En jaksa kun mun lapsi ei nuku
Se vain valvoo ja valvoo vaikka mitä tekisin. Ja herää aikaisin. Ei toivoakaan, että nukkuisi päiväunia. En muuta haluaisi kuin päästä suihkuun lapsen nukahdettua ja sitten itse nukkumaan. Mutta kun tuo ei nukahda. Miten voi neljävuotiaalle riittää niin vähä uni? Tuntuu, että itse tarvisin enemmän unta kuin lapsi, mutta en ehdi nukkua kun lapsi ei nuku.
Kommentit (46)
Voisiko olla nepsylapsi? Varaa aika neuvolapsykologille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lomaa, muutama päivä mummolassa ja sulle hyvät yöunet. Jo jaksaa taas.
Ei se valvominen ikuisesti kestä, mutta ymmärrän että on todella raskasta.
VOimia <3
Niin, kun meillä kaikilla on se mummola mihin voi noin vaan viedä lapsen
Saatikka sitten, jos se mummo onkin, että hän kestäisi yöt valvottavaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Annan puolikkaan Stellan aina ennen nukkumaanmenoa meidän 4v tytölle. Ei ole ollut mitään uniongelmia sen jälkeen.
4-vuotias riippuvainen bentsoista?!! Lääkettä ei ole edes tutkittu alle 18-vuotiaille, ja sinä olet tehnyt 4-vuotiaastasi bentsoaddiktin. Toivon, että tämä on provo.
Tuo lapsen valvominen on varmasti raskasta mutta kyllä tuossa on melkein suurempi ongelma se ettei lapsi viihdy yhtään itsekseen. Pikkuhiljaa treenaatte että edes hereillä ollessaan tekee jotain omaa juttua/ leikkii itsekseen pienen hetken kun äiti tekee ruokaa tai vaikka käy suihkussa. Ihan lyhyistä hetkistä aloittaa ja sitten joku hyvä "palkinto" ja lapsen huomioiminen kunnolla jos/kun tämä onnistuu.
Minäkään en osaa antaa vinkkejä, mutta vertaistukea kylläkin.
Oma lapseni nyt jo teini, mutta on aina tarvinnut vain vähän unta, ja nukkumaan meno on ollut tosi haastavaa. Nukahtanut tyyliin klo 22-23 ja herännyt 4- 6 aikaan. Aivan liian vähän siis unta lapselle.
Nyt teininäkin nukkuu vain ihan harvoin klo 9.00 kauempaa.
]Eivät kaikki normaalitkaan 4-vuotiaat enää nuku päiväunia. Mutta mene sinne suihkuun lapsen ollessa hereillä, ota hänet mukaan suihkuun, niin ei ole se aika pois sinun yöunistasi.
Mene lapsen kanssa lastenlääkärille ja kysy vaihtoehdoista. Melatoniinia määrätään joskus alle kouluikäisillekin, josko siitä olisi apua.