En jaksa kun mun lapsi ei nuku
Se vain valvoo ja valvoo vaikka mitä tekisin. Ja herää aikaisin. Ei toivoakaan, että nukkuisi päiväunia. En muuta haluaisi kuin päästä suihkuun lapsen nukahdettua ja sitten itse nukkumaan. Mutta kun tuo ei nukahda. Miten voi neljävuotiaalle riittää niin vähä uni? Tuntuu, että itse tarvisin enemmän unta kuin lapsi, mutta en ehdi nukkua kun lapsi ei nuku.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Mitä tarkoitat? Lapsi syö ja ulkoilee eli liikkuu joka päivä. Levon perään tässä aloituksessa juuri tuskailinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Lapsi syö ja ulkoilee eli liikkuu joka päivä. Levon perään tässä aloituksessa juuri tuskailinkin. Ap
Lepo ei ole = nukkuminen
Päivään pitää rytmittää myös sitä lepoa, esim lukuhetki, jne ja rauhottaa se ilta hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Mitä lapsi syö? Muroja? Sokerijogurttia? Leipää? Jne tavallista kotiruokaa?
Kerro tarkemmin. Oletko yksinhuoltaja, oletko lapsi varhaiskasvatuksessa, esim.päiväkodissa? Lisätietojen avulla me ulkopuoliset voimme ehkä ymmärtää tilannettasi ja kenties antaa vinkkejä, mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepo ei ole = nukkuminen
Päivään pitää rytmittää myös sitä lepoa, esim lukuhetki, jne ja rauhottaa se ilta hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Mitä lapsi syö? Muroja? Sokerijogurttia? Leipää? Jne tavallista kotiruokaa?
On pieniä lepohetkiä ja yksi pidempi.
Ei syö muroja. Nyt iltapalaksi söi kaurapuuroa ja juustovoileivän ja viiliä. Ja maitoa kyytipojaksi. Ap
Hakee huomiota ja oppinut, että saa sitä tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro tarkemmin. Oletko yksinhuoltaja, oletko lapsi varhaiskasvatuksessa, esim.päiväkodissa? Lisätietojen avulla me ulkopuoliset voimme ehkä ymmärtää tilannettasi ja kenties antaa vinkkejä, mitä tehdä.
Ollaan erottu miehen kanssa, lapsi suurimman osan ajasta minulla. Ja on hoidossa päivät kun olen töissä. Eivät saa siellä hoidossakaan häntä päiväunille. Ja minä kaipaisin edes sen yhden suihkun illalla rauhassa, ja itselleni unta enemmän. Ap
Ota lomaa, muutama päivä mummolassa ja sulle hyvät yöunet. Jo jaksaa taas.
Ei se valvominen ikuisesti kestä, mutta ymmärrän että on todella raskasta.
VOimia <3
Tsemppiä! Pyydä apua jos saat unenpuutteen vuoksi tuhoisia ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa ärsykkeitä? Esim älylaite?
Ei saa kotona katsoa telkkaria kuin joskus viikonloppuisin hetken, kännykkääni en anna lapselle ollenkaan. Hoidossa saa kuulemma joskus lyhyesti olla ipadilla. Ap
Selkeät rutiinit iltaan. Meillä 4v joka nukahtaa kiltisti iltasadun jälkeen, jään aina hetkeksi silittämään selästä ja 2min niin täydessä unessa. Aika ajoin saa jalkahieronnan ja hyvä ettei nukahda siihen.
Vierailija kirjoitti:
VOimia <3
Niin, kun meillä kaikilla on se mummola mihin voi noin vaan viedä lapsen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepo ei ole = nukkuminen
Päivään pitää rytmittää myös sitä lepoa, esim lukuhetki, jne ja rauhottaa se ilta hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa. Mitä lapsi syö? Muroja? Sokerijogurttia? Leipää? Jne tavallista kotiruokaa?On pieniä lepohetkiä ja yksi pidempi.
Ei syö muroja. Nyt iltapalaksi söi kaurapuuroa ja juustovoileivän ja viiliä. Ja maitoa kyytipojaksi. Ap
Tuon ikäinen ei montaa lepohetkeä tarvitse, se yksi päivällä riittää. Moni 4v ei nuku enää päikkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan erottu miehen kanssa, lapsi suurimman osan ajasta minulla. Ja on hoidossa päivät kun olen töissä. Eivät saa siellä hoidossakaan häntä päiväunille. Ja minä kaipaisin edes sen yhden suihkun illalla rauhassa, ja itselleni unta enemmän. Ap
Uutta isäpuolta kehiin niin jakaantuu tuo valvominen. Laita Tinderiin ilmoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VOimia <3
Niin, kun meillä kaikilla on se mummola mihin voi noin vaan viedä lapsen
Niinpä. Meillä ei ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Selkeät rutiinit iltaan. Meillä 4v joka nukahtaa kiltisti iltasadun jälkeen, jään aina hetkeksi silittämään selästä ja 2min niin täydessä unessa. Aika ajoin saa jalkahieronnan ja hyvä ettei nukahda siihen.
Päikkypäivän jälkeen pieni välipala ja ulos. Päivällinen ja rauhoittuminen.
Vierailija kirjoitti:
Missäs lapsen isä on?
En voi tietää missä juuri nyt on. Ollaan erottu. Ap
No semmonen juttu että, 4v pitäs jo pystyä olemaan yksin sen aikaa että käyt suihkussa.
Sitten, kun tulette päiväkodista, vartti ja kuuntelet kaiken mitä on päivällä tapahtunut. Vaikka keinutte pihalla rauhassa. EI se ruoka mihinkään karkaa, sen aikaa leikkii kun valmistat ruuan.
On vähäuninen, virkeä lapsi, "ei kerkeä" nukkumaan ettei mene mitään "tärkeää" ohi.
Anna paljon puuhaa, pikkasen ikätasoa "vaikeampaa" jotta joutuu rasittamaan aivojaan.
JA illalla vielä tovi ulos juoksemaan, sitte iltatoimet.
Semmosta tylsää arkea.
Kyllä se siitä.
Toiset vaan on vähäunisia.