Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hissipelko ja ahtaiden paikkojen pelko

Vierailija
16.05.2022 |

Tämä on todellinen asia, varsinkin tuo hissipelko on aina rajoittanut elämääni. Kaikki ei ymmärrä enkä itsekään tiedä mistä se on tullut. Onko joku päässyt eroon hissipelosta? Miten? Terapiaa voidaan tarjota, onko sinulla tarjota muuta? HUOM. En todellakaan halua mitään epäasiallisia vastauksia, tämä ei ole ns.leikin asia! kiitos !

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivinen käyttäytymisterapia, altistus.

Jos et terapiaa tahdo, voisitko turvallisen ihmisen kanssa lähestyä hissiä, mennä sisälle, ajaa yhden kerroksen, testata toista hissiä, sitten yksin. Kohdata pelon huomaten, että ahdistaa, aika pirustikin, mutta selviät siitä, ja pikkuhiljaa toistojen jälkeen ahdistus myös helpottaa.,

Vierailija
2/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuli tunne että sulla tietoa asiasta. Yritän kokeilla viikonloppuna. Jospa varatun hotellin asiakaspalvelussa ollaan yhtä ymmärtäväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun käyttääkin portaita, eikä mene laiskana hissillä. Iltalehtikin teki porrastreenistä jutun, eikä hyötyliikuntana sitä kannata väheksyä. Itse olen todella huomannut kropassa parannusta ja hyötyä.

Luin joskus että Kreikassa ei ole hissejä ollenkaan ja vanhukset siksi niin loistavassa kunnossa.....

Tuo pelko on tietysti ihan toinen asia. Todella ikävä tilanne, enkä vähättele tai naura sinulle.

Kysy vanhemmiltasi oletko jäänyt jumiin hissiin lapsena? Kävitkö kuitenkin laostena huvipuistoissa? Jos kövit, sitten en ymmärrä hissikammoa...

No, anteeksi, ei sitä toisten kammoista voi päästä perille

Vierailija
4/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa ei ole pilvenpiirtäjiä mihin sinun olisi mentävä portaita pitkin.

Eikai kuntoilu ole pahasta jos pelkäät käyttää hissiä?

Saat upean beban, mahasi pienenee ja reitesi vahvistuu ja hoikistuu.

Näköjään pelko on plussa asia. Sori.

Vierailija
5/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä osaan ja jaksan rappuja käyttää, jos yksin olen. Vaikea vaan esim. pienen lapsenlapsen ja rattaiden kanssa rappuja pitkin kulkea.

Vierailija
6/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kertoisit lapsenlapselle, että hissiin on täysin turvallista mennä?

Vierailija
7/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, on vielä niin pieni.

Vierailija
8/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä sitä, että miniälläni on äitinsä tartuttama lentopelko. Ei onneksi antanut sitä lapselle, joten minä ja pojantyttö saatiin jo lapsen hyvin pienenä ollessa kaksin lentää lomalle (Suomeen) joka kesä. Lapsella ei mitään pelkoja. Jos olisi, suosittelisin terapiaa ammattiauttajan kanssa, mutta muuta en osaa sanoa, kun itse en ole ammatti-ihminen näissä asioissa.

Vierailija
9/9 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon. Koska hissit ovat usein epämiellyttäviä, haisee ja tunkkainen, painellaan nappeja, ovi louskuttaa metallisena, kirkas valo ja sisään voi tulla kuka tahansa. Aika harva hissi suomessa on jotenkin siisti, miellyttävä, mukava ja raikas. Se mikä on positiivista on se, että yleensä niissä on lyhyen ajan, mutta olisi kiva jos voisi asua siten että pääsee suoraan ovesta ulos esim. luhtitalon kakkoskerros.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan