** Lokakuun äitien KESKIVIIKKO **
Kommentit (51)
Iltaisin se tunne on kaikista pahimpana, enkä oikein meinaa saada rakkoa tyhjäksi. Välillä tulee ihan sellaista pistävää kipua tuohon rakon seudulle.Mää oon miettinyt, että johtuuko nämä tuntemukset just siitä, että on jo useamman synnyttäny, että jotenkin " paikat" on alempana..Vai pidetäänkö toivoa yllä, että ne johtais kohtapuoliin synnytykseen? :D
Pixelina
Kyllä sitä on vaivanen,onneks en ole ainut :)
Sitä valitusta ei kyllä kestäisi kukaan. Onneksi meillä naisilla on ihana etuoikeus nauttia tästä iiiiiihanasta raskaana olosta. Ja kyllä muakin naurattaa tää meidän jatkuva narina, mutta on se vaan niin kumman terapeuttista kun saa antaa tulla tuutin täydeltä:)
Toistakin terapiaa ehdin harrastaa tänään, kävin siis Hulluilla Päivillä. Tyttö sai kengät ja isi takin, mulle tuli sukat:O WAU!!! Onneksi sain myös kamalan paljon karkkia, mulla kun ei ole ollut painon kanssa ongelmia koko raskauden aikana ja olenkin ihan huoletta syönyt kaikkea ja paljon:P Röyh siis. Ja katselin kyllä " sillä silmällä" muita pallomahoja, mutta kenelläkään ei ollut neilikkaa rinnassa;) Tai oikeastaan k...ää otsassa niin kuin meidän porukassa aika monella tuntuu olevan=)))
Voikohan pyykit peseytyä itsestään pyykkikorissa? Kun ei millään viitsisi nousta, voi vaikka alkaa supistelemaan...
Kirjoittelenpa nyt minäkin pitkästä aikaa jotain... Eli onnittelut tietenkin kaikille vauvan jo saaneille ja tsempitystä kipeiden supistuksien kanssa painiville...
Olen täällä lueskelemassa kyllä joka ikinen päivä, mutta oikein mitään kirjoitettavaa ei ole ollut... Mulla tuntuu olevan NIIN eri fiilikset kuin kaikilla muilla täällä, ei ole nimittäin mitään kiirettä vielä synnyttämään ja oloni on edelleen kaikin puolin hyvä. Oikein mitään valittamistakaan en löydä. Omat kremppani ja kolotukseni ovat niin pieniä että ei niistä kehtaa valittaa...
No joo, mutta hengessä mukana yritän silti olla ja seurailen tarkkaan teidän muiden juttuja. Eiköhän se omakin olo tästä pikku hiljaa mene tuskaisemmaksi, kun la lähestyy, niin ehkä parin viikon päästä tunnen jo kuuluvani samaan porukkaan (jos täällä silloin enää on ketään jäljellä?) Mulle on tosin sekä terkka että vyöhyketerapeutti veikkailleet, että vauva syntyisi la:n tienoilla, joten sinänsä olen toiveikas.
Mutta jaksamista kaikille ja tehokkaita supistuksia niitä toivoville!
Minea rv 38+1
Lapsivedentakia siis tuo käynti. Vettä oli normaalisti, mutta sain silti uudenajan ensiviikolle, koska eihän se siitä lisäänny ja vauva kasvaa. Painoarviokin oli hyvä eli nyt vähän vajaa 3,5kg. Kanavaa vielä 2cm jäljellä ja sormelle auki. Joten vielä on matkaa synnytykseen. Mutta kaikkihan voi edetä hyvinkin pian kun olen jo uudelleen synnyttäjä.
Lääkäri ärsytteli vähän enemmän tuolta kohdunsuulta, että joskos siellä sitten lähtisi pikkuhiljaa jotain tapahtumaan. Supisteluja onkin tullut paljon pitkin päivää, mutta ei ainakaan vielä mitään kipeitä.
Niin, kukas se olikaan jo käynyt vyöhyketrapeutilla? Mitkä on tuntemukset? Oliko/onko käyntejä useampiakin? Itse tässä vähän harkitsen asiaa. Kuulin eilen yhdestä tässä lähistöllä asuvasta terapeutista joka on saanut hyvin synnytykisä käynnistymään. On eri jolla kävin sillon kun ensinmäistä lasta yritimme saada alulle.
Sitten vielä lopuksi tsemppiä KAIKILLE! Ja muistetaanhan että 42 rasvausviikkoa on NORMAALIA ja 42+ vasta yliaikaisuutta joten KÄRSIVÄLLISYYTTÄ : )
ART 40+3
Täällä myös yksi hyvävointinen lokavauvaa odotteleva äiti:) Ei suurempaa valittamista. Tykkään olla raskaana, toista odotan.Ei liitoskipuja, ei päänsärkyjä tai muitakaan kolotuksia. Supistuksistakaan ei tietoa; kipeistä sellaisista. Ja jos niitä tulisi niin tyytyväinen olisin, onhan se " homman pointti" !=)
Esikoinen ollut helppo lapsi, pystyn lepäämään tarpeen vaatiessa enkä ole huolestunut etukäteen miten arki lähtee rullaamaan kahden pienen kanssa. Ikäeroa tulee 2v9kk. Puoliso auttelee lastenhoidossa myös kiitettävästi. Mutta täältäkin voimarutistukset niille keillä kipuja ja tuskatuttavaa odottelua, ei liene mukavaa, kun itse voi niin " hyvin" .
Ehkä myös minä sitten viimeisillä viikoilla tiedän miltä teistä tuntuu. Voin hyvin uskoa että tuntemukset voivat olla eri odottajilla täysin erilaiset eikä niitä voi verratakaan!
Jassi kera 2v8kk pojan ja " mahakkaan" 37+5
Ajattelin ilmoittautua kun tuntuu tämä meno niin samalta itsellä kuin muillakin. Vauvaa odotellaan, nyt ihan kirjaimellisesti päivä päivältä enemmän!
Kaiken näköistä pientä kremppaa pukkaa tulemaan joka päivä - nivuskipua ja -vihlontaa (=liitoskipuja?) ja selkäsärkyä, kivuttomia suppareita ja kylkikipua... Kävin tänään Hullulla Päivillä ja viivyin vain tunnin kun rupes käveleminen tuntumaan niin pahalta nivusissa. Sitten sitä miettii kaiken näköistä että mitä jos yht´äkkiä lapsivedet lorahtaa kauppakeskuksen lattialle niin mitä sitten teen... Ihan hupsuja sitä miettiikin:) Löytyi sieltä jotain ostettavaakin - Benettonin vaaleansininen koon 60 cm collegepuku ja Brunbergin pusuja... Itselleni ostin Mexxin legginsit odottelmaan mahan jälkeistä elämää:)
JOLLA@: Mä oon kans menossa Kättärille ja Haikaranpesään, jos tilanne sallii. Mulle olis tärkeintä just se perhehuone niin päästäis kaikki kolme tutustumaan heti syntymän jälkeen. Mieskin odottaa jo että isyysloma alkaa... se sanoo, että pian lähdetään lomalle Kosille (KOS) Hehee...
Eilen meni mun ensimmäinen synnytysveikkauspäivä. Seuraava on vasta 24. päivä, mutta mielellään lähtisin pukertamaan pikkuista maailmaan vaikka heti! Mies sano, että vauva vois syntyä 1.11., koska se on niin magee päivämäärä. Pyh!! 2 viikkoa yli - please ei!!
Jatketaan... Odottelen kovasti, että pääsen tutustumaan todellisiin kipeisiin synnytyssuppareihin. Tällä hetkellä mun supistukset on lähinnä sellaista kiristävää kovettumista, mikä pakottaa pysähtymään.
Tsemiä kaikille, loppusuoralla ollaan joka tapauksessa kaikki!!!!!
Bluewish 39+0
kuin teillä pixelina ja wades,vaikka olenkin ensisynnyttäjä.joten luotan että ne sitä synnytystä enteilis.
tosiaan koko päivän on satunnaisesti supistanut enemmän ja vähemmän kivuliaasti,ja tuntuu että levossa ne on vielä kipeempiä ja maha on kokoajan kova ja arka ja kauhee paine,tekis mieli istuu pytyllä koko ajan.ummetustakin taitaa olla tai ainakin supistuksen aikaan tulee tarve päästää " höyryjä" mutta mitään ei tuu.(tulipas tarkka sepostus...)
neuvolassa kävin tänään ja sain lähetteen yliaikaiskontrolliin mutta toivottavasti sitä ei tarvita.täti ei enää tuntenut päätä,sanoi sen luiskahtaneen jo niin syvälle,ja tissien allakin on kuulemma ihan tyhjä kohta ja maha " roikkuu" jo aika alhaalla. toivottavasti ensi yö tois jo jotain tullessaan,vaikka nyt pikkasen kipu pelottaa kun noi supparit vasta alkusoittoa ja äitikin lohdutti kivasti sanoessaan että hänestä oli tuntunut että kuolee niihin suppareihin ja ajatuskin saa niskakarvat pystyyn,vaikka siis kaksi synnyttänyt.kiva kiva............
no nyt jätskille,lenkille,seksille,kylvylle ja jossain välissä jos ehtis vielä hakee pusuja hulluilta päiviltä.(mun resepti käynnistykseen..!!!:)
toivottavasti muiden supparit oli tehokkaampia kun mun!
hups tulipas minä-keskeinen viesti,pahoitteluni........
mie+tuo 40+3
ONNEA JUULIA vaaleanpunaisesta unelmasta!!!!!
Nyt on varmasti CAMELOT vihdoinkin päässyt matkaan?! Johan niitä merkkejä on ilmassa ollutkin ja kauan!
Mulla on koko päivän aina vessareissujen yhteydessä tullut limaa,mutta ei oo verta ollu mukana.Eikä kyllä kovettumisia kummempia supistuksiakaan.
No lataan taas kaiken toivon ens yölle :)
Päivänokosiakin yritin ottaa,mutta eipä vaan uni tullut.Mää oon KAMMOTTAVAN näkönen,kun väsyneenä täällä kämpässä haahuilen!
Mukavaa oli lukea että joukossamme on myös hyvävointisia tapauksia!!
Jatkukoon myös niin :D
NELJÄS toivon kovasti että lapsesi kiusaaminen koulussa loppuu. Ainahan se kolahtaa,kun omalla lapsella ei ole hyvä olla syystä tai toisesta.Toivottavasti saatte lopettaa murehtimisen mahdollisimman pian!!!! TSEMPPIÄ!
Ajattelin vielä tänään vähän leipoa jotain pakkaseen.Niin ei kait auta kuin aloittaa.
Päivänsäde
.. ja tervehdin teitä palstasisaret!
kaikki te jotka jo kärsimättöminä ja enemmän ja vähemmän vaivaisina odottelette synnärille pääsyä, niin haluan vaan sanoa, että tiedän paremmin kuin hyvin, miltä viimeiset viikot ja etenkin päivät tuntuvat! Kuinka monesti itkin ja purin pahaa oloani ja kyselin ääneen että miksi vauva ei halua ulos, vaikka tosiaan tyttö sitten syntyi ennen laskettua aikaa 39+5.
Toivon että jaksatte vielä kärvistellä hetken aikaa tai sen aikaa kun on pakko. Näin jälkeenpäin on tosiaan helppo aina sanoa että tulee se teidänkin vuoro.
Meidän neiti on nyt kohta 2vkoa, lauantaina, enkä voi uskoa mihin tämäkin kaksi viikkoa on jo mennyt! Tosi nopeasti menee aika. Nyt jo painoakin on tullut vaikka kuinka ja paljon ja nyt toisella kertaa sitä tajuaa, miten äkkiä tämä pikkuvauva-aika menee ohi. Pari viikkoa vielä eteenpäin ja meidänkin tytöltä on vastasyntyneen " ulkonäkö" hävinnyt. Nyt on vielä niin kovin hentoinen, ja niin jotenkin hauras että tekisi mieli koko ajan vaan pitää sylissä.
Halusin vaan tulla vielä teitä tsemppaamaan ja tulkaa sitten tuonne vauvapuolelle kirjoittamaan kuulumisia kun saatte nyytin kainaloonne. SUpistussäteitä kaikille!
T; nasu, esikoinen kohta 1v9kk ja Nuppukulta 11vrk
Ja oli ihan mukava nla käynti. LUULIN että painoa olis tullu enemmänki, mutta vain 650g/vko. Ja turvotusta ku on, niin osa menee sen piikkiin.. ihanaa, ettei tarvinnu th:n valittaa vielä siitä :) Mutta olipa tosiaan tuskastuttava kävellä nlaan tuo matka, kun kokoajan oli ylämäkeä! Huhhuh..
Niin. mullaki oli proteiinit vähän plussalla, mutta luulen että saattaa johtua huonosta alapesusta ennen näytteen ottoa..on niin hankala ku tuo tyttö mukana, ku pitäs toimia mahd. nopeesti. Mukava ku yks kokoajan jalkovälissä koittaa ottaa purkkia itelle :) No, vien aamulla näytteen sinne niin jospa se ois sitte puhas, pitää kotona lukkojen takana ottaa omassa rauhassa se HUOLELLISTEN pesujen jälkeen. Muistan, että esikoisen aikaanki oli lopussa parilla viimesellä kerralla vähän prot. pissassa, mutta niistä ei kukaan huolestunu ollenkaa.
Mitäs siellä muuta..Vauva oli laskeutunu (vaikkakin pää vielä vähän heilu) :) Kyselinki sitte samalla että miten uudelleen synnyttäjän kannattaa lähtä synnyttämään, niin kuulemma sitte ku on suppareita 5min välein n.2h ajan tai sitte ku lapsivedet menee. Mutta sain luvan mennä omalla autolla jos niin käy, koska vauva on laskeutunu eikä tarvi pelätä että napanuora mulskahtas puristuksiin.
Mutta omat tuntemukset siitä, että vauva on laskeutunu, osuivat siis oikeeseen..kyllähän sen periaatteessa tunteeki, ku vauvan pää tuntuu välillä niin raskaalta ja ikävältä tuossa häpyluun päällä.
Sf mitta oli 34, käyrä laskee siis keskiviivaa kohti, hyvä niin!
Mua alko muuten naurattaa kun luin näitä viestejä täällä...kun jokainen valittaa, ja kaikilla on NIIN vaikeeta :) Ei oo naurun asia, mutta jotenki se on niin koomista...Voi meitä raukkoja ;) Mutta minkähänlaisia juttuja täällä olis jos miehet ois raskaana ja ne kirjottelis?? Huih.
Onpas mukava kuulla että Jeni sai vihdoinki sinne äitipolille ajan. Ja Camelot, alahan mennä jo synnyttämään että meijän loppukuistenki vuoro vielä tulis joskus :) Samaten Fiikuna ja muut joilla vkot jo täynnä.
Miehellä on ens vko syyslomaa, harmittaa kun olis siinä vko aikaa tehä kaikkee kivaa mutta ku tämä muumimamma ei jaksa enää hirveesti mitään tehä! Että ideoita otetaan vastaan, mitä mukavata vois tehä tässä kotopuolessa??
No, lähen nyt tytön kaveriksi pötköttelemään, meinaa ramasta...
Jääsydän