Teetkö itse aloitteita tutustumiseen naapurien suuntaan, vai odotatko aloitetta heiltä?
Aloin tuossa miettiä, että kaikki, joiden kanssa juttelen, ovat itse alkaneet ensin juttelemaan minulle. Toki moikkaan kaikkia, myös niitä, joiden kanssa en juttele.
Entä te?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tarvetta solmia sosiaalisia suhteita naapureiden kanssa.
Kerrostalo, rivitalo, näissä saa olla omissa oloissaan jos haluaa, ei ole pakko kenenkään kanssa ns. ystävystyä.
Omakotitalonaapuruksillakin on sentään ainakin entisaikaan ollut tonttia sen verran talonsa ympärillä, ettei siinäkään tarvitse jokaisen kanssa kaveriksi ryhtyä.
Jos haluaa pitää omat asiansa ominaan, niin se on ok. Ja sitä pitää kunnioittaa.
Talon on asumista varten, koti on koti. Asunto on koti!
Jos nyt viisikin vuotta asut ja samat naapurit pysyvät, niin kyllähän siinä pakosta tulee juteltua postilaatikoilla tai pihalla muuten lopulta jostain muusta kuin säästä.
Todellakin tein aloitteen ja esittäydyin naapureille muutettuani tähän taloon. En tokikaan kulkenut huoneiston ovalta ovelle vaan tilanteen mukaan moikkasin rapussa tai ovella.
Tavatessa tervehditään. Sen läheisempiin väleihin ei ole tarvetta, mutta tämä toimintatapa takaa myönteisen suhtautumisen minuun ja vähentää kyräilyä.
Suosittelen ekalle kommentoijalle.
Minulla on yksi tuollainen outo mörrikkänaapuri, joka ei tervehdi takaisin. Tietenkin pidän häntä outona koska hän ei kykene normaaliin kohteliaisuuteen. Muut 8 naapuria ovat erittäin ok.
Minusta tämä on aina vaan yhtä kiusallista. Tervehdin toki ja joidenkin kanssa jotain sään päivittelyä harrastan, vaikka se tuntuukin jotenkin typerältä vain tavan vuoksi. Ja tässä talossa on tietyt ihmiset, joihin törmää AINA kun ovesta astuu ulos. En edes tajua miten se on mahdollista. Enkä jaksaisi aina keksiä jotain jonninjoutavaa sanottavaa. Oi kun pääsisi omakotitaloon.
Meillä naapurit juttelee miehelle mutta ei mulle. Mäkin yritän, hymyilen ja tervehdin ja heitän small talkia mutta ei auta. Eikä vaan yhet naapurit vaan monet. Ärsyttävää.
Minulla on kaksi todella hyvää naapuria, joihin tutustuin heti muuttoni jälkeen. Pari muuta menee ohi tuskin tervehtien mutta loput ovat sellaisia välimuotoja. Olen itse tehnyt aloitteen mutta jättänyt heidän harkintaansa, miten jatketaan. Asumme pienehkössä kerrostalossa (9 asuntoa) ja hyvä on asua.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tein aloitteen ja esittäydyin naapureille muutettuani tähän taloon. En tokikaan kulkenut huoneiston ovalta ovelle vaan tilanteen mukaan moikkasin rapussa tai ovella.
Tavatessa tervehditään. Sen läheisempiin väleihin ei ole tarvetta, mutta tämä toimintatapa takaa myönteisen suhtautumisen minuun ja vähentää kyräilyä.
Minulla on yksi tuollainen outo mörrikkänaapuri, joka ei tervehdi takaisin. Tietenkin pidän häntä outona koska hän ei kykene normaaliin kohteliaisuuteen. Muut 8 naapuria ovat erittäin ok.
No, kuulepa, ensimmisenä kommentoijana tässä. Eipä tässä kerrostalossa kukaan, paitsi yksi päihdeongelmainen ole ollut siitä millänsäkään, etten ole kenenkään kanssa tekemisissä. Siksi toisekseen, olen kyllä pistänyt merkille, ettei tämän talon muissakaan asukkaissa ole paljon haluja muihin sen enempää tutustua.
Sinä voit olla mitä mieltä olet... Mutta näin se on, että normaali älyllä varustettu ihminen ei rupea tekemään mitään ongelmaa siitä, jos kerrostalossa, rivitalossa tai missä nyt sitten ollaankaan joku ei halua olla tekemisissä.
Aika sairasta jos moisesta ongelman tekee! Ja se sairaus on nimenomaan siinä joka sen ongelmaksi näkee....
Jos joku haluaa olla kaikkien kamu ja sekaantua jokaiseen asiaan vaikkei se hänelle mitenkään kuulukaan, niin silloin sillä tyypillä ei ole omassa elämässä juuri mitään tekemistä, ja itse asiassa hänelle paras asumismuoto on joku kommuuni!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nuo tervehtimättömät menevät heti ties mihin kategorioihin.
Ei ole kukaan tehnyt aloitetta tänne päin, joten olen tyytyväinen vain. Haluan elää omaa elämääni, en kaipaa siihen minulle tuntemattomia naapureita sekaantumaan.
Jos haluan ystäviä, etsin ne muualta kuin naapurustosta.
Etenkin kun asumispaikka on enemmänkin slummi.
Vierailija kirjoitti:
Ai se oli vaan tervehtimisestä kyse. Mä luulin että tutustumisesta.
Mut siis teillä on sitte niin hyvä naapurusto siellä että siellä ei esiinny kateellisuutta tai muuta kyräilyä.
Mä luulen, että sä asut jossain opiskelija-asuntolassa vielä... Jees määän, onks pilvee...
Ai tossa menee toi yks outo... vattu mikä tyyppi, ei edes moikkaa... Tekis mieli vähän opettaa....
Nauraa!
Ei se muuten sinustakaan suuria kerro, kun sanot pitäväsi jotain pidättäytyvää henkilöä outona... Jep! Sulla ei taida sittenkään olla kaikki muumit laarissa.
Tervehdin, jos satutaan samaan aikaan rappukäytävään. Juttelen pari sanaa säästä: kaunis ilma tänään / saisi jo lakata satamasta / alkuviikolle on luvattu kylmempää.
En mitään muuta. Kunnioitan naapurien yksityisyyttä ja he kunnioittavat minun yksityisyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin, jos satutaan samaan aikaan rappukäytävään. Juttelen pari sanaa säästä: kaunis ilma tänään / saisi jo lakata satamasta / alkuviikolle on luvattu kylmempää.
En mitään muuta. Kunnioitan naapurien yksityisyyttä ja he kunnioittavat minun yksityisyyttäni.
Miksi puhua edes säästä, ketä kiinnostaa tyhjä lätinä? Riittää kun tervehtii.
Muutin kerrostaloon viitisen vuotta sitten. Seinänaapuri poistuu asunnostaan joka arkiaamu klo 7.05 ja palaa takaisin klo 17.30. Minä olen töissä ihan kulman takana, joten lähden töihin aamuisin vähän ennen kahdeksaa ja palaan takaisin neljän jälkeen. Vähän aikaa sitten naapuri tuli sattumalta asiakkaaksi työpaikalleni ja oli ihan että: "Ai sä oot saanut töitä, oi kun kiva!" Ihmettelin, että "miten niin, tässähän mä oon ollut töissä jo monta vuotta". Paljastui, että naapuri oli luullut mun olevan työtön, kun olen "aina" kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt viisikin vuotta asut ja samat naapurit pysyvät, niin kyllähän siinä pakosta tulee juteltua postilaatikoilla tai pihalla muuten lopulta jostain muusta kuin säästä.
Ei ole tullut seitsemän vuoden aikana sanottua kuin heit. Ei ole mitään mielenkiintoa tutustua vain koska satutaan asumaan lähekkäin. Haluan olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo, rivitalo, näissä saa olla omissa oloissaan jos haluaa, ei ole pakko kenenkään kanssa ns. ystävystyä.
Omakotitalonaapuruksillakin on sentään ainakin entisaikaan ollut tonttia sen verran talonsa ympärillä, ettei siinäkään tarvitse jokaisen kanssa kaveriksi ryhtyä.
Jos haluaa pitää omat asiansa ominaan, niin se on ok. Ja sitä pitää kunnioittaa.
Olen asunut nyt 8 vuotta nykyisessä osoitteessa ja aika vähän tunnen naapureita, saati että jäisivät mieleen.
Tämä ei tosin valitettavasti koske seinänaapuriani joka on ihan seinähullu, syyttelee kaikkia kaikesta mahdollisesta, tyyliin kavalluksista jne. Valitettavasti menin tutustumaan häneen kun muutti tänne, todellinen luonne paljastui vasta jälkeenpäin. Kuvittelee nyt saavansa minusta tukea ja samanmielisyyttä mielipuolille jutuilleen - ei tule saamaan.