Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on 15 astetta lämmintä niin mitä puet päälle?

Vierailija
16.05.2022 |

Ja onko 15+ astetta paljon lämpöä vai onko silloin vielä liian kylmä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän riippuu ihan siitä, mitä teen, minne menen ja miten paljon tuulee ja mistä, ja tietenkin vielä siitä, onko sateista vai poutaista.

Vierailija
22/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paistaa aurinko, niin housut ja pitkähihainen riittää. Jos pilvistä, niin lisänä ohut takki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä capreilla ja t-paidalla tarkenee tuuli tai ei. Miten te tarkenette talvella, jos plusasteilla täytyy pitää vaatteita kuin olisi napajäätikölle lähdössä?

Siis käveletkö 15-asteessa t-paidalla? 

Jep. Joinakin kesinä ei paljoa tuon yli edes lämpötila ole noussut täällä päin ja hyvin on tarennut. Oletko tarkastuttanut ferritiinin ja kilpirauhasarvot jos palelee kokoajan?

Lämpimissä maissa ihmisillä on toppatakit jos lämpötila on 15 astetta. Kun olin yhtenä talvena Hong Kongissa niin turistit tunnisti hihattomista hellemekoista. Siellä oli silloin +23 ja paikalliset kulki paksuissa villapaidoissa tai takeissa. Onko heillä kaikilla ferritiiniarvot pielessä? Ja mitä sinä puet kun on vaikkapa +31 astetta? Eihän tuosta caprit + t-paita asusta voi paljon enää vähentää.

Vierailija
24/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät housut, neule tai huppari, takki mukana, jos tuulee ja/tai aurinko menee pilveen. Jos pitää olla pidempään ulkona, minulla on ohut kevytuntuvatakki. Olen todella kova palelemaan ja talvella ei kyllä riitä mikään, vaikka yrittäisin karaista itseäni miten. Kokeiltu on. Vähän ärsyttää asiasta kettuilu, kun sille ei voi mitään. Kivempaa minullakin olisi, jos en palelisi niin älyttömästi.

Vierailija
25/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät housut, neule tai huppari, takki mukana, jos tuulee ja/tai aurinko menee pilveen. Jos pitää olla pidempään ulkona, minulla on ohut kevytuntuvatakki. Olen todella kova palelemaan ja talvella ei kyllä riitä mikään, vaikka yrittäisin karaista itseäni miten. Kokeiltu on. Vähän ärsyttää asiasta kettuilu, kun sille ei voi mitään. Kivempaa minullakin olisi, jos en palelisi niin älyttömästi.

Kokeile talvella pitkää (untuva)takkia ja toppahousuja. Myös riittävän lämpimät kengät, joissa on tilaa.

Vierailija
26/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ja pitkähihainen, kuoritakki mukaan.

Vierailija
27/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä capreilla ja t-paidalla tarkenee tuuli tai ei. Miten te tarkenette talvella, jos plusasteilla täytyy pitää vaatteita kuin olisi napajäätikölle lähdössä?

En ole tuo lainaamasi, mutta mikä tuossa on ihmeellistä? Kyllä minäkin laitan koiran kanssa lenkille lähtiessäni tuossa lämpötilassa t-paidan päälle. Jos ei tuule, niin tarkenee hyvin, ja jos vielä aurinko paistaa, niin tuleehan siinä kuumakin kun reippaasti kävelee.

Vierailija
28/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit housujen alle ja kevyttoppatakin. Pipo ja hanskat ilman muuta. 

Asiaan vaikuttaa toki se, paistaako lämpimästi vai puhaltaako Jäämereltä.

Vierailija
29/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakki jos on pilvistä.

Vierailija
30/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin partiokaupasta pitkän, polviin asti ulottuvan superpaksun takin. Maksoi 500 euroa, mutta en ole katunut. Olen myös superpalelija.

Vierailija
31/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile talvella pitkää (untuva)takkia ja toppahousuja. Myös riittävän lämpimät kengät, joissa on tilaa.

Olen käyttänyt satoja euroja siihen, että pysyisin lämpimänä ja varastosta löytyy kaikki mahdollinen. Silti palelen pakkasilla.

Vierailija
32/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, kuinka kauan siellä ulkona joutuu viettään aikaa. Jos joutuu seisoskella niin jotain lämmintä. Mutta jos vaan käyskentelen hetken ulkona, niin esim hame, sukkahousut ja pitkähihainen. Paksua takkia tuolla ei tarvi. Kevyttakki ja alle paita jos menee lenkille. Kesä sieltä tulla tupsahtaa, turhat palttoot pois :)

Joutuu seisoskella? Täh? 

Vierailija
33/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, kuinka kauan siellä ulkona joutuu viettään aikaa. Jos joutuu seisoskella niin jotain lämmintä. Mutta jos vaan käyskentelen hetken ulkona, niin esim hame, sukkahousut ja pitkähihainen. Paksua takkia tuolla ei tarvi. Kevyttakki ja alle paita jos menee lenkille. Kesä sieltä tulla tupsahtaa, turhat palttoot pois :)

Joutuu seisoskella? Täh? 

Minä ainakin joudun seisoskelemaan, välituntivalvojana.

- ohis

Vierailija
34/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että fyysiseen aktiviteettiin ihan kiva lämpötila, jos ei kovasti tuule eikä sada. Riittää pitkät housut ja pitkähihainen paita.

Oleskeluun vähän turhan viileä. Eli pitää laittaa jotain ulkovaatteita, riippuen siitä, kuinka kauan siellä ulkona aikoo olla.

Vierailija
35/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu tuulesta, sateesta ja vuodenajasta. Keväällä maa ei ole vielä lämmennyt ja hohkaa kylmää ihan eri lailla kuin kesällä vaikka kahden viikon helteen jälkeen. Myös se vaikuttaa, mitä aion tehdä - lenkille tai asioilla piipahtamiseen riittää vähempikin varustus. Jos joudun seisoskelemaan pitkään vaikka urheilukentän laidalla lapsen treenien tai pelin aikana, pitää pukea lämpimämmin. Äkkiseltään sanoisin, että on pitkät hihat ja/tai lahkeet oltava. Tässä vaiheessa vuotta hameen/mekon kanssa vielä sukkikset, kesällä voisin olla paljain säärin mutta pitkät hihat.

Vierailija
36/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppi, ohut neule, kevyet puuvillahousut. Kävellessä pitää yleensä ottaa neulekin pois.

Vierailija
37/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut t-paita ja takki, kuten aina. Jos auto on kuuma, riisun takin mutta en muita vaatteita ymmärrettävistä syistä.

Vierailija
38/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Joinakin kesinä ei paljoa tuon yli edes lämpötila ole noussut täällä päin ja hyvin on tarennut. Oletko tarkastuttanut ferritiinin ja kilpirauhasarvot jos palelee kokoajan?

Lämpimissä maissa ihmisillä on toppatakit jos lämpötila on 15 astetta. Kun olin yhtenä talvena Hong Kongissa niin turistit tunnisti hihattomista hellemekoista. Siellä oli silloin +23 ja paikalliset kulki paksuissa villapaidoissa tai takeissa. Onko heillä kaikilla ferritiiniarvot pielessä? Ja mitä sinä puet kun on vaikkapa +31 astetta? Eihän tuosta caprit + t-paita asusta voi paljon enää vähentää.

Tuo, että etelän ihmiset tarvitsevat toppavaatteita +20 asteen lämpötilassa, johtuu ihan puhtaasti tottumisesta. Ei siinä tarvitse minkään veriarvojen olla pielessä. Ihmiselle vaan ei ole muodostunut ruskeaa rasvaa elimistöönsä, koska hän ei ole viettänyt aikaa kylmässä ilmassa.

Maailmassa on oikeasti paljon ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kokeneet pakkasta. Joissakin maissa koulut ovat kiinni, jos ulkona lämpötila on alle 0 celsius astetta.

Vierailija
39/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulen ja sateen pitävä kevät/syystakki, ja pohjoistuulella saattaisi ohut pipo löytyä päähän.

Vierailija
40/47 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

+15 on kesäsää parhaimmillaan! Ei sen lämpimämpi tarvitsisi olla koko kesänä. "Hellepäivä" vois olla sellainen +18, niitä saisi olla 5 kpl kesän aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi