Kuinka suojaatte kasvonne auringolta?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän miehillä ei syöpä ja rypyt räjähdä käsiin kun tuskin keskimäärin kauheasti voiteita käyttävät. Osittain aurinkorasvahulluus on kyllä markkinamiesten juttu.
Ihosyöpää esiintyy miehillä enemmän kuin naisilla
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00671
Miehillä on myös paljon aurinkovaurioita ihossaan. Kulkenet silmät kiinni jos et ole huomannut.
Vähän useammin miehillä kuin naisilla. Lasten siis pienten ihokin yleensä suojataan vain vaatteilla/hatuilla, joten edelleen väitän että osittain markkinamiesten juttuja. Itse en naamani tunge mitään myrkkykemikaaleja. Fysikaalinen suoja toinen juttu. Ei ole ainakaan vielä yhtään ryppyä 40 ikään, vaikka en vauhkona olekaan rasvoja lätrännyt.
Minulla on herkkä iho enkä kestä mitään aurinkovoiteita. Olen testannut monia eri merkkejä ja saan kaikista allergiareaktion, jossa naama turpoaa ja muuttuu punaiseksi jopa pariksi viikoksi! Koska aurinkovoiteissa on niin monta kemiallista ainetta, ei syypäätä löydy.
Siksi kuljen lierihattu päässäni aina.
Kokeilkaa kulttituotteeksi muodostunutta LaRoche Posay antihelios spf 50 kasvoille. Uskomattoman kevyt ja antaa iholle tasaisen pinnan. Itselläni on se värillisenä, eipä tarvitse meikkivoiteita miettiä.
Jos joudun kävelemään pitkän matkan auringonpaisteessa, panen lippalakin päähän ja koronamaskin naamalle. Tosin maskia en jaksa yleensä koko matkaa pitää, vaan otan sen välillä pois ja sitten taas jossain vaiheessa vedän uudestaan naamalle.
Aurinkovoiteella ja viime vuosina myös lippiksellä tai jollain lierillisellä hatulla.
En liiku ulkona valoisaan aikaan ellei taivas ole umpipilvessä ja/tai sada vettä. Inhoan liikaa valoa sekä etenkin liikaa lämpöä.
Pysyttelen varjossa sekä käytän lierihattua ja isoja aurinkolaseja.
Käytän ihon kiiltoa hillitsevää mattaista sk50-päivävoidetta joka sopii myös ja nimenomaan meikinkin alle aina huhti-syyskuun välisenä aikana.
Ja jos pidempään joudun ulkona oleilemaan, kuten töissä, niin isolieristä hattua joka antaa suojaa myös kasvoille+niskalle.
Ja tietty aurinkolasit, koska silmätkin voi palaa ja lisäksi kirkas auringonvalo ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on herkkä iho enkä kestä mitään aurinkovoiteita. Olen testannut monia eri merkkejä ja saan kaikista allergiareaktion, jossa naama turpoaa ja muuttuu punaiseksi jopa pariksi viikoksi! Koska aurinkovoiteissa on niin monta kemiallista ainetta, ei syypäätä löydy.
Siksi kuljen lierihattu päässäni aina.
Mulla oli sama, sitten löysin Cliniquen kosteusvoiteen keltaisessa purkissa. Siinä on siis muistaakseni 40 suojakerroin. Käytän sitä päivävoiteena, mutta en siis todellakaan ota aurinkoa, käytän hattuja jne
Aurinkovoide ja hellehattu. Se on nyt vaan hyväksyttävä, että Suomessa on hellekesiä ja meidän pitää oppia hellehattu kulttuuri.
Aurinkovoide kasvoille päivittäin, Patyka ollut nyt käytössä ja nyt tulee testiin Korealaista voidetta.
Suojaavien lierien ohella sivelen kasvoille actinicaa. Myydään apteekissa, suojakerroin 50+.
Lisäksi pitkät hihat.