Mitä sellaista pakastat, mitä joku toinen voisi ihmetellä?
Mitä kaikkea pystyy oikeasti säilömään pakastamalla ja vähentää sillä tavalla ruokahävikkiä tai helpottaa arkea?
Mitä kaikkea sinä laitat pakastimeen?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Juuston pakastaminen säästää todella. Avattu juustoraastepussi menee hetkessä pilalle.
Mulla on nyt juustoraastetta pakkasessa. Kun aion käyttää sitä pitääkö sulattaa ensin vai heitänkö jäisenä ruoan sekaan/kuorrutteeksi?
Tuoreita yrttejä pakastan kun usein jää yli tarpeen. Sieltä on hyvä heitellä ruoan sekaan.
Mun sisko ihmetteli tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuston pakastaminen säästää todella. Avattu juustoraastepussi menee hetkessä pilalle.
Mulla on nyt juustoraastetta pakkasessa. Kun aion käyttää sitä pitääkö sulattaa ensin vai heitänkö jäisenä ruoan sekaan/kuorrutteeksi?
Jäisenä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakastimessa aina juustoraastetta. Otan tarvittavan määrän sulamaan kun aloitan ruoanvalmistuksen,olen käyttänyt myös suoraan pakastimesta otettua. Molempi tapa käy.
Vierailija kirjoitti:
Viinirypäleitä. Ostan aina tarjouksesta useamman rasian ja pakastan. Hyviä karkin ja jäätelön korvikkeita ja maistuu pakastettuina paremmalta kuin tuoreena.
Viinirypäleitä kannattaa pakastaa myös jääpaloiksi. Toimivat loistavasti, mutta eivät laimenna juomaa. Nämä siis käteviä esim. kuuman kesäpäivän skumppaan.
Uusia sukkahousuja ennen käyttöön ottoa. Vanha niksi.
Välillä tulee kyllä pakastettua mitä ihmeellisimpiä juttuja. Ehkä kummallisin on ollut metsäsienistä paistettaessa irtoava neste, jota pakastin kokeilunhaluisena jääpalamuotteihin, ajatuksena ettei mene ravinteet hukkaan ja voi laittaa helposti vähän lisää umaminmakua esim. misokeittoon tms. :D No tosiasiassa ei ole tullut paljoa käytettyä, mutta tulipahan kokeiltua.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tulee kyllä pakastettua mitä ihmeellisimpiä juttuja. Ehkä kummallisin on ollut metsäsienistä paistettaessa irtoava neste, jota pakastin kokeilunhaluisena jääpalamuotteihin, ajatuksena ettei mene ravinteet hukkaan ja voi laittaa helposti vähän lisää umaminmakua esim. misokeittoon tms. :D No tosiasiassa ei ole tullut paljoa käytettyä, mutta tulipahan kokeiltua.
Kiitos hyvästä vinkistä! Ei ole tullut edes mieleen, vaikka esim joulukinkun paistoliemet kyllä pakastan myöhempää käyttöä varten.
Kirpparivaatteita