Saanko mä lomat rahana jos irtisanon itseni?
Joku päivä pitämättä vanhoja ja sitten 1.4 tuli uudet eikö? Ja mitä tapahtuu niille mitkä on alkanut kertyä 1.4 tänä vuonna? Entä lomarahat? Paljon suunnilleen? Noin kuukauden palkka ainakin eikö?
Kommentit (6)
Tottakai ne maksetaan kun sopimus loppuu, oli se sitten irtisanoutuminen tai määräaikaisen loppuminen. Joskus ne voi myös pitää ne lomat siihen perään, mutta joka tapauksessa niistä rahat saa kyllä.
Riippuu myös irtisanomisajastasi: työnantaja voi edellyttää lomien pitämistä irtisanomisajalla. Näin esim. KVTES aloilla.
Varmaankin suunnilleen noin viiden vuoden palkka. Eikö.
Kaikki pitämättömät ja kertyneet lomat maksetaan sinulle, myös kuluvan lomankertymisvuoden osalta. Lomarahojen maksaminen riippuu TESistä ja työpaikan käytännöstä. Useimmiten niitä ei makseta pitämättömien lomien osalta, jos on itse irtisanoutunut, mutta tämä tosiaan kannattaa TESistä tarkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitämättömät ja kertyneet lomat maksetaan sinulle, myös kuluvan lomankertymisvuoden osalta. Lomarahojen maksaminen riippuu TESistä ja työpaikan käytännöstä. Useimmiten niitä ei makseta pitämättömien lomien osalta, jos on itse irtisanoutunut, mutta tämä tosiaan kannattaa TESistä tarkastaa.
Just näin.
Jos et ehdi lomia pitää ennen työsuhteen päättymistä, saat ne rahana.
Lue vuosilomalaki, sieltä faktatiedot.