Mä en löydä hääpukua!! :((
Enää puolitoista kuukautta häihin, eikä mulla ole hääpukua. :( En vain ole löytänyt sellaista joka miellyttäisi. Tai yhden löysin, mutta mies ei tykännyt siitä (tai ei ainakaan tykännyt siitä, että se maksoi 1550e). Ei meillä ole siihen varaa.
Miehelläkään ei vielä ole pukua - saketti kai olisi päivähäihin se miehen asu? Mä en kestä... Meillä ei ole hääpaikkaa, ei pukuja, ei kenkiä, ei kuvaajaa, ei tietoa meikkaajasta/kampaajasta, ei varattua vihkipaikkaa (kirkko, johon haluamme, sentään on tiedossa), eikä juhlapaikkaa. :((((((((((((((((((((((((((((((
No, sormus mulla sentään on. Ja häämarssista päästiin eilen yhteisymmärrykseen. Ehtiikö enää tässä ajassa tehdä mitään? Kutsutkin pitäisi suunnitella, mutta ensin pitäisi tietää, minne ja ketä kutsuu... Voi meitä.
Kommentit (32)
Kaaso piti kimppua ja bestman piti puheen. Vieraita oli 200, pitopalvelu hoiti ruokapuolen (ihana italialainen menu), kukkalaitteet ja kimput tuli kukkakaupasta, asut vuokrattiin, musiikki konservatorion aikuisopiskelijoilta, valokuvaus on helppo. Kaikki askartelut (kutsukortit, hääkönvehdit, pöytäkoristeet tehtiin miehen kanssa kaksin, ok, mies hiukan piti aiheesta narinaa).
Saatiin niin paljon aikaiseksi juhlapaikan koristeita ja kaikki oli meidän tyylistä, että suurin osa luuli meidän tehneen valmisteluja vähintään vuoden.
Aloita juhlapaikan varauksesta ja kirkosta. Häiden ajankohta ja paikkojen tyyli vaikuttaa minusta eniten asujen, kutsujen, koristeiden ja kukkien tyyliin, jos haluaa tasapainoisen ja harmoonisen kokonaisuuden.
Teimme 2 viikkoa töitä häiden eteen, sen jälkeen minä olin 3 viikkoa työmatkalla (kaikki oli jo valmista).
Ihan ekana siis hääpaikka ja kirkko, sitten kutsut pikapikaa. Muun voit miettiä sen jälkeen.
Kaaso piti kimppua ja bestman piti puheen. Vieraita oli 200, pitopalvelu hoiti ruokapuolen (ihana italialainen menu), kukkalaitteet ja kimput tuli kukkakaupasta, asut vuokrattiin, musiikki konservatorion aikuisopiskelijoilta, valokuvaus on helppo. Kaikki askartelut (kutsukortit, hääkönvehdit, pöytäkoristeet tehtiin miehen kanssa kaksin, ok, mies hiukan piti aiheesta narinaa).
Saatiin niin paljon aikaiseksi juhlapaikan koristeita ja kaikki oli meidän tyylistä, että suurin osa luuli meidän tehneen valmisteluja vähintään vuoden.
Aloita juhlapaikan varauksesta ja kirkosta. Häiden ajankohta ja paikkojen tyyli vaikuttaa minusta eniten asujen, kutsujen, koristeiden ja kukkien tyyliin, jos haluaa tasapainoisen ja harmoonisen kokonaisuuden.
Soitto kirkkoon ja sitten listan tekoon mitä tarvitset ja mitä haluat. Kaikenmaailman hääkarkkeje ei ole pakko väsätä.
www.morsian.net/morsiuspuvut/index.html
Löytyisköhän tästä kaupasta mieluinen puku.
Ehtii hyvin kaikki vielä järjestää. Delegoit hommia kaasolle. Se maatila kuulostaa hyvälle. Saa kunnon kemut pystyyn ja rennompaa kuin ravintolassa.
3kk:ssa. Hyvin ehtii.
Puvut kannattaa vuokrata.
Voisin mielelläni auttaa sinua juhlapaikkojen ym keksimisessä!
josta maksoin 1400 €, kokoa 40 kun satuin vielä raskaana silloin olemaan. Pitäisiköhän alkaa vuokraamaan, hmmm
Minäkään en saanut pukua valmiina, koska meilä oli talvihäät ja halusin samettia. Tein pukuni itse, mutta samassa ajassa sen varmasti saa ompelijalta. Kirkko ja pappi ei ollut ongelma kuten ei teilläkään. Isoin pulma oli juhlapaikka, koska emme halunneet laittaa siihen rahaa ja kakki edulliset sopivan kokoiset paikat olivat kolkkoja. Päädyimme sukulaisten nurkkiin, vastaava ratkaisu kuin tuo teidän maalaistaslonne.
Vieraita oli noin 20, jolle joukolle on helppo valmistaa tarjottavat itse. Siskoni, joka on alan ammattilainen, auttoi. Kukkien tilaaminen kävi nopeasti, mies valitsi musiikit yhdessä kanttorin kanssa. Eihän siinä nyt paljon hommaa ole. Kutsut tulostettiin itse kauniille paperille ja lähetettiin värillisissä kuorissa.
Just do it!
Saahan täältä voimaa ja intoa. :) Mies tuli juuri kotin ja aloitamme kohta tekemään listaa hoidettavista asioista. Olisi tosiaan niin mukavaa, jos olisi kaaso tms. auttamassa, mutta haluamme pitää avioitumisaikeemme kutsuihin asti salaisuutena, siksi en ole pyytänyt esim. äitiäni apuun... Vaikka kohta kyllä varmaan heitän yllätyksen nurkaan ja menen häntä koipien välissä äidin luo ja uikutan apua! ;) Pukuasioissa varsinkin kaipaisin kipeästi makutuomaria.
Ja kiitos sinulle, joka tarjouduit auttamaan hääpaikan etsinnässä jne. - haluatko henk.koht. weadding plannerikseni? ;) Tarvetta kyllä ilmiselvästi olisi, mutta eiköhän me nyt edes yritetä pitää se budjetti kurissa - ainoa, mihin oikeasti haluaisin panostaa, olisi juuri hääpuku. Mutta taitaapi käydä niin, että tosiaan vuokraan jonkun vain-melkein-hyvän. :(
No niin, mutta nyt ei siis muuta kuin härkää sarvista... Kiitoksia kaikille avuliaille! -Ap.
Myöhemmin sitten harmittaa kun ei satsannut siihen juhlapäivään kunnolla.... siirtäkää suosiolla päivää tai käykää maistraatissa. Jos kutsut lähetetään kovin myöhään, voipi olla ettei tarvitse murehtia vieraiden kestityksestä, kun ei vieraat pääse osallistumaan :)
Olen nyt jumiutunut itse asioihin, jotka on oikeasti ihan helppo toteuttaa (soitat sinne kirkkoosi, varaat sinne vihkiajan ja papin; soitat paikkakuntasi juhlapaikkoihin ja varaat sellaisen (en muuten itse ehkä lämpene tuolle ravintola-ajatukselle, mutta ei siitä sen enempää)). Ehkä kaason seura saa sinut ylittämään alkuvaikeudet ja innostumaan.
Me järjestimme häät kolmessa kuukaudessa: aluksi meni muutama tunti kirkon, papin, juhlapaikan & kampaajan varaamiseen ja sitten muutama päivä pukujen ostamiseen ja vuokraamiseen. Sitten käyt. kats. odoteltiin pari kuukautta tekemättä mitään ja sitten oli parin viikon satsi, jolloin sovittiin ruokasysteemit, koristelut ja tehtiin jotain minimaalista tilpehööriä hääjuhlaan.
Onnistut kyllä!