Mitä sellaista pakastat, mitä joku toinen voisi ihmetellä?
Mitä kaikkea pystyy oikeasti säilömään pakastamalla ja vähentää sillä tavalla ruokahävikkiä tai helpottaa arkea?
Mitä kaikkea sinä laitat pakastimeen?
Kommentit (35)
Maitoa. Tosin käytän rasvaista maitoa, en tiedä, miten rasvaton maito soveltuu pakastamiseen.
Rikkaruohoa. Ei syötäväksi vaan vammojen viilennykseen ja hoitoon.
Juustoraastetta, esikeitettyä kyssäkaalia.
Vierailija kirjoitti:
Juustoraastetta, esikeitettyä kyssäkaalia.
Mitäs ihmettelemistä näissä on. Juuri eilen raastoin pari kiloa juustoa pakkaseen.
Juuston pakastaminen säästää todella. Avattu juustoraastepussi menee hetkessä pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ternimaitoa.
Ei siinä ihmettelemistä ole, että ternimaitoa pakastaa vaan enemmän siinä, että av-mammalla on ternimaitoa pakastettavaksi.
Meidän pakastimessa on nuuskaa, mutta en minä ole niitä sinne laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Juuston pakastaminen säästää todella. Avattu juustoraastepussi menee hetkessä pilalle.
Ostan usein päiväysalennuksella juustoja, joita raastan pakastimeen. Saunavasta ei ehkä ole kovinkaan ihmeteltävä, mutta mainitsenpa sen.
Panaalia
Illalla aamuherkku nsulamaa jääkaappiin. Näyttää pahalta mutta herkkuva!
Vierailija kirjoitti:
Ternimaitoa.
Hyvä sinä. Pannari tulee parasta tuohon. Oli herkkua lapsena, jos äiti sai tuota naapuritiloilta, meillä ei ollut elukoita ollenkaan. Uunijuustokin tulee hyvää, ei siihen tarvitse laittaa kuin ripauksen suolaa. Sokeri laitetaan vasta lautasella.
Viinirypäleitä. Ostan aina tarjouksesta useamman rasian ja pakastan. Hyviä karkin ja jäätelön korvikkeita ja maistuu pakastettuina paremmalta kuin tuoreena.
Olen etätyöläinen. Olen usein pois kotoa muutamia päiviä. Juon kahvin kotona maidolla. Vajaat täydetkin maitopurkit joutui ennen kaatamaan pois. Hankin pieniä parin desin muovipulloja ja pakastan kahvimaidon joka ennen olisi mennyt viemäriin. Nyt on kotona kahvimaito valmiina aamua varten vaikka tulisin myöhään reissulta kotiin.