Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä tilanne, vaihdoin töitä, en viihdy, kamala kulttuuri työssä. Mitäs nyt?

Vierailija
15.05.2022 |

Olen siis vielä ylempää keskijohtoa ja mun alan paikkoja harvoin auki ja vaikea saada (vaatii usein kontakteja). Olen ekaa kertaa tällaisessa tilanteessa. Ikävä, ilkeä työyhteisö, toimenkuva ei lainkaan sitä mitä sovittiin.
Pitääkö pakolla kitua vuosi ennenkuin vaihtaa? Mitä tästä ollaan nykyään mieltä? Ennen pelättiin lyhyttä pätkää CVssä ettei tule ns hyppelehtijän maine. Nyt työtä reilu 3 kk takana ja aloitin jo etsimään uutta, mutta pelkään että herättää todella paljon kysymyksiä työnhakutilanteessa. Koeika päättymässä ihan juuri. Miten toimit jos sulla ollut vastaavaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, eikä hajuakaan mistä muualta saisi töitä. Lähipiiri tsemppaa jatkamaan, täällä tuntuu kanta olevan toinen.

Vierailija
22/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin jotain töitä vastaan (siis ihan vain vaikka kauppaan) ja tekisin sitä sen aikaa että löytyy oman alan paikka. Jos asia nousisi esille keskustelussa sanoisin joko a) elämäntilanne vain oli sellainen että tuo oli parempi tai b) kertoisin ihan suoraan mikä ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pysyt pestissä. Ei se elämä ole aina ruusuilla tanssia, ihanaa ja mukavaa. Täytyy kestää vähän paskaskin. Vuoden kuluttua voit ruveta katselemaan muita paikkoja mutta nyt olisi sulaa tyhmyyttä lopettaa.

Vierailija
24/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä, miten se huono työpaikka suhtautui kun kerroit lähteväsi? Syyllistettiinkö? Haukuttiinko? Mä siis jo tiedän että mut haukutaan ja arvostellaan että eihän se nyt tänne ollenkaan edes sopinut. Siis vikaa ei tietenkään myönnetä olevan omassa firmassa

Jospa ne työkaverit ovat ihan oikeassa. Lähde ihmeessä pois sieltä. Ihan haiskahtaa siltä, että sinun kantsis katsoa peiliin ap.

Vierailija
25/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä, miten se huono työpaikka suhtautui kun kerroit lähteväsi? Syyllistettiinkö? Haukuttiinko? Mä siis jo tiedän että mut haukutaan ja arvostellaan että eihän se nyt tänne ollenkaan edes sopinut. Siis vikaa ei tietenkään myönnetä olevan omassa firmassa

Jospa ne työkaverit ovat ihan oikeassa. Lähde ihmeessä pois sieltä. Ihan haiskahtaa siltä, että sinun kantsis katsoa peiliin ap.

Huono ärsytysyritys. Olen 15 v ollut johtohommissa eri organisaatioissa hyvällä menestyksellä ja olen aina ollut pidetty esimies. Kommenttisi kertoo SINUSTA kaiken oleellisen.

Vierailija
26/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on yksi elämä ja sitä ei saakeli pidä kuluttaa kurjassa työssä. Ennemmin työtön ja onnellinen. Elämä kantaa. Uusi työ ennenpitkää löytyy kyllä.

Vierailija
27/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on niinkin, ettei se uusi työntekijä itse sopeudu uuteen työpaikkaansa.

Meillä oli kerran uusi työntekijä,  joka koko ajan selitti miten hommat tehtiin edellisessä työapaikassa ja arvosteli koko ajan uuden työpaikkansa työkulttuuria, vaikka työt olivat erilaisia.

Hän tyrkytti koko työyhteisölle entisen työapaikkansa malleja ja suhtaui alusta asti negatiivisesti moneen asiaan.

Uuden työntekijän kantsis tutustua alussa kunnolla uuteen työymäristöön ja seurailla sen systeemejä.

Ja pysytellä pikkasen sivummalla, kunnes näkee, miten uudessa paikassa toimitaan kokonaisvaltaisesti.

Vaikka miten haluasi muutoksia sun muita juttuja,  kukaan ei pidä siitä, että vasta taloon tullut alkaa heti arvostelemaan ja neuvomaan.

Ei se yksi työntekijä mitenkään voi muuttaa minkään työyhteisön käytäntöjä, koskaan.

Sitä joko sopeutuu uuteen työpaikkaan tai sitten ei.

Vierailija
28/34 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on niinkin, ettei se uusi työntekijä itse sopeudu uuteen työpaikkaansa.

Meillä oli kerran uusi työntekijä,  joka koko ajan selitti miten hommat tehtiin edellisessä työapaikassa ja arvosteli koko ajan uuden työpaikkansa työkulttuuria, vaikka työt olivat erilaisia.

Hän tyrkytti koko työyhteisölle entisen työapaikkansa malleja ja suhtaui alusta asti negatiivisesti moneen asiaan.

Uuden työntekijän kantsis tutustua alussa kunnolla uuteen työymäristöön ja seurailla sen systeemejä.

Ja pysytellä pikkasen sivummalla, kunnes näkee, miten uudessa paikassa toimitaan kokonaisvaltaisesti.

Vaikka miten haluasi muutoksia sun muita juttuja,  kukaan ei pidä siitä, että vasta taloon tullut alkaa heti arvostelemaan ja neuvomaan.

Ei se yksi työntekijä mitenkään voi muuttaa minkään työyhteisön käytäntöjä, koskaan.

Sitä joko sopeutuu uuteen työpaikkaan tai sitten ei.

Voi sen toki noinkin päin nähdä. Tässä työssä siis ihmiset huutaa, karjuu, vetää kilareita, vi*tuilee päin naamaa, syyttelee ja sättii. Ehkäpä joo minä olen sitten se joka ei sopeudu. Ap

Vierailija
29/34 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kummempaa dramatiikkaa ollut. Lähdön aiheuttaneelle henkilölle en tietenkään sanonut mitään. Esimies toivotti tervetulleeksi, jos joku päivä haluan tulla takaisin.

Ehkä sitten kun se vaikea tapaus jää eläkkeelle, muuten kun oli ihan hyvää työtä.

Vierailija
30/34 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pysyt pestissä. Ei se elämä ole aina ruusuilla tanssia, ihanaa ja mukavaa. Täytyy kestää vähän paskaskin. Vuoden kuluttua voit ruveta katselemaan muita paikkoja mutta nyt olisi sulaa tyhmyyttä lopettaa.

Sulaa tyhmyyttä on paitsi älyvapaa kommenttisi, myös sinnittely huonossa työpaikassa. Vaihtamalla paranee.

Vierailija
31/34 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipomo, jolle ilmoitin ja avauduin, oli asiallinen ja pahoillaan, isopomo ignoorasi kaikissa kanavissa täysin, ei vaihdettu loppuaikana sanaakaan. Se vain oikeastaan vahvisti näkemykseni, mistä kenkä puristaa.

Vierailija
32/34 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveäähän tuo on, ei auta muuta kuin sinnitellä ja hakea uutta työtä. Itselläni vähän sama tilanne. Työ sinänsä on ok, mutta ilmapiiri kauhea. Esimies on veemäinen ja lähin kollega mitä ilmeisimmin asperger, ei kykene mihinkään normaaliin kommunikaatioon, kommunikoi pelkästään s-postin välityksellä, viestejä saattaa tulla päivän mittaan useita kymmeniä, ja useimmiten viesteissä vaan jankataan samaa asiaa.

Vierailija
33/34 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat hakea heti uutta paikkaa. Se lyhyt pätkä haittaa vasta tulevaisuudessa ja siihen on monia konsteja miten sen saa häivytettyä pois.

Vierailija
34/34 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin työpaikkaa muutamia vuosia sitten. Uusi työ ja selkeästi parempi palkka mutta jotain puuttui. Ymmärsin että vanhassa työssä oikeasti viihdyin ja työkaverit ihan huippuja. Kun lähdin hyvässä hengessä niin oli hienoa nyt palata kun otettiin avosylin vastaan ja hommat taas mallillaan. Tietty pikku kettuilua maitojunasta mutta hienoa että pääsi takaisin ja työnteko taas maittaa.