Oletko koskaan seurustellut pelkän taloudellisen turvan vuoksi?
Jouduin itse tilanteeseen, jossa turvauduin ensimmäiseen turvalliselta vaikuttavaan mieheen, sillä olin asunnoton. Olimme kuitenkin useamman vuoden yhdessä vaikka tiesin takaraivossani, etten rakasta kyseistä ihmistä. Nykyään hävettää, kuinka olen käyttänyt hyväksi toista ihmistä. Olenko ainoa?
Kommentit (25)
En ole ollut. Mutta erottuani 24 vuoden avioliitosta, ex vaimoni esitti minulle kysymyksen että millä hän nyt tulee toimeen? Ja hän sai kumminkin noin 150,000 kultaista kädenpuristusta eron jälkeen. Olin entistä vakuuttuneempi tuon kysymyksen jälkeen että ero oli täysin oikea ratkaisu, koska ilmeisesti meidän avioliitto oli perustunut ainoastaan rahaan ja minun varallisuudelle?
En ole.
Olen kyllä vastaanottanut taloudellista tukea silloiselta puolisoltani. Opiskelin uuden ammatin ja puoliso itse tarjoutui maksamaan suuremman osan elinkustannuksista jotta minun ei tarvitsisi käydä töissä opintojen lisäksi. Tällä hän sanojensa mukaan satsasi siihen että meillä olisi yhteistä aikaa ja piti myös tärkeänä että minullakin on omaa käyttörahaa, joten opintotuki oli tätä varten.
Olin ja olen edelleen todella kiitollinen tästä tuesta, suhteessa olin rakkaudesta.
Miten vastataan yhdellä sanalla: Olen mutta en halua myöntää sitä itselleni enkä muille.
tunnen vanhempia rouvia, joilla ei ole koulutusta.mies on töissä ja suhteessa on aika paljon kontrollointia.mies määrää kaiken ,jopa saako nainen poistua kotoa. ym. vaikuttaa vaikeelta ihmisuhteelta.voi olla et suhde alunperin ok, mutta talousjutut saa suhteen dynamiikan muuttuun huonoksi.ihmettelen kun naiset ei hanki asuntoo ja hae vaikka sosiaalitukia. kun suhde vaikuttaa tosi vaikeelta.
En ole koskaan taloudellisen turvan takia seurustellut, mutta nuorena siksi että pääsin pois kotoa ja pois vanhempien jatkuvan tappelun kuuntelemisesta. Kerran venytin eroa että ehdin ostaa itselle mm. keittiötavaraa "luonnollisen kuluman" myötä ja säästää rahaa muihin hankintoihin.