Hirveä tilanne, vaihdoin töitä, en viihdy, kamala kulttuuri työssä. Mitäs nyt?
Olen siis vielä ylempää keskijohtoa ja mun alan paikkoja harvoin auki ja vaikea saada (vaatii usein kontakteja). Olen ekaa kertaa tällaisessa tilanteessa. Ikävä, ilkeä työyhteisö, toimenkuva ei lainkaan sitä mitä sovittiin.
Pitääkö pakolla kitua vuosi ennenkuin vaihtaa? Mitä tästä ollaan nykyään mieltä? Ennen pelättiin lyhyttä pätkää CVssä ettei tule ns hyppelehtijän maine. Nyt työtä reilu 3 kk takana ja aloitin jo etsimään uutta, mutta pelkään että herättää todella paljon kysymyksiä työnhakutilanteessa. Koeika päättymässä ihan juuri. Miten toimit jos sulla ollut vastaavaa?
Kommentit (34)
Lähtisin menemään, jos vain saat uuden paikan. Elämä on liian lyhyt kitumiseen, keksit jonkun hyvän selityksen jos kysytään miksi edellisessä oli niin vähän aikaa. Esim, työnkuva ei vastannut ammattiasi.
Haet sitä uutta työtä ja lähdet kun tärppää. Jos jäät työttömäksi niin et ole haluttava muiden työnantajien mielessä. Työnvaihtajat on etulyöntiasemassa mitä työnhakuun tulee.
Vierailija kirjoitti:
Parempi todeta, että paikka ja minä emme sopineet toisillemme eikä työ ollut sitä mitä luvattiin, ja lähteä ASAP.
No en uskalla noin vaan lähteä kävelemään sillä en halua olla työtön. Uusi työ pitää äkkiä toki saada mutta siinäkin voi mennä kuukausia. Lähinnä mietin että pitääkö asia salata täysin? Vai pitääkö sanoa? Mulla on nyt täysin pasmat sekaisin kun ajattelin että näin ei voisi koskaan käydä
Sama tilanne myös täällä. Koeaika loppumassa pian ja haluaisin lähteä. Ei vielä uutta työtä, mutta haen aggressiivisesti. Lähden heti kun pystyn.
Olen kituuttanut tässä työssä jo viisi vuotta, paino on noussut 10 kiloa ja lääkitsen työstressiä alkoholilla, joka on alkanut maistua ihan liikaa. Minulla on rytmihäiriöitä ja ahdistusta ja unettomuutta. Tämä työ tappaa minut vielä, eli lähde, jos voit.
Hakisin uutta työtä ja lähtisin heti kun tärppää muualta. En uskaltaisi irtisanoutua ennen uuden paikan saamista jos alallasi ei ole helppoa löytää uutta työtä eli sinnittelisin siellä töissä sen aikaa.
Työn tekeminen onnistuu yllättävän vähällä kommunikaatiolla muiden kanssa ilman valituksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kituuttanut tässä työssä jo viisi vuotta, paino on noussut 10 kiloa ja lääkitsen työstressiä alkoholilla, joka on alkanut maistua ihan liikaa. Minulla on rytmihäiriöitä ja ahdistusta ja unettomuutta. Tämä työ tappaa minut vielä, eli lähde, jos voit.
Tämä on se minunkin kauhuskenaarioni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä moninkertaisesti kauemmin.
Järjetöntä.
Itselle sattui sama tänä vuonna! Sain vihdoin ja viimein työpaikan, mutta uutuuden viehätys karisi heti ensimmäisillä viikoilla, kun eräs pykälää korkeammalla ja jo 30 vuotta talossa ollut henkilö otti minut oitis silmätikuksi ja oikein varmisti että joka päivä vitutti.
Aloin etsimään muita töitä ja sellaisen löysinkin. Samalla sain paremman palkan. Lähtiessä kerroin kyllä esimiehelle että mikä oli syy moiseen.
Uuteen paikkaan mennessä kyllä mainitsin edellisessä saamastani huonosta kohtelusta, vaikka teoriassa vanhoja työpaikkoja ei saisikaan "haukkua". Kaiken viisauden alku kuitenkin on tosiasioiden tunnustaminen.
Tiedä sitten kuinka paljon työnhaku on eri laisellani paskaduunarilla joita on sata tusinassa, kuin spesialistilla, joita ei koko maassa ole kuin muutama ja kaikki tuntevat toisensa ns. piireissä.
Silti: Vaihtamalla paranee!
Kannattaa lähteä heti, kun ei tunnu omalta paikalta. T. Been there, done that.
Ap tässä vielä, miten se huono työpaikka suhtautui kun kerroit lähteväsi? Syyllistettiinkö? Haukuttiinko? Mä siis jo tiedän että mut haukutaan ja arvostellaan että eihän se nyt tänne ollenkaan edes sopinut. Siis vikaa ei tietenkään myönnetä olevan omassa firmassa
Vierailija kirjoitti:
Palstahullu vauhdissa.
Meitä hulluja on nyt tässä monta.
Realisoi omaisuutesi ja piilota se. Lopeta työnteko, elä ansiosidonnaisella ja tämän jälkeen työttömyystuella ja toimeentulotuella.
Älä tuhoa sun henkistä terveyttä tollasessa paikassa. Selität just sillä huonolla työilmapiirillä, jos kysytään, että miksi lähdit.
Jos koeaika on juuri päättymässä, niin sittenhän näkee tulisiko jatkoa, ja olisko siinä tilanteessa mahdollista tuoda asioita esiin? Jos koeajan jälkeen ei tule jatkoa, niin tarviiko sitä mitenkään selittää tuleville työnantajille?
Vierailija kirjoitti:
Realisoi omaisuutesi ja piilota se. Lopeta työnteko, elä ansiosidonnaisella ja tämän jälkeen työttömyystuella ja toimeentulotuella.
En ajatellut heittää uraani hukkaan jonka eteen olen tehnyt yli 15 v töitä jo.
Vierailija kirjoitti:
Jos koeaika on juuri päättymässä, niin sittenhän näkee tulisiko jatkoa, ja olisko siinä tilanteessa mahdollista tuoda asioita esiin? Jos koeajan jälkeen ei tule jatkoa, niin tarviiko sitä mitenkään selittää tuleville työnantajille?
Miten niin " tuleeko jatkoa"? Kyse on siitä, että itse ei halua jatkaa. Työnantajan puolelta jatko on varma.
Parempi todeta, että paikka ja minä emme sopineet toisillemme eikä työ ollut sitä mitä luvattiin, ja lähteä ASAP.