** Lokakuun äitien KESKIVIIKKO **
Kommentit (51)
Onnittelut Juulialle pikkuisesta!!!
Ja onnea matkaan kaikille lähtijöille... toivottavasti pian tullaan perässä :)
Täällä jo KAKSI hyvin nukkuttua yötä takana,
on aika energinen olo tänään,
joten ajattelin tuhlata tuon energian siivoomiseen!!
Eipä täältä tänään kummempia!!
Suppareita ja jaksamista kaikille niitä kaipaaville.
Zimppu 39+1
Pikaisesti pinot kahlaamaan tulin ja olipas monilla taas ollu kärvistelyä suppareiden kanssa! Saisivat nyt tulosta aikaiseksi ettei tarttis turhaan kärsiä.. Toisaalta ne kuulostaa sellaisilta että oikeesti avaavat paikkoja.
Ei mene teillä enää montaa yötä (hope so).
Onnea Juulialle vaaleanpunaisesta nyytistä!!! Vois sitä omansakin jo hakaista kotio... Tyttökin totesi tänään vauvalle että sun olis pitäny syntyä jo eilen...
Tänään on neuvola. Kiva kun on iltapäivästä niin pääsee kaikki kolme muksua mukaan kuuntelemaan sydänääniä :). Nuorin ollutkin yleensä mukana kuuntelemassa mutta taitaa olla vika mahis että kaikki pääsis..
Odottavat kovasti. Saa nähdä, onko verenpaine rauhottunu. Kyllä varmaan.
Täällä ei mitään merkkejä että syntyis lähiaikoina. Toisaalta mikäs tässä on ollessa kun vointi on niin hyvä. Nokoset tartten kyllä päivällä mutta en pidä sitä niin pahana. Eikä se tunnu lapsiakaan haittaavan, likka sanoi ainaskin eilen että tietty saat nukkua. Onneks ovat niin isoja jo...
Toivottelen kaikille hyviä vointeja ja suppareita meille kaikille!!!!
Sanna ja baby rv 40+1
verta näkyvissä...;)
Vähästä sitä innostuukin, mutta kun äsken vessassa käydessä tuli verta paperiin pikkuisen ja limaköntsääkin oli mukana...
Nyt juilii niin napakasti alapäästä että huh =O
TOIVOTTAVASTI tämä olis nyt sitten sitä itseään ja pääsisin vauvaa hakemaan :)
väliaikatiedotus;
Camelotilta ;)
Tsemppiä ainakin camelotille... Kyllä se on pian lähtö sulla edessä. :) Ja muillekin joilla jotain merkkejä oli. Täällä tuskaillaan " turhien" suppareiden kanssa... Kipuja on niin kerpeleen paljon ja mitään ei tapahdu. T-u-r-h-a-u-t-t-a-v-a-a!!! Nyt ois sitten viikko laskettuun aikaan... Niin toivoisin että vauva tulis pihalle ennen sitä, en jaksa tähän päälle vielä lisää jotain idioottikyselyjä että eiks se nyt synny vaik la meni jo... Huoh. Kärvistellään kärvistellään.
Ensiksi onnea nyyttinsä jo saaneille ja voimia niitä hakemaan lähteville. Ei auta kun kateellisena lueskella itsekunkin supistuksista. Olen yrittänyt vaikka ja mitä konsteja mutta ei niin ei, tai on kyllä supistellu mutteivat ole millään tavoin olleet kipeitä. Lenkilläkin käyn 1-2 kertaa päivässä ja tahtia senkun lisännyt (mennyt sitten vaikka hampaat irvessä) juu mahdan minäkin olla koominen näky....
Nyt vaan alkaa tosissaan tuo synnytys pelottamaan, joten mitä nopeammin lähtö tulisi sitä parempi, sillä eilen äitipolilla synnytystapa-arviossa ja vauva jo tällä hetkellä 3300g ja mulla rv 37+3. Olisi tuo minulle käynyt ihan hyvin vauvan syntymäpainoksikin...... Arviotu sytymäpaino on päälle neljä kiloa n. 4300g joten ei paljon naurata!!!!!! Esikoinenkin meni sen pari viikkoa yli LA:n eikä nyttenkään tosiaan merkkejäkään synnytyksestä, paikat oli vielä ihan ummessa ja kiinteänä, vauva viela tosi ylhäällä eikä kunnon supistuksia mailla halmeilla. Joten eätovoissaan niitä täällä toivon teidän minulle lähettävän.
Tulin juuri neuvolasta, eipä mitään uutta. Vauvan pää on kyllä aika alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Terveydenhoitaja sanoikin, että tuskin ennen synnytystä kiinnittyykään. Kokoarvio oli noin 3,5 kg. Nyt sitten kaivattais vain lisää niitä supistuksia.
Onnea Juulialle tyttövauvasta ja toivottavasti Camelot pääsee tänään nyyttiä hakemaan.
Mitäköhän sitä tänään keksisi ohjelmaa. Eilen käytiin ostamassa lapsille tarvittavia talvivaatteita ja -kenkiä, eipä tarvitse sitten heti lähteä ostoksille vauvan kanssa. Kaikki olisi siis viimeisen päälle valmiina. Pihalle voisi tietysti mennä haravoimaan urakalla lehtiä. Sekin vaan tuntuu turhalta, kun niitä putoilee koko ajan tasaiseen tahtiin lisää.
Miehellä on kova työstressi päällä. Tuntuu, että hänellä on joka päivä pinna kireällä, eikä jaksa paljon osallistua kodin tai lasten hoitoon. Kai sitä pitää vaan yrittää ymmärtää, mutta kun tuntuu että tällä hetkellä pitäisi olla just toisinpäin, eli miehen pitäisi tukea ja ymmärtää viimeisillään olevan vaimon kiukkupuuskia ja väsymystä.
Taitaa aurinko pilkistää pilvien takaa, taidanpa lähteä kävelylenkille kuopuksen kanssa. 1v7kk ikäinen tyttö on innostunut niin kävelystä, ettei enää vaunuihin tahtoisi istumaan ollenkaan. No siinäpä sitä itsekin saa taapertaa hiljakseen.
iris73 rv39+5
JUULIALLE VAUVAONNITTELUT! Ihanaa, kun nyt päivittäin tulee näitä vauvauutisia.
CAMELOTille pidän peukkuja, että nyt viimein pääsisit vauvan hakuun :)
BERRYSA: (meniköhän tuo nikki oikein?) Sanottiinko sulle tuo 4300g arvio syntymäpaino olettaen, että raskaus menee sen 2 vkoa yli vaiko laskettuun aikaan? Ajattelin vaan, että aika hurjasti pitäs kasvaa, jos laskettuna jo ois tuon reilusti yli 4kg. Mulla oli vauvan painoarvio 37+5 3200g ja lääkäri sanoi, että laskettuna aikana painanee n. 3700g.
Jokatapauksessa jaksamista sinnekin päin ja toivotaan, että tällä kertaa ei menis niin paljoa yli!
(.) Olo ennallaan. Kiristää, vihloo ja kolottaa niinku taitaa tehdä meillä kaikilla. Vauva on tänään ihmeesti punnannut itseään niin, että välillä tekee TOSI kipeää. Tila alkaa olla erittäin vähissä hänellä, ainakin siltä tuntuu. Mitään synnytykseen viittaavaa en ole havainnut, tosin enpä oo sillä silmällä itseäni tarkkaillutkaan. Tänäänkin on tullut kaks " Eikö vieläkään?" - tekstaria... Ja ajatella, että mulla on laskettu aika vasta yli viikon päästä :O
No mutta, olen onneksi saanut tänään jo puoli taloa imuroitua (puolet jätin iltapäivällä, kun alkoi tuolla haarovälissä sen verta " kivasti" vihloa) ja pyykkiä pyörii jo toinen koneellinen. Samoin kodinhoitohuone on viimein siivottu. Hyvä minä!
Ainiin, NÄRÄSTYS on tullut takaisin parin viikon tauon jälkeen. Ja on muuten tosi inhottavaa! Samoin tissit on ihan sairaan kipeet ollu jo ainaki pari viikkoa, siis nännit on aivan kosketusarat jne. Auts.
Nyt kaivan pakkasesta jäätelöä ja syön sitä -se on suunnilleen ainoo, joka ei närästä.
Ja ihan viimeiseksi huhuilen, että MISSÄS ON JE_NI? :DDD
Mianni, edelleen se 38+4
Syön suolatonta kaurapuuroa kera kuningatarpiltin ja lueskelen kaihoisasti miten _NIIN_ monilla on noita oikein lupaavia suppareita ja nyt CAMELOT oli vielä tehnyt " vessalöydönkin" ;)
Vauva valvotti mua PUOLI NELJÄÄN asti pitämällä sellasta elämää, ettei mitään määrää!! Ja nyt ollaan sitten niiiiin rauhallisia että....Pikkasen on pikku-herralla rytmit sekasin:/
NEUVOLASSA jo kävin ja [b]SAIN HUOMISEKSI 13:30 AJAN ÄIPPÄPOLILLE YLIAIKAISKONTROLLIIN :D[/b] Pääsen vihdoinkin kuulemaan mikä on tilanne alapäässä ja ennen kaikkea masussa....katsovat varmasti ultralla ja saan vauvasta PAINOARVION-näin ainakin oletan :D Ihanaa!!!!!
Jos masussa kaikki hyvin niin en anna ruveta käynnistämään ennen maanantaita (jos edes ehdottavat aikasempaa käynnistystä). Mä jotenkin viimiseen asti toivon, että vauva lähtisi syntymään ihan " luomusti" .
Ainoa mikä harmittaa on se, että mies ei pääse mukaan huomenna, kun menee iltavuoroon töihin :( :( Olis kyllä ollut ihan kiva mennä yhdessä, mutta aina ei voi voittaa kuitenkaan!
Nyt oli ekaa kertaa ihan hitusen VALKUAISTA pissassa...kuulemma siinä " kiikun kaakun" ja merkkasi korttiinkin +/-. Ei selittänyt sitte tarkemmin, kaippa on sitte ihan normaalia tässä tilanteessa, vai??
PAINO oli 2 päivässä pudonnut taas 500g :D Ei ihme tällä ruokavaliolla. Kuitenkin suurin osa mulle kerääntyneistä kiloista (15.2kg) on rehellisesti SYÖMISESTÄ ja vieläpä epäterveellisestä sellaisesta. Nyt kun vältän suolaa niin tulee kertakaikkiaan väkisin syötyä hyvin terveellisesti :)
TURVOTUSTA on siltikin, mutta tosi vähäisessä määrässä kuitenkin. Huomaan kuitenkin sen jaloissani.
SF oli samat 35 cm ja vauva (yllätys yllätys!!) nukkui taas, kun sydänääniä kuunneltiin. Piti tuuppia toista, että saatiin sykkeet kohoamaan ja hyvinhän ne lähti heti kohoomaankin ja laski taas sinne 125:een, kun poika rauhoittui:)
[b]ONNITTELUT KAIKILLE JO NYYTTINSÄ SAANEILLE ONNELLISILLE:)[/b] Teitä on jo niiiiiin monta, että on nimet hukassa osittain...
Ylihuomenna on muutoin 13 päivä ja PERJANTAI...Huiii :D Onneks en saanu sitä äippäpoliaikaa perjantaille...niin siis minähän en ole millään tavalla taikauskoinen-pois se minusta*hih*
Eiii kai tässä nyt tämän kummempaa. Olo on tosi helpottunut, kun koiralla oli eilen se silmän " kuorinta" , joka meni hyvin ja koira on kuin mitään ei ois ollutkaan:D Ihanaa!! Yksi murhe taas vähemmän!!
Tarttiskohan kysästä, jos äiti tulisi mun kanssa tänään vähän lenkille, kun reipas kävely on ainoa tapa saada jonkinsortin suppareita aikaseks;)
Nyt poistun.....palailen taas!!
Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 41+3
JAI! Tervemenoa vaan nyt viimeinkin, ei voi enää kovin kauaa kestää!!! :)
Ei mulla muuta, tulin vaan Camelotia tökkimään sinne synnärille :) WADESILLE seuraava lähtönumero.
Coe (jonon hännillä tämänhetkisen olotilan mukaan - esimerkiksi imurointi ei edes supistuttanut)
Mua ei ole kertaakaan imurointi supistuttanut...Tosin mun elimistö taitaa olla niin tottunut siihen, kun joka päivä pari kertaa sen kanssa tossa viuhdon menemään :) :) Ehkä elimistö kokisi jonkinlaisen shokkitilan, jos laittaisi imurin " pannaan" muutamaks päiväks....(joo, ja tulisin hulluks!)
T. Je_Ni
Taidan kyllä olla hiukan kadekin.
Nyt heräsin vasta ja taas jaksais punnata vauvaa pihalle.
Kiitti Coe vuorolapusta, otan sen mielihyvin vastaan :)
Nyt ei ole supistellut yhtään, nappasin pari panadolia ennenku menin sänkyyn uudestaan, oli kyllä niin kipeä olo.
SUPISTUKSIA kaikille tarvitsiville!!
Wades
camelotilla taitaa olla jo meno päällä;) onnea vaan sinne!
..voinko mä varata sen vuoronumeron wades.in jälkeen..mielellään vielä tän vuorokauden puolella?!! :)
tuskastuttaa!
jeni.kiva että sait ajan jo sinne yliaikaiskontrolliin! pääsee ainakin tarkistamaan tilanteen ja ehkä tarkistelut saa jotain aikaankin tuolla alhaalla;) pidän peukkuja että teidän pikku-herra päättäisi ilmaantua ihan omin päin ilman mitään käynnistelyjä!
coe. täällä kanssa imuroinnin tulos: nolla supparia:(
selkäkipuja kyllä senkin edestä!!
irikselle tsempit työstressaaja miehen kanssa! itellä vähän sama olo kun sulla, ottaa päähän kun toisella vaan " lupa" olla väsynyt ja kiukkuinen ja työhön uppoutunut, kun itse tässä ihan viimeisillään raskaana ja väsyneenä ja muutenkin turhautuneena...ja kuuluisi jo saada hemmottelua tai edes ymmärrystä ja apua jaksamisessa kodin ja lastenhoidon kanssa..
...puuh, no ei auta, kylppärin pesuun ja keittiön siivoukseen sekä ruoan laittoon vielä kun lapsi päikkäreillä...
fiikuna ja mytty rv 40 EDELLEEN!
Taitaa olla moni lähtenyt/lähdössä tänään tai viimeistään ensi yönä hakemaan omaa pikku vauvaansa! Tuskin tuollaisia supisteluja on enää monena päivänä ilman että lopulta päästään itse asiaan. Tsemppiä kaikille!
Mulla ei edelleenkään ole supistuksia ja se kipuilu sitten lääkärikäyntipäivän on hieman laantunut. Mikä on ihan hyvä, sillä vielä muutamana päivän haluisin olla yksin äitiyslomalla :) Mutta viimeistään viikonloppuna täytyy aloittaa päivittäiset kävelylenkit ym.
Sain villatakin tänään valmiiksi. Siihen tarvis vielä kutoa housut ja myssyn - no niitä toivottavasti ehdin kutomaan vielä loppuun sitt kun vauva syntyy, enää en varmaan ennen ehdi. On mulla muutama muukin kudottu vaate, johon tarvitsisi vielä kiinnittää napit. Täytyykin tehdä ne tänään.
Eilen sain sängyt kuntoon ja laitettua oikealle paikalleen, toinen meidän makuuhuoneen ja toinen lastenhuoneeseen. Nyt kelpaisi jo vauvankin tulla :) !!
Hmm, mitähän sitä tänään vielä tekis..? Leipoisko jotakin vai järjestelisikö kaappeja. No ehkä hieman kaikenlaista :)
Suppareita kaikille niitä toivoville!
T: Peggy-75 rv 37+1
CAMELOT nyt lähettelen sulle paljon suppareita!!! Ei mee enään kauaa. Tulispa itselläkin edes piikirriikkisen verta liman mukana, niin sais vähän toivoa.
Te joilla on paljon supisteluja, niin jääkö teillä maha kipeäksi vaikka ei enään varsinaisesti supistele? Mulla on nyt kokoajan ainakin eilisestä asti ollut sellainen kipu tuossa alavatsan alueella, jopa makuultaan tuntuu kipua. Lisäksi on sellainen ikäänkuin puristava vanteen tunne tuossa alavatsan alueella.
Pixelina (kipeänä taas, vaikka ei varsinaisesti supistele tällä hetkellä..)
Kohtu jää kipeäksi,inhottavaa.Muutenkin sellanen levoton olo.
Vähän huonokin,oksettava ja maha sekasi.
ja täällä taas ilmoittautuu yksi harvoista, joilla ei kyllä mitään supistuksiatai muutakaan ilmassa tällä hetkellä. No onhan tässä tätä aikaakin vielä tosiaan sinne marraskuulle. Otan sen vuoronumeron 100 kiitos :-) muille tervemenoa ennen !
Iris ja Fiikuna: Täällä kanssa yksi, jota ärsyttää kertoimella miljona miehen työjutut ja se, että voisi nyt sentään hemmotella puolisoon näin viimemetreillä potenssiin neljä verrattuna nykyiseen. Tällä hetkellä on täysi " sota" päällä, kun hän meni puhelimessa kysymään, jos voisi vielä käydä norjassa päivän työmatkalla. jääköön sinne, jos menee, taidan olla soittamatta muutenkin, kun lähden synnärille, prkl%. Ihan tarpeeksi jo jännittämistä ensi viikon ma ja ti matkassa, viakka tosiaan voinkin nyt hyvin ja ei mitkään vaivat vaivaa, väsymystähän ei lasketa. Minä vain en todellakana tahtoisi mennä ilman häntä synnyttämään, vaikka toisille seo n ihan ok kuten miannikin on tainnut kirjoitella ja menossa ilman miestään.toisaalta siinä vihatilanteessa voisinkin saada vauvan nopeasti ulos ;-)))
Oliko täällä hulluilla päivillä kävijöitä jo ja teittekö suuria löytöjä :-) ? teksi hyvää nyt käydä vähän vinguttamassa korttia...ostosterapiaa!
Lillis: olisi tosi mukavaa tavata siuellä kättärillä vihdoin ja nähdä, ollaanko törmätty jossain aikaisemmin (sinne minäkin aion),mutta luulen kyllä, että sinä ehdit jo rauhassa kotiutua sieltä ennen kuin sinne tulen. Ketäs muita oli menossa kättärille ? Meillä sisi haikaranpesä ykköstoiveissa, mutta perhehuonetta ei varmaan silti oteta, vaikka saataisiin, haluaisin vain mennä sinne synnyttämään kun viimeksikin oli niin kivaa ;-)
JOlla
Mulla vauva pyörittää päätään jo niin alhaalla, että on hankala istua ja maatessakin tuntuu, että se pää on ihan tuossa suulla. Tätä tunnetta on kyllä kestänyt jo pitkään, mutta pahenee näköjään päivä päivältä. Häntäluuutakin painaa ja vihloo niin kovasti.
Just tässä mietiskelen, että selviänkö sittenkään sinne hulluille päiville, sen verran kipeältä tuntuu käveleminen. Oli tarkoitus lähteä, kun mies tule töistä. Sitten kyllä harmittaa, jos täällä vielä 2 viikon päästä kärvistellään, että kun ei tullut silloin käytyä siellä hulluilla päivillä. :)
Liitoskivutkin on mulle nyt tänään sit tullu.
Mulla olis huomenna vielä yks tärkee koe koulussa kun sen jaksais vielä..
Onko sulla Pixelina sellanen olo että kokoajan pissattaa?
Mietin tässä että johtuu tuosta kun vauva niin alhaalla painaa.On ollut jo yli viikon kiinnittynytkin.Mikä ilmeisesti harvinaista neljännen odottajalle..?
CAMELOT, peukut on pystyssä että se on menoa nyt!!! Samoin toivon että TUITTULI ja kukas se toinen viimeöinen käristelijä olikaan, ovat jo menneet ja mahdollisesti pienokaisensa pusertaneet maailmaan. Perskules, perässä tullaan...
(.) Tällä hetkellä ei kuitenkaan kovin vauhdikkaasti...Supistelee ihan sikana kun liikun, kävely ihan ykkösjuttu tässä asiassa, imurointikin toimii ja moni muu homma, mutta koskaan ei supista levossa, joten turhalta tuntuu:( Välillä saattaa jopa vähän kipeämminkin ottaa vatsaan vaikkapa istuessa, mutta ei se kuitenkaan ihan kamalan tosissaan satu. Sitä paitsi vauva liikkuu usein juuri näiden supistelujen aikana ja th sanoi mulle että kun kunnolla supistaa niin vauva_ei_liiku. Ehkä kipu tuleekin juuri vauvan liikkeista, tiedä häntä. Vatsa nyt on ollut pinkeä ja kova pallo viimeiset kaksi kuukautta eli sen suhteen en osaa sanoa minkä laatuisia supistuksia mä harrastan. Ääh, tää on niin tätä! Ja joo PIXELINALLE, mullakin jää usein vatsaan epämääräinen kivun tunne kun on oikein kiristellyt ja puristellut, tuntuu että maha on kipeä niin ulko- kuin sisäpuoleltakin.
Muuten olo on aika ok, nukun ok, jaksan ok, voin ok. Vauvan syntymä olisi nyt tosi OK=) Huomenna olis LA, ok jos syntyy silloin ja pe 13. pv ok silloinkin=))) Siis miten ihmeessä mä kestän vielä jopa kaksi viikkoa tällaista pähkäilyä?!? TEIDÄN KANSSANNE TIETENKIN! Tää on niin ihanaa kun saa ihan sydämen pohjasta purkaa oloa ja ajatuksia ja voi olla varma, että muut ymmärtävät. Sen sijaan ulkopuolisten " Ei sinne kukaan koskaan loppuiäkseen ole jäänyt" ja " Koita nyt päästä synnyttämään jo" ja " Etkö sä vieläkään ole jakautunut" saavat savun nousemaan korvista. Yritän aina vain hymyillä kauniisti ja sanoa jotain ympäripyöreää paitsi ihan tuttuja käsken pitämään ystävällisesti suun kiinni ja odottamaan, niin mäkin joudun tekemään;)
Ei tee mieli edes ottaa päikkäreitä, aika monena päivänä jo ollut sama homma, joten taidan mennä laittamaan pyykit koneeseen. Posti on jo tullut, joten päivän huippukohta on ohitettu;) Kahvinkeitto (joku eilen mainitsi sen toiseksi huippujutuksi) houkuttelisi, mutta se naiheuttama närästys ei, joten tyydyn lasilliseen vettä. Piste
Lillis39+6
Onnea kaikille jotka ovat vauvan saaneet , juuliakos olis viimeisin joukkoon ilmoittautunut. Fiikuna ja jääsydän (?) tuskaili nuhakuumekiukkuisten lasten kanssa.. Jakselkaa, täällä on sama vika kaksi on nyt kolme viikko olleet/eivät olleet kipeitä, lähinnä häiritsevät äidin yöunta + nuoermpi on niin KIUKKUINEN koko päivän että. Ja äidillä pinna pitää... tuntuu ettei jaksa muuta kuin karjua, ja siitähän ei ole mitään apua. Isovanhemmat tuskailevat että kun on niin kiirettä, kyllä he sitten tulevat apuun kun vauva on syntynyt.... Vituttaa suoraan sanoen... Kun edes yhtenä päivänä sais toisen tosta pariksi tunniksi pois että sais näitä tekemättömiä töitä tehtyä.... No nyt tuli kyllä valitettua turhaan.. mä nimittäin oon jo polttanut pinnani kahtena päivänä niin totaalisti että oon kipannut lauantaina ton nuoremman omille vanhemmilleni ja eilen molemmat kolmeksi tunniksi anopille että pääsin vähän lepäämään.
Juu, isovanhemmat ovat odottaavaa äitiä piristäneet mm. kommentilla " kyllä sää jätät ton vanhemman täysin huomiotta ja pidät nuorempaa parempana" ( Nuorempi on nyt sairastellut viisi viikkoa yhtä soittoa eri tauteja...) Ja arvatkaas oliko kiva seistä vieressä kun ko. isovanhempi sanoi tuossa yhtenä päivänä nuoremmalle meidän muiden seisoessa vieressä että se on hänen mielestään maailman suloisin lapsi. Vanhempi nyhjäs mua puntista ja sanoi että voitaisko äiti mennä kotiin kun täällä on tylsää...
Täällä ei ole kipeitä supistuksia näkynyt ei kuulunut, mukavan oloisia harjoitussuppareita on alkanut oleen iltaisin ja öisin. Lapset yskimällä ja nenäntukkoisuuden takia kun vuoron perään herättävät mut yöllä ja nukahtavat sitten ja äiti jää valvoon. On nälkä täytyy käydä vessassa,supistaa, närästää, tekemättömät työt painaa... Musta alkaa tuntua että mä synnytän kohta aika stressaantuneen vauvan joka luulee että joka yö kuuluu seurustella klo 3 - 5.... :)
no tää oli taas valivalia, mutta terapeuttista sellaista. Nyt on taas voimia lähtee raivaan noita leluvuoria, kun on vieraitakin tulossa tänään. KIVAKIVA!
rapu 37+1