Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vertaistukea? Muita refluksia sairastavia?

Vierailija
16.05.2022 |

Olen 34 v. nainen.. Olen aina pystynyt syömään kaikkea ilman ongelmia. Söin antibioottikuurin ja se laukaisi ilmeisesti pahan refluksin. Miten tämän sairauden kanssa pitäisi elää :( Henkeä ahdistaa ja pitää varoa syömästä tiettyjä ruokia. Muuten tuntuu että ruokatorvi turpoaa, tulee nielemisvaikeuksia ja limaa nousee kurkusta.

Oikeasti tuntuu, että elämä on pilalla.. Olen aina rakastanut kahvia ja nyt sitäkään ei voi juoda.. Joudun käyttämään astmalääkettä hengenahdistukseen. Miten teillä muilla menee?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon ja ylipaino pois , nuo auttavat suurimmalla osalla.

Vierailija
2/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljat täysin pois ruokavaliosta. Auttoi minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kofeiinitonta kahvia, se maistuu samalta kuin aito kahvi. Pois sitrushedelmät, suklaa, tomaatti, omena jne. Osta refluksityyny/ kiilatyyny tai kohota sängynpäätyä muulla tavoin. Älä syö suuria annoksia, ei tulista ruokaa hiilihapot pois. Mulla oli paha kurkkukipu oireena. Näillä muutoksilla parani reilussa kuukaudessa. Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan välttää oireita aiheuttavia ruokia. Ei syömistä 1,5 h ennen nukkumaanmenoa, normaalipaino, ei kannata juoda aterioiden yhteydessä paljon, pienet annokset ruokaa.

Tylsää on, mutta mieluummin näin kuin magmaa nieleskellen.