Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kevään tullen kaikki työ kasaantuu naiselle, vaatteiden säilöminen yms

Vierailija
17.05.2022 |

Yhtäkkiä saa kuulla, että eteisessä liikaa vaatteita, kun on talvikengät ja kevätkengät ja takit esillä yhtä aikaa.
Minä ne saan säilö talvisäilöön enkä ole miehen nähnyt siirtävän mitään. Takit tulee tuulettaa, pestä, kengät tuulettaa ja tämä kaikki pitäisi tehdä nips naps heikun keikun.

Samoin kaikki lapsen kevätvaatteiden etsintä ja talvivaatteiden poislaitto. Kelle se tulee, no minulle. Mies vain sanoo, jokos olet laittanut ne pois. On hyvä vain tokaista, jokos on pois laitettu, kun niissä on pesu, laittaminen ehkä myyntiin, myynti-ilmoituksen teko, säilöntä komeroon, tuuletus, villavaatteiden pesu käsin.

Voisiko joku mies sanoa, miten tekee tämä kaiken heikun keikun eli yhtäkkiä kaikki pois laitettu ja nätisti hyllyillä?

Samoin kuulee pihatöistö, että koko piha pitäisiolla pusplank yhtäkkiä, kun kaikki roska paljastuu lumen alta; jokos on haravoitu, jokos kasat viety pois, jokos,
Jokos joku mies tekisi tämän tunnissa sillä aikaa kun otan nokoset.

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Äijien kuvittelu, että naisen on oltava työtehokone. Ja se ainainen äijän velttoilu, ei edes omia kamppeitaan saa pestyä ja säilöttyä kesäksi.

Vierailija
2/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakotti menemään yhteen miesvauvan kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa sanoa että tehdäänpä yhdessä? Oma syysi jos alistut käskytettäväksi.

Vierailija
4/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vain yksi talvitakki ja yhdet hanskat. Samoja kenkiä käytän ympäri vuoden. Ei tuossa mitään operaatioita tarvitse tehdä. Samassa naulakossa aina ovat.

Vierailija
5/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille että et tee noita yksin.

Vierailija
6/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mun mies hoiti meidän talvivaatteet säilöön, mä en tehnyt asialle mitään.

Se pyykkäsi kaikki, pakkasi laatikkoon ja vei varastoon. Välillä kysäisi multa, että onko joku niin pieni, ettei mene enää ensi talvena lapsille.

En pitänyt mitenkään outona, että hän hoiti koko asian.

Tosin se pesee meillä kaikki pyykit muutenkin. Mä inhoan loputonta pyykin pesua ja hänelle se ei ole inhokkityö, joten hän hoitaa pyykkiasiat ja mä hoidan sitten muita asioita.

Vierailija
7/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies kantanut ne kaikki vaatteet ja kengät siihen eteiseen kun ilmeisesti olet päättänyt että niiden pois vienti on miehen hommaa?

Vierailija
8/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ostelee itselleen ja lapsille järkyttävän määrän vaatteita vaikka todellakin vähemmälläkin pärjäisi ja sen jälkeen alkaa kiukuttelemaan kun mies ei hoida ylimääräsiä pois eteisestä

Vierailija
9/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on vain yksi talvitakki ja yhdet hanskat. Samoja kenkiä käytän ympäri vuoden. Ei tuossa mitään operaatioita tarvitse tehdä. Samassa naulakossa aina ovat.

Sinä puhut vain itsestäsi. Päiväkoti-ikäisellä lapsella on yleensä useammat hanskat, pipot, kaulurit, toppahaalari, kevyempi vk-asu tai vuorillinen kurahaalari, sadevaatteet, toppakengät, kumpparit vuorilla tai ilman. Joillain jopa kahdet, päiväkotiin ja kotiin. Voihan niitä toppatakkeja ja hellehattuja pitää samassa naulakossa, jos mahtuvat, mutta monella ei mahdu, varsinkaan jos lapsia on yhtä enempää.

Vierailija
10/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Meille molemmat touhuaa noita.

Vierailija
11/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä hoidan kaiken vaatehuollon muutenkin niin mies ei tule kausivaaterumbaa edes ajatelleeksi.

Tuollainen asian ääneen ihmettely kumppanille olisi kyllä tosi ärsyttävää!

Vierailija
12/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi usein varsinkin keväällä kummastelee että miksi sitä ja tätä ei ole vielä tehty ja osoittaa nämä sanomisensa aina minulle. Vastaan nykyään aina saman, eli: asun sinun lapsesi kanssa.

Kumma juttu miten kodin epäjärjestys/sotkuisuus on edelleen muka vain naisen vastuulla.

Vierailija
13/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuka sun lapsuus ja nuoruuskodissasi teki kaikki nuo keväthommat?

Vierailija
14/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää marttyyrivalitusta. Mitäs teet. Ihan oma syysi.

Vierailija
15/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hoidan kyllä meillä tuon saman vaaterumban, mutta ei se nyt ihan noin haastava operaatio ole.

Vierailija
16/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että minä inhosin tuota vaatteiden kanssa venkslaamista vuodenaikojen mukaan. Siinä oli ihan hirveä työ kasvavien lasten takia. Ikinä ei tiennyt, mihin aikaan lapsille tuli kasvupyrähdys, niin vaatteitakaan ei voinut ostaa alennusmyynnistä jemmaan. Nyt nautin, kun  ei tarvitse huolehtia kuin omista vaatteista.

Vierailija
17/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan talvitakin ja talvikengät kaappiin. Ei oo vaikeeta.

Vierailija
18/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se ole vaikeaa tehdä yhdessä.

Vierailija
19/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan talvitakin ja talvikengät kaappiin. Ei oo vaikeeta.

Niin, tässä olikin kyse lapsiperheestä. Meillä minä hoidan tuon kaiken, nykyään se on aika helppoa jo kun ovat teinejä, mutta kenkiä ja vaatteita riittää silti. Pitää tuulettaa, pestä, korjata, lajitella pesulaan menevät, mahdolliset pieneksi jääneet/myytävät.

Kenkäkaapin puran ulos kokonaan, imuroin ja pyyhin ja käyn kaikki kengät läpi, tarkistan nauhat ja lajittelen pienet ja suutariin vietävät.

Vierailija
20/177 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan mun miehen vaatteisiin koske. Kantaa ihan rauhassa omat vaikka kaatopaikalle.

Mun mies on sellanen " pitäs" mies.

-Tuo pitäs korjata.

-tuo pitäs pestä.

-tuo pitäs sitä ja tuo pitäs tätä.

Ehkä vähän vinkkinä yrittää sanoa minulle, ettei hänen tarvitsisi. Ihan rauhassa ottaa rätin käteen, jos roskiskaappi tarvii pesua.

Minä teen muutenkin kaikki, en sano että pitäs, vaan alan hommiin. Joskus minäkin tarviin taukoa jatkuvalta kodinhoidolta, kun toinen ei tunnu osallistuvan mitenkään.

Mä kun jotain alan tekemään, teen sen myös loppuun. Mies kun alkaa vaikka kokkaamaan, pitäs mennä nostamaan sille jauhot esille. Pitäs mennä etsimään kaapista kippoa ja kuppia. Kun ei osaa organisoida, että etsisi ne valmiiksi kun alkaa hommiin. Huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi