Mitä ihmettä?! Suomessako ei kutsuta naapureita päivällisille??
Olen järkyttynyt kun minua ei tervehditä ja kuljetaan selkä vääränä maahan katsoen nopeasti ohitse. :( Alle kuukausi asuttu Suomessa ja kukaan naapureista ja uusista tutuista ei halunnut tulla päivällisille. Miksi??
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naapurin kanssa pitäisi syödä yhdessä tai ylipäänsä ystävystyä? Sehän on vain ihminen, joka sattuu asumaan lähellä. Ystävät ja läheiset ovat asia erikseen.
En ymmärrä outoa provokatiivista ajattelutapaasi. Meille naapurit ovat ystäviämme.
Parempi vaan ettei ole missään tekemisissä naapureiden kanssa. Ei koskaan tiedä, mitä epäilyttävää porukkaa naapurissa asuu.
Pelätään , että pitää kutsua vastavuoroisesti illalliselle ja jos kokkaustaidot surkeat eikä viinituntemus riitä kuin hanaviiniin ynnä seurustelutaidot alkeelliset, niin ei uskalla ottaa kutsua vastaan, ettei joudu kokkaushommiin. Ts parempi jättää illalliselle meneminen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei syödä päivällistä, Suomessa syödään ruokaa kello viideltä.
Eivät kaikki syö noin hiton aikaisin. Meillä syödään (mies ja minä) n. klo 20 ja 22 välillä. Kylläisenä on ihanaa mennä nukkumaan. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi Suomessa syödään päivällinen niin aikaisin.
En keksi mitään syytä pyytää naapuria päivälliselle
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei syödä päivällistä, Suomessa syödään ruokaa kello viideltä.
Ei nyt sentään. Monet syövät illallista siinä klo 18-19, viikonloppuisin myöhempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tosissaan? Olisi kauheaa, jos naapuri kutsuisi kylään. Aivan järkyttävää.
Olen tosissani ja asia masentaa minua ja miestä. Ulkomailla asuessa ystävystyimme naapureiden kanssa ja edelleen pidämme heidän kanssaan päivittäin yhteyttä.
Suomalaiset on niin umpikujassa feminismin kanssa. Miehet ei yksinkertaisesti halua naisia mihinkään. Ei akan kanssa kehtaa mihinkään lähteä.
Miksi nämä "akoittelijat" eivät siirry suoraan homosteluun? Ei tarttisi olla niiden naisten kanssa missään tekemisissä.
Asuin lapsuuteni ulkomailla, siellä oli normaalia kutsua ketä tahansa (esim. sattumalta tavatut turistit) syömään, jos seura vähäsenkin tuotti iloa tai kiinnosti. Eivät he muistaakseni naapureita olleet, heitä näki muutenkin. Kotiin kutsuttiin ihmisiä, joita ei muuten ehkä nähtäisi.
Suomessa seurustelu yhdistetään ruokailun sijaan kahvinjuontiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naapurin kanssa pitäisi syödä yhdessä tai ylipäänsä ystävystyä? Sehän on vain ihminen, joka sattuu asumaan lähellä. Ystävät ja läheiset ovat asia erikseen.
En ymmärrä outoa provokatiivista ajattelutapaasi. Meille naapurit ovat ystäviämme.
Parempi vaan ettei ole missään tekemisissä naapureiden kanssa. Ei koskaan tiedä, mitä epäilyttävää porukkaa naapurissa asuu.
Tietyissä maissa tutustutaan juuri siksi, että tiedetään, millaisia ne muut ovat ja halutaan olla ystävällismielisissä väleissä. Sotilastervehdys oikealla kädellä viittaa siihen, että tervehtivä käsi on aseeton = ystävällismielinen ele.
Uusi naapuri on Suomessa tapana kutsua..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tosissaan? Olisi kauheaa, jos naapuri kutsuisi kylään. Aivan järkyttävää.
Olen tosissani ja asia masentaa minua ja miestä. Ulkomailla asuessa ystävystyimme naapureiden kanssa ja edelleen pidämme heidän kanssaan päivittäin yhteyttä.
Kannattaa varmaan muuttaa takaisin sinne ulkomaille. Sopii paremmin teidän luonteenlaadulle.
Miksei meillä ole tällaisia naapureita.... Kyllä me tultais ja kutsuttaisiin vastavuoroisesti kylään.
koti on yksityisaluetta. Ei sinne mitään naapureita tai puolituttuja haluta. 372
Suomessa ei haluta tuntea ketään josta ei hyödytä jotenkin. Heidätkin halutaan tuntea vain sen hyödyn merkeissä. Henkisesti sairas maa nykyään.
ihmiset haluaa olla rauhassa, painukaa kahvilaan pölöttämään paskaa.
Aika monet ovat sellaisia selkään puukottajia, että on oltava varovainen jos on kova kertomaan asioitaan. Asiat väännetään ja vääristellään ja tahallaan toivotaan toiselle pahaa. Minä olin samassa työpaikassa ja lapset olivat luokkatovereita. Pakko koittaa olla sovussa . Muuten voi joutua muuttamaan. Jos rivitalo Espoossa maksaa 600 000 e tule kauheat kustannukset asunnon vaihdosta, leimavero, eli varainsiitovero on 2--4 % hinnasta, sillähän saa jo 2 autoa . Siihen vielä välittäjän palkkio ym. Pärjää hyvin kun ei puhu ykstyisasioitaan. Olen jo oppinut tämän. On kuin heittäisi setelit rannalta tuulen mukana. Se raha on kutenkin jo palkassa verotettu ja kovalla työllä ansaittu. Verottaja estää kansaa muuttaasta mihinkään. Olet vankina kiinteistössä vaikka se olisi sinulle liian iso tai täysin epäsopiva.
Suomessa tutustutaan naapureihin pikku hiljaa. Ensimmäinen vaihe on moikkaus, jos sattuu näkemään. Mikäli naapuri vaikuttaa asialliselta, vähän ajan kuluttua saatetaan mainita jotain säästä. Mikäli naapuri ei vieläkään vaikuta ääliöltä tai muuten vaan oudolta, saatetaan alkaa keskustella jostain muista asioista. Neljäs vaihe on kahville tai oluelle kutsuminen. Kun neljättä vaihetta on jatkunut vastavuoroisesti jonkin aikaa, saatetaan kutsua syömään ja saunomaan. Suurin osa ei läpäise testiä eli tähän vaiheeseen ei koskaan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Uusi naapuri on Suomessa tapana kutsua..?
Ei ole.
Kirjoitat ap selkeää suomea, mutta et tunne suomalaista tapakulttuuria?
Miksi AP ei itse kutsu naapureita?
Edes kahville?
Etkö osaa tehdä aloitetta?
Suomessa kaikki ketä ei tunne on outoja joista juorutaan ja mietitään mitä pahaa se on tehnyt tai tekee.