Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan trendisaunat...

Vierailija
17.05.2022 |

Mikä tämä nykytrendi on, että saunat rakennetaan lasiseinäisiksi niin, että saunassaolijat voivat tuijottaa suihkussaolijaa? Minusta tuo on kummallista, ja vaikka voisin saunoa jonkun porukan kanssa alasti, en silti tahdo että he tuijottavat kun hinkaan itseäni pesuaineella tai huljuttelen haaroväliä. Tuntuu, että kaikkiin uusiin asuntoihin rakennetaan näitä lasiseinäsaunoja. Peseytyminen on mielestäni yksityinen juttu.

Olenko se vain minä, vai vaivaako tämä ketään muuta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni muukin ihmettelee, ainakin meidän duuniporukka. Mauton, ja toivottavasti pian ohi menevä, muoti-ilmiö sisustussuunnittelijoilta. Noloa sekä saunassa olijalle, minne silmänsä panisi, sekä pesuhuoneessa tuijotuksen kohteena olevalle.

Vierailija
2/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää muotia lasiseinät. Vanha savusauna pihan perällä on parasta mitä on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn saunassa vaan perheeni kanssa, ja kun lapset on pieniä se on oikeasti ihan turvallisuusjuttukin, kun itse istuu lauteilla, niin näkee mitä muutama alle kouluikäinen siellä suihkussa touhuaa. Ja ihan jopa toivon, että puolisoni putsaa itsensä huolella aina silloin tällöin, eikä sitä kuitenkaan tarvii tuijottaa...

Vierailija
4/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää muotia lasiseinät. Vanha savusauna pihan perällä on parasta mitä on olemassa.

Todellakin!

Vierailija
5/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisestihän sitä on peseydytty siinä ihan saunan puolella eikä edes minkään lasiseinän takana. Ei se ole mikään uusi ilmiö. Uusi ilmiö on se, että peseytyminen olisi jotenkin niin yksityinen toimenpide ettei voi saunomisporukan nähden sitä tehdä.

Vierailija
6/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn saunassa vaan perheeni kanssa, ja kun lapset on pieniä se on oikeasti ihan turvallisuusjuttukin, kun itse istuu lauteilla, niin näkee mitä muutama alle kouluikäinen siellä suihkussa touhuaa. Ja ihan jopa toivon, että puolisoni putsaa itsensä huolella aina silloin tällöin, eikä sitä kuitenkaan tarvii tuijottaa...

Mutta jo teini-ikäisten lasten kanssa tuo on vähän outoa. Voisihan sitä vessatkin olla lasiovisia, niin olisi kätevä äitin vahtia taaperon touhuja samalla kun istuu kakkosella. Siihen se hyöty sitten jääkin.

Vierailija
7/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jo teini-ikäisten lasten kanssa tuo on vähän outoa. Voisihan sitä vessatkin olla lasiovisia, niin olisi kätevä äitin vahtia taaperon touhuja samalla kun istuu kakkosella. Siihen se hyöty sitten jääkin.

Mä en kyllä kävisi enää teini-ikäisten kanssa yhdessä missään perhesaunassaliian kiusallista kaikille osapuolille. Yleensä teinit haluaa käydä yksin, ei perheen kanssa. Toki ymmärrän että joissakin perheissä on varmasti ns. vapaamielisempää, mutta ei se yleistä ole.

Vierailija
8/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös, mutta laitettiin lasikalvo, ikkunakalvo, näkösuoja, mikä nyt onkaan.

Vierailija
9/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on just kiva. En käy saunassa semmoisten kanssa joiden nähden ei kehtaa peseytyä, enkä toisaalta ole niin kiinnostunut toisten suihkutteluista että olisi pakko tuijottaa jos toinen menee suihkuun minun nähden. Lasten kanssa lasiseinä on kätevä, puolison ja kaveriporukan kanssa kiva kun voi jatkaa juttelua vaikka osa olisi saunassa ja osa jo suihkun puolella.

Vierailija
10/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs siellä vanhassa savusaunassa peseydytään jos ei voi toisten nähden sitä tehdä? En ole ikinä nähnyt savusaunaa jossa olisi erillinen suihkuhuone.

Vierailija
11/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä suunnittelun kukkanen, lisäksi vuoden-parin päästä lasit on ihan harmaat kun ei kukaan jaksa monta kertaa viikossa hinkata niitä laseja puhtaaksi molemmin puolin.

Vierailija
12/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs siellä vanhassa savusaunassa peseydytään jos ei voi toisten nähden sitä tehdä? En ole ikinä nähnyt savusaunaa jossa olisi erillinen suihkuhuone.

Eihän vanhoissa saunoissa edes ole suihkuja vaan kuuma vesi otetaan padasta ja sekoitetaan kylmän veden kanssa ämpäriin tai vatiin ja siitä sitten huljutellaan kuupalla.

Vierailija
13/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon umpiovisen saunan omistajat käy saunassa teniensä kanssa? Omat ovat nykyään teinejä, ei nyt yhtä usein saunota yhdessä kuin ennen, mutta kyllä tossa talvellakin kerran oltiin koko perhe yhdessä saunassa, Ei ollut millään tavalla outoa meille kellekkään, en varsinaisesti tuijottele lastení peseytymistä enää sen jälkeen kun vastuu puhtaudesta siirtyi heille itselleen. Kun lapset oli tosi pieniä vessassa käytiin ovi auki. Sekin oli silloin ihan ok.  Kaikesta tässä maailmassa saa todella likaista, outoa ja perverssiä niin halutessaan, ja jos jotakuta meidän saunan lasiseinä v***aa, se on voi voi. Itse ollaan oltu siihen tyytyväisiä koko se 18v kun tässä on asuttu.  

Vierailija
14/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kyllä suunnittelun kukkanen, lisäksi vuoden-parin päästä lasit on ihan harmaat kun ei kukaan jaksa monta kertaa viikossa hinkata niitä laseja puhtaaksi molemmin puolin.

Ihan riittää pesu kerran vuoteen, eivät ole yhtään harmaat. Mikä ihme ne harmaaksi vetäisi?

Vierailija
15/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita lasiovia ollut saunoissa maailman sivu. Ainakin ysäriltä asti.

Typerä keksintö minunkin mielestäni. Haluan suihkurauhan.

Vierailija
16/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sauna majuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän vanhoissa saunoissa edes ole suihkuja vaan kuuma vesi otetaan padasta ja sekoitetaan kylmän veden kanssa ämpäriin tai vatiin ja siitä sitten huljutellaan kuupalla.

Ja se vati on allimmalla portaalla niin että rintamasuunta on yleisöön päin. Ja kun siinö lauteiden edessä kumarrelet niin ovesta tulija näkee ensimmäiseksi pepoun ja jalkovälissä hääräävän käden. Todella kodikkaita ovat perinteiset puusaunat.

Vierailija
17/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveintä on jos lasiseinän läpi joutuu tuijottamaan vessanpyttyä, vaikka siinä ei kukaan asioisikaan saunomisen aikana.

Tykkään hämärästä saunasta enkä sen vuoksi halua mitään lasiseinää tai isoa ikkunaakaan sinne.

Vierailija
18/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suihkukaappi karaistua lasia. Pyyhkäisen kerta viikkoon mikrokuidulla kun muutenkin pesaisen veskin, ja yleensä ihan pesuaineella, joskus pesin miedolla etikkailiuoksella. Kumpi vaan, ikkuna on aina ihan kirkas.

Vierailija
19/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinen saunanseinä ja vessanpönttö vastapäätä.

Vierailija
20/26 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juurikin hienoa, katsella lauteilta kun mies runkkaa suihkussa valtavaa kulliaan ja odottaa että pääsee kohta survaisemaan sen pilsaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän