Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte tiiviisti rakennetulla kerrostaloalueella, eikö teitä häiritse kymmenien naapurien ikkunat muutaman metrin päässä

Vierailija
15.05.2022 |

Tai se että ikkunasta näkyy vain naapuritalon seinä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No häiritsee, mutta plussapuolet lohduttavat. Kauppakeskus on 10 askeleen päässä.

Niin, kukapa nyt ei haluaisi asua ostos-hiton-keskuksessa.

Vierailija
22/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyy ikkunoista Tennispalatsi ja aukio. Kiva seurata ihmisvilinää. 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin asuntoni niin että pääosa ikkunoista on metsään päin (johon ei enää rakenneta). Muutama ikkuna on naapuritaloon päin ja hieman häiritsee se että eräs naapuri kyttää (soittikin kerran ja kysyi minkä huoneen ikkuna se on...). Mutta tämä on väliaikainen koti. Kun lapset muuttavat kotoa niin muutan muualle.

Vierailija
24/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin häiritsisi, jos sellaisessa joutuisin asumaan. Valitettavasti tämä on nykyään tyylinä, ja suurin osa rakentamisesta ainakin tässä kaupungissa tehdään aivan liian tiiviisti. Ahdistava ajatus, että joutuisi asumaan näillä tiiviisti rakennetuilla alueilla.

Onneksi itselläni näkyy ikkunoista vain luontoa joka puolella taloa.

Vierailija
25/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Kivempi olisi jos näkyisi vaikka merimaisema tai puisto (sitä näkyy osittain) tai jos asunto olisi edes vähän korkeammalla niin että katunäkymiäkin olisi hauskempi katsella. Mutta ei naapurin ikkunat häiritse.

Vierailija
26/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehenä tykkään päivystää ikkunassa auringonlaskun jälkeen.

Vierailija
27/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Se, että asun uudessa asunnossa Helsingin kantakaupungissa on valinta ja jos ei ole varaa merinäköalaan, ei kannata muuttaa, jos naapurit häiritsevät. Minua ei häiritse ollenkaan.

Onnittelut sinulle ja tuolle Tennispalatsin kyljessä asuvalle toiselle onnelliselle stadilaiselle, mutta 99 % tiiviisti rakennetuista kerrostaloalueista ei sijaitse Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
28/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunasta näkyy yhden tontin verran koivumetsää:). Yksi linnunpesäkin siellä puun oksilla heiluu tuulen mukana:). Loput on sitten esikaupunkia. Ok, ihan hyvä asua, niinkauan kun ei puita kaadeta ja kerrostaloa tule tilalle.

Vierailija
29/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei näy yhtään luontoa, vain ne rumat ikkunat. Eikä ole edes parveketta. Toisaalta täällä on mentävä aina ulos. Isoa valoisaa parveketta todella kaipaisin, ettei tule mökki höperöksi.

Etuna on halpa asuminen.

Vierailija
30/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu ja on osa elämää. Ihminen on sopeutuvainen.

Asun talvet kaupungissa ja kesät maalla ja aina menee hetken totutella ympäristöön ja ääniin.

Nyt kun maalla ollaan asuttu pari kuukautta, niin aluksi lokkien kirkuminen ja pullohaikaran äänet kävivät korvaan, kun muuten hiljaista, eikä aluksi risukasat hyväilleet silmiä. Nyt ok.

Ja sitten kun olen kaupungissa, aluksi luulen autojen äänten huminan ja naapurien seinät, mutta yhtä hyvin niihin voi liittyä kauneutta.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä vastakkain ajattelua, kun molemmissa on puolensa.

Vierailija
31/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän joo. Ikkunasta näkyy naapurin parveke suoraan. Tosi kiva :D aina pitää muistaa laittaa sälekaihtimet alas kun hämärtyy.

Vierailija
32/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. En välitä muista vaan elän omaa elämää. Sen verran katson, että minulla on jonkinlaiset vaatteet päällä huoneissa liikkuessani. Sälekaihtimet on mutta ovat yleensä alhaalla vain auringon paistaessa liikaa.

Vierailija
33/33 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puistoa/omakotitaloaluetta näkymänä. Tää asunto olisi täydellinen (sijainti, vuokran suuruus, hyvällä korkeudella, pohjaratkaisu, asunnon kunto, ei pahasti liikennemelua, ok naapurit jnejnejne) mutta äänieristys huono. No, kaikkea ei voi saada. Ei kerrostaloasuminen tästä enää kovasti parane, hipihiljaiset naapurit oiskin jo liian hyvää ollakseen totta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi