Mitä ihmettä?! Suomessako ei kutsuta naapureita päivällisille??
Olen järkyttynyt kun minua ei tervehditä ja kuljetaan selkä vääränä maahan katsoen nopeasti ohitse. :( Alle kuukausi asuttu Suomessa ja kukaan naapureista ja uusista tutuista ei halunnut tulla päivällisille. Miksi??
Kommentit (67)
Muualla maailmassa ihmiset osaa toimia niin ettei heti tule kaikkia ihme riitoja ja kiusallisia tilanteita. Suomessa ei osata sosiaalista käyttäytymistä ja siksi suomalaiset on ujoja ja sulkeutuneita.
Asuisin teltassa metsässä jos olisi pakko tutustua naapureihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivällinen?
Töitten jälkeen viideltä syödään, mutta ei siinä mitään päivällistetä. Että niikuin pukeuduttaisiin ja keskusteltaisiin. Ei hel....Ohiksena: tuo viideltä syöminen ei mene omaan ymmärrykseeni. Jos minulla on vapaailta, lähden vasta joskus viiden maissa koiran kanssa pitkälle lenkille. 1-4 (harvoin neljänä mutta joskus niinkin) iltana on luottamustehtäviä, opuntoja, harrastuksia tai tulen töistä kotiin vasta myöhemmin illalla. Silloin tilanteen mukaan joko välillä ulkoilutan koiran lyhyesti tai puoliso ulkoiluttaa sen.
Ruoanlaiton aloitan 19.30 aikoihin tai tarpeen mukaan aikaisemmin tai myöhemmin. Teen salaatin ja laitan laatikon, kiusauksen tms uuniin tai teen vain salaatin. Käytän koiran vielä kertaalleen iltapissalla ja syömme sen jälkeen eli aloitamme ruokaiun 20.30-21 välillä.
Miten joku edes jaksaa lähteä etenkään liikuntaharrastuksiin, jos on jo syönyt päivällisen? Tai nauttiiko siitä.päivällisestä jos tietää, että klo 18 tai 19 pitää olla jo jossain?
Kaksi aikuista voi elää noin. Lapsiperheessä ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa ihmiset osaa toimia niin ettei heti tule kaikkia ihme riitoja ja kiusallisia tilanteita. Suomessa ei osata sosiaalista käyttäytymistä ja siksi suomalaiset on ujoja ja sulkeutuneita.
Niin kuin mitä tilanteita? Kumpikin elää hiljaa siivosti niin ei ole mitään syytä olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei syödä päivällistä, Suomessa syödään ruokaa kello viideltä.
Suomessa syödään kun tulee nälkä.
Ei syödä.
Päivällinen/illallinen on määrätty alkavaksi klo:17 tai viimeistään 18. Jos tätä myöhempää syöttää perhettään niin on huono ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivällinen?
Töitten jälkeen viideltä syödään, mutta ei siinä mitään päivällistetä. Että niikuin pukeuduttaisiin ja keskusteltaisiin. Ei hel....Ohiksena: tuo viideltä syöminen ei mene omaan ymmärrykseeni. Jos minulla on vapaailta, lähden vasta joskus viiden maissa koiran kanssa pitkälle lenkille. 1-4 (harvoin neljänä mutta joskus niinkin) iltana on luottamustehtäviä, opuntoja, harrastuksia tai tulen töistä kotiin vasta myöhemmin illalla. Silloin tilanteen mukaan joko välillä ulkoilutan koiran lyhyesti tai puoliso ulkoiluttaa sen.
Ruoanlaiton aloitan 19.30 aikoihin tai tarpeen mukaan aikaisemmin tai myöhemmin. Teen salaatin ja laitan laatikon, kiusauksen tms uuniin tai teen vain salaatin. Käytän koiran vielä kertaalleen iltapissalla ja syömme sen jälkeen eli aloitamme ruokaiun 20.30-21 välillä.
Miten joku edes jaksaa lähteä etenkään liikuntaharrastuksiin, jos on jo syönyt päivällisen? Tai nauttiiko siitä.päivällisestä jos tietää, että klo 18 tai 19 pitää olla jo jossain?
Pakko se on nälkäiset lapset ruokkia hoito- ja koulupäivän jälkeen, ei voi odottaa nukkumaanmenoaikaan päivällisen valmistamisen aloitusta.
Miksi naapurin kanssa pitäisi syödä yhdessä tai ylipäänsä ystävystyä? Sehän on vain ihminen, joka sattuu asumaan lähellä. Ystävät ja läheiset ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa syödään kun tulee nälkä.
Ei syödä.
Päivällinen/illallinen on määrätty alkavaksi klo:17 tai viimeistään 18. Jos tätä myöhempää syöttää perhettään niin on huono ihminen.
Ruoka-ajat oli viimeksi 80 luvulla. Nykyään pupelletaan jotain taukoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian läheisissä väleissä ei naapureiden kanssa kannata olla.
Riittää moikkaus ja säästä keskustelu.
Silloin ei tule riitaa.Miksi pitäisi tulla riitaa? Etkö tule toimeen yleensä ihmisten kanssa. Mulla on ollut ihania naapureita ja kenenkään kanssa ei ikinä riitaa. Ihana naapuri tuo monesti tuotetta pullaa, kun tuli vähän taas leivottua:)
Kamalaa olisi, jos naapurit vielä jotakin pullaa tyrkyttäisivät.
Valmistin kunnollisen illallisen ja leivoin herkullista jälkiruokaakin mutta kukaan ei tullut, joten olen luonnollisesti todella pettynyt. :(
Vierailija kirjoitti:
Miksi naapurin kanssa pitäisi syödä yhdessä tai ylipäänsä ystävystyä? Sehän on vain ihminen, joka sattuu asumaan lähellä. Ystävät ja läheiset ovat asia erikseen.
En ymmärrä outoa provokatiivista ajattelutapaasi. Meille naapurit ovat ystäviämme.
Vierailija kirjoitti:
Jeps ja sekin eilistä jauhelihakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Taisit jo paljastaa asuvasi teltassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tosissaan? Olisi kauheaa, jos naapuri kutsuisi kylään. Aivan järkyttävää.
Olen tosissani ja asia masentaa minua ja miestä. Ulkomailla asuessa ystävystyimme naapureiden kanssa ja edelleen pidämme heidän kanssaan päivittäin yhteyttä.
Suomalaiset on niin umpikujassa feminismin kanssa. Miehet ei yksinkertaisesti halua naisia mihinkään. Ei akan kanssa kehtaa mihinkään lähteä.
Ystäviä voi kutsua päivälliselle, aika harvoin naapureita. Tosin omakotitalossa varmasti näin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä outoa provokatiivista ajattelutapaasi. Meille naapurit ovat ystäviämme.
Hyvä naapuri on sellainen mistä et ikinä kuule mitään etkä ole ikinä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit jo paljastaa asuvasi teltassa
Ei tarvitse. Minulla on hyvät naapurit. En edes tiedä mitä seinän toisella puolella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä naapuri on sellainen mistä et ikinä kuule mitään etkä ole ikinä nähnyt.
Ja parhaat naapurit on kiväärinkantaman ulkopuolella
Mikä estää kutsumasta naapureitanne kylään päivällisille?
Mitä helvettiä ap? Minulle ainakin on opetettu, että naapureiden kanssa ei todellakaan kaveerata ja parempi on olla vain omissa oloissaan. Niin olen yrittänyt itsekin elää.
Ei naapurusto mikään polyamorinen kommuuni ole.