Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Lokakuun äitien KESKIVIIKKO **

11.10.2006 |

Avaanpa pinon kun kerran olen hereillä ja tekeillä :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hereillä ollaan, töitä tein aivan koko päivän. Nyt aion vielä mennä maalaamaan vessan porttia. En tiedä mistä tää kaikki energia on oikein tullut?! Outoa. Koitan lähettää säteitä siitä niille jotka jo tuskailevat nyytin heräilyjen kanssa, tai ehkä yritän säästää omaani siihen... :)

Voi olla kyllä että tää on sitäkin kun tuo nukkumaanmeno on niin pepusta, kun kaikkialle sattuu.

Mutta mulla on ehdotus:

Keskiviikkona lähetetään ainakin yksi, ellei kaksikin lokakuista odottajaa synnyttämään! Löytyiskö vapaaehtoisia? :) Eilisen " äänestyksen" perusteella ruvetaan tsempittämään sinne ennen kaikkea CAMELOTIA ja JE_NI:ä! HEXU sai sen kontrolliajan niin tipahti selkeäksi kolmoseksi lähetyslistalla...

Eikun siis toivottavasti sinne synnärille pääsee mahdollisimman moni niin haluava :) Monellahan on jo ihan viikotkin täynnä niin että kyllä niitä lähtöjä on pakko tulla.

(.) - Illalla on ollut ihan karmeat ILMAVAIVAT! :o Tai siis mahassa on kiertänyt niin että on ollut vakea istua. En siis todellakaan usko että liittyy mitenkään vauvantuloon vaan kaalilaatikkoon jota söin illalla... mutta ältsin tuskaista!

Nyt lähden maalaamaan ja sitten hiljalleen nukkumaan.

Hyvää keskiviikon aikaista alkua kaikille, oikein vauvamaista huomenta sitten kuuden tunnin päästä :)

Coe rv 38+3 (kun kerran keskiviikossa ollaan)

Vierailija
2/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu uni sitten millään silmään.Kovasti väsyttäis,mutta ei niin ei.Joka paikkaan vaan sattuu.Liitoskivut on aivan ankarat,varsinkin näin yöllä.Tänään tai siis eilen kävin siellä äitpolilla.Vauvalla oli kaikki hyvin.Hyvät napavirtaukset ja sydänkäyrät.Kokoarvio oli vain 3300g.Minä kun oon pelänny että kasvaa jättiläiseks.no mene ja tiedä.Tähän mennessä on kaksi lääkäriä ja terkka arvioinnut vauvan kokoa ja todellakin on laaja skaala.Yks kun arvio että saattais olla syntymän hetkellä jopa yli 4 kiloa.

Oma pää vaan tuntuu pian halkeavan.Yöt menee valvoessa ja murehtiessa onko kaikki hyvin ja sitten jos satun nukkumaan näen painajaisia.Eli täälllä päin ei todellakaan ole virkeä mamma!

Uuden ajan sain jo perjantaille ja sitten katellaan alettaisko käynnistään.

Kovasti toivoisin että vauva alkais nyt ite syntymään.Onneksi lääkäri otti kuitenkin huomioon tämän mun oman jaksamisen ja jollei tosiaan ennen perjantaita tapahdu niin sitten viimeistään.

ONNITTELUT vauvautuneille!!!

Taidetaan kaikki mammat olla pikku hiljaa valmiita saamaan nyytit kainaloon,on sen verran vaivasta ja tympääntynyttä porukkaa.Kovasti toivottelen jaksamista kaikille näihin viimisiin päiviin ja toivottavasti ainakin yliaikaiset pääsis jo masuistaan eroon!!!

Jos koittais tulisko nukkumatti....

Päivänsäde 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin että joku on vastannut niin ajattelin että supparien kourissa joku kirjoittelee, mutta olikin unettomuuden kourissa :)

Hyvää yötä päivänsäteelle ja kiva että sait asiaa kuitenkin lääkärillä eteenpäin! Minä lähden nyt vihdoin unille (maalaamisesta ei muuten tullutkaan mitään, mutta tein sitten töitä niin nyt ei huomenna tarvikaan niitä jos en halua).

Coe

Vierailija
4/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nukuttua..Suppari kestää minuutin joten toivoa on synnyttämiseen lähdöstä,kai.

kurkku sopivasti aivan saakelin kipeäkin.

Unia lähettelen Coelle ja päivänsäteelle =)

Päivänsäde,Oikestaan sullekkin suppareita niin päästään pian samaan aikaan laitokselle,heh.

Vierailija
5/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia tullut nyt 3-10 minuutin välein jo reilun parin tunnin ajan!!!

Ehkä vihdoin päästään tositoimiin. Ootellaan juuri lapsenvahtia, kun ei uskalla kovin pitkään kotona olla, kun viimeksi tähän mennessä oli kuopus jo syntynyt...

Tsemppiä Wades sullekin! Ja suppareita muillekin, jotka niitä tahtovat!

Nyt pakko pukea päälle ja liikkua, sattuu niin kamalasti!!!!!!!!!!!!!

Tuike ja vaavi 40+5 (kohta 0+0, toivottavasti!!)

Vierailija
6/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elix ennen neljää heräsin ekaan ja niitä tullut nyt puol seiskaan 7-10min välein mutta nyt sitte tais lopahtaa kun kävin suihkussa...:(soitin jo synnärillekki ja kysyin mielipidettä niin oli kyllä niin tympeen olonen kätilö ettei sinne huvittais lähteekkä.sano vaan et tarvis 2 supparii tul 10:een minsaan et vois lähtee.... eipä tämä sitte taidakka syntyy.kai se oli vaan sitä kun illalla heitin kuntokolmosen lenkin niin hermostus.odotan siis ensimmäistä joten onko mahdollista että saan vielä monenakin yönä kärvistellä tälläisistä?!ennen ei ole siis supistellut ja nää tuntu astetta kovemmilta menkkakivuilta ja säteili silleen jännästi...siis ihan sattui,mutta ei sietämätöntä.

hö,olix nää nyt oikeesti tässä.aattelin jo et tänäään ois se päivä.mut ei taida olla vai,kokeneemmat!!??

no toivottavasti muilla supistelijoilla parempi onni!

mie+tuo 40+3

Vierailija
7/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄLLÄ VAPAAEHTONEN SYNNYTTÄMÄÄN LÄHTIJÄ TÄNÄÄN!!

kten moni muukin minäkin vietin yön supistusten kanssa valvoen2-vajaa neljään tuli kipeitä suppareita ja olin ihan varma että nyt lähtö tulee, esikoista siis odottaessa supistukset ei sitten koskaan loppuneet, no nämäpä lopahti:( en ollut moiseen edes osannut varautua, nyt kyllä oon NIIIIIN pettynyt ja väsynyt. tänään olisi viimeinen laskettuaika, mutta pelottaa että on laskettu väärin, tuota ykköstäkin odottaessa oli väärin laskettu ja nyt siis eka la ollut jo 28.9!!!

onnea vimatille pienestä pojasta!

ja camelotille tsemppejä, kyllä jo sinunkin kuuluisi vauvanhakuun oikeasti päästä!!!

toivottavasti,coe sait kuitenkin unen päästä kiinni ettei päivä mene ihan silmät ristissä!!

tsemppiä klaikille jo aamun aikana matkaan lähteneille!

..ottakaa mukaan..

pöh.

on niin surkea olo! itkettää vaan ja turhauttaa..taas tuntuu että ei tämä tahdo tulla ulos ollenkaan!

no lähden tästä yksinäni surkuttelemaan.

fiikuna ja mytty rv tasan 40+0 (tai ties kuinka paljon!!)

Vierailija
8/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kotona edelleenkin eikä vieläkään pahemmin mitään merkkejä eilen tuli jopa silloin tällöin harjoitus supistuksia mut ei sen parempia :(

Mun pikku rinsessa täyttää huomenna 2v!!!! katsotaan jos veikka sattuis vahingos syntymään saman päivänä :D (ei kyl taida olla pelkoakaan)

Ja esikoisella huomenna se valokuvaus enkä ole vieläkään sille sinne vaatteita katsonut.. mitenkään laiska ole.

Väsyttää ihan pirusti..

Huomasin et mulla tullu taas tissit araksi sivuilta kainaloiden puolelta.. pitkään aikaan ne ole kipeät ollu??

Toivottavasti se olis vaik merkki lehenevästä synnytyksestä, ilma kiertää aamuisin mahassa tosi pahasti.

Ja toi mun peräpukama on pahentunut :(

mutta nyt laittamaan jotain aamupalaa ja kahvia jos vaik tästä taas heräilis.

hexu ja poju rv 41+2 (41+1)

Vierailija
9/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se nukkumatti varmaan unohti mut,kun tuli vasta 04.30 jälkeen.Ei auta ylös oli noustava,kun esikko täytyy viedä eskariin ja kuopuksella kerhopäivä. Sitten saaki touhuta täällä anopin seurana,kun tulee meille ikkunoita pesemään!!! KIVA,tulee sentään ikkunat puhtaaks!

Onkohan TUITTULI ja WADES päässyt jo matkaan???

Mää kyllä mielelläni tekisin sulle seuraa WADES :)

Mutta kun ei tuu niitä tarvittavia suppareita :(

Toivotaan myös TEPUKALLE,että supistukset voimistuisi ja pääsisit nyytin hakuun!

Nyt täytyy lopetella,että keretään ajoissa.Mukavaa ja supistusrikasta päivää mammat! Koitetaan jaksaa!

Päivänsäde 40+3

Vierailija
10/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit HEXULLE ja FIIKUNALLE!!! Ois se teidänkin jo korkea aika päästä lähtemään!

Päivänsäde

Vierailija
11/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, täältä on tainnut moni lähteä aikaisin aamulla nyytinhakureissulle. ONNEA matkaan kaikille :) !

Fiikunalle myös kovasti jaksuja, jospa se vauva todellakin tajuais tällä viikolla syntyä. Ja Hexulle tsemppiä perjantain lääkäriin!

(.) Eilen illalla ekaa kertaa tuntui, että se vauva saattas kuitenki syntyä; klo 21-23 supisteli ihan napakasti. Mutta sitten päätin kokeilla, josko uni tulis ja olinki nukkunu tunnin ihan mistään mitään tietämättä. Heräsin vessaan ja samalla jysähti taas se karsea päänsärky. Maha oli silleen hellä, muttei supistellu kuitenkaan. Otin yhden maissa Panacodin ja sen voimin nukuin neljään. JA sitten vaan pyörin sängyssä. Nyt on tultu siihen,että jokainen kyljen vaihto tekee pirun kipeää tuolla alapäässä ja suunnilleen joka kerta mies mutisi vierestä, että " ottaako pahasti, joko mennään" . Harmi, kun liitoskivuilla ei voi synnyttää :S Ja nytkin koko aamun on alamaha ollu kipeä, semmoista inhottavaa repivää kipua aina kun liikkuu.

MUTTA, pitäydyn vielä eilisessä päätöksessäni ja ihan rauhassa tässä päivä kerrallaan odottelen milloin tulee se minun vuoro lähteä synnyttämään :D

Tänään ajattelin siivota kodinhoitohuoneen, hinkuttaa (taas) keittiön lattian puhtaaksi, hieman haravoida ja muutenkin ulkoille lasten kans paljon, jos ei ala satamaan. Kuopusta odottaessa terveydenhoitaja sanoi, että kannattaa viimeisinä viikkoina ulkoilla paljon, niin syntyy virkeä vauva. Piti paikkansa ainaki tuon meidän tytön kohdalla :)

No niin, nyt sitten tytöt tappelee oikein kunnolla, pitää lähteä väliin. Ja poikakin kohta koulutielle pitäs laittaa..

SUPISTUKSIA NIITÄ TOIVOVILLE JA PAREMPIA VOINTEJA KAIKILLE!

Toivotteleepi Mianni 38+4

Vierailija
12/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti painoi 3000g ja oli 47 cm pitkä. Kahdella tikillä selvittiin. toipuminen ollut nopeaa. Kätilö oli mahtava!! Kirjoittelen myöhemmin lisää.

T: juulia33 ja neiti 3vrk

13/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lähen kohta neuvolaan. Ei vaan nappaa, ku nla on muuttanu ja eilen ajelin autolla siitä ohi ja KOKO 2km matka meiltä sinne on ylämäkeä! Sitä ku kiipee ja työntää rattaita, niin voi olla että on verenpaineet korkealla ja supistuksia tulee rankasti. Pitää hyvissä ajoin lähtä..

Esikoiselle nousi illala kuume, nyt aamulla ei ollu ku 37. Mitään syytä kuumeelle en oo keksiny, ei pitäs olla hampaitakaa tulossa, ei oo nuhaa eikä mitää. No, jospa se meni ohi tuolla yhellä illalla.

Mutta siis, yön nukuin huonosti ku tyttö vinku vähän väliä. Väsyttää!

Auts..nyt vääntää mahasta sen verran tujakasti että taidan juosta vessaan..

MUTTA siis, onnea matkaan kaikille jotka tänään meinaa vauvan lähtä hakemaan tai on lähteny jo :) Ja onnea vauvan saaneille.

Jääsydän rv 37+1

Vierailija
14/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Juulialle pienestä ihmeestä :)

Täälläkin supistellut koko aamun-TAAS!

Alkaa pikkuhiljaa toivo hiipumaan että tän vauvan ulos saisin. Ihan oikeasti, joku olisi näillä supistuksilla jo yhden vauvan saattanut maailmaan.. Aamun makasin kauratyynyn kanssa kun teki niin kipeää supparit. Mulla on okeastaan kahdenlaisia supistuksia; sellaisia jotka tuntuu mahassa,pyllyssä ja selässä ja sitten sellaisia jotka kipeyttää mahan,lantion alueen ja reidet.

Ottaa päähän kun miehellä tänään vielä työpäivän perään työpaikan virkistysiltapäivä. Saakeli, kukahan minulle järkkäis virkistystä :/

Pitäis varmaan jättää kokonaan kirjoittamatta kun aina tulee vaan niin pirun negatiivista tekstiä, mutta lohduttavaa kyllä taitaa muillakin olla pinna jo suht tiukalla ;)

Jokohan Je_ni olis päässyt hakemaan nyyttinsä kotiin? Pääsikös JENIN eilen synnärille, aamulla muistaakseni kirjoitteli suppareista :)

Täällä kans " ihana" uhma alkanut nostamaan päätään...Ihmeen myöhään, mutta onneks aika laimeana. Nukkumisen kanssa ongelmia ja ruokakin on aina vaan ihan pahaa :/

Sanoi tuo mun pikku mies yks ilta saunan lauteilla, että kun me mennään iskän kanssa hakemaan vauvaa sairaalasta niin hän voisi mennä siksi aikaa vaikka puuhamaahan :D

Rakas se on, vaikka välillä NIN raivostuttava <3

Coe: Olet kyllä ahkera, minä nukuin ihan koomassa tuohon aikaan =O

Jos sitä vaikka kohta lähtis pihalle ulkoilemaan, jos sais vaikka tännekin virkeän vauvan ;)

Mukavan supistusrikasta päivää kaikille!!

Camelot 38+6

Vierailija
15/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA juulia33!

Onpa täällä monella supisteluja. Toivottavasti osa jo pääsi yöllä lähtemään. Minäkin valvoin 3.30-5.00 välisen ajan kipeiden supistusten kanssa. Eilen illalla jo oikeastaan alkoi sellainen jomottava tunne alamahassa ja selässä ja supisteli, että ajattelin, että josko tämä olis sitä. Tuli sellainen synnytys-olo niistä. Tuli taas aika iso köntti kirkasta paksua limaa, muttei yhtään verta vieläkään siinä mukana. :( No klo 5 olen taas nukahtanut ja heräsin 7 ilman suppareita. On ne vaan niin kipeitä, mutta miksi ne aina loppuu liian lyhyeen??

Äitikin lähtee jo lauantai aamuna pois. Olis ollut niin kätevää, kun olis hoitaja valmiina täällä kotosalla. Miten sitä sais sen vauvan syntymään ennen lauantaita? Vyöhyketerapia " käynnistyksessäkin" kävin, muttei näyttänyt auttavan. Ässätkin on kokeiltu...

Päätin nyt kuitenkin, että yritän selvitä tänään sinne hulluille päiville, kun kerrankin olis mahdollisuus kahdestaan miehen kanssa lähteä. Mieluummin kyllä lähtisin tuonne synnärin suuntaan tässä päivän mittaan.

Mulla oli eilen illalla hirveä migreeni. Piti verenpainekin mitata, mutta ei ollut koholla. Yöllä sitten taas alkoi särkemään, kun valvoskelin niiden supistelujen kanssa. Nyt onneksi taas parempana. Saakohan tästä nyt loppuajan vaivan, kun mulla tahtoo hormoneista tulla tuota migreeniä.

Tsemppiä kaikille vaivojen ja turhien supistelujen kanssa!

Pixelina rv 39+1

Vierailija
16/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onne Juulia33:lle vauvan saannin johdosta ja tsempit synnyttämään lähtijöille!

Alkaa uni olla kaikonnut multakin jonnekkin, yöllä vielä yhden aikaan katsoin kelloa ja mietiskelin kaikkia asioita. Esikoisella koulussa ongelmia... Kurjaa! Jotenkin sitä tuntee itsensä niin kädettömäksi tuota koulussa tapahtuvaa kiusaamista/muuta ikävää tapahtuessa. Saahan sitä opettajan kanssa rupatella yms. mutta kyllä lapset ovat ilkeitä toisilleen. Kamalaa, mä oon varmaan parin vuoden päsätä ihan hermoheikko näitten asioiden kanssa, kun vielä muutama lapsista aloittaa koulutiensä!!! Kyllä se vaan on niin " helppoa ja mukavaa" , kun ne pyörii tässä kotona jaloissa ja voipi vaikuttaa enemmän kaikkeen!

Ehkä mä taas yritän nousta tästä masennuksesta ja luotan, että koulussa saadaan asiat paremmalle mallille. Niin ainakin luvattin!!! Itku siis seis!!

Mahaan ei kerrassaan mitään uutta, valkovuotoa lentää... Tympii kaikki!

Taidetaan lähteä kuopuksen kanssa vähän shoppailemaan, jos vaikka tulis parempi mieli!

Mukavampaa päivänjatkoa muille!!!

neljäs 38+4

Vierailija
17/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juulialle isot onnittelut pikkuneidistä!!

hexu, kyllä olisikin aika sattuma jos lapset saisivat saman synytymäpäivän!

miannillakin oli ollut synnytystä ennakoivia merkkejä...

ehkä sielläkin kohta vauva malttaa tulla:)

...yöllä tosiaan supisteli kahdesta kuuteen, ja ensimmäisessä synnytyksessä tuolla neljän tunnin supistelulla olin jo sairaalassa, jotenkin niin harmittaa kun odottaisi että toinen menisi nopeammin tai edes samalla aikataululla kuin eka..mutta ei...

miehellekään en aamulla edes viitsinyt soitella töihin kun olisi vaan innoissaan kysynyt että joko...

vähän on ollut menkkamaista kipua,muttei mitään muuta.. ainiin ja yöllä vielä vatsakin tyhjeni kunnolla,joka sekin oli merkkina viimeksi synnytyksen alkamisesta!

päivänsäteelle jaksuja väsyneenä! täällä kanssa tuntuu että voi kun voisi vaan mennä takaisin peiton alle ja joku hoitaisi lapsen!

jjäsydän, meillä myös lapsi oudossa flunssassa, ensin oli tuossa vajaat kaksi viikkoa sitten nuha ja kuume ja yskä,nyt ei muuta kun välillä lämpöä ja ihan kipeä ja kiukkuinen KOKOAJAN.. kumma juttu.

kiva vielä itse ihan väsynä ja lapsi huutaa päivät pitkät..

taas taitaa tuolla olla pahanteossa. täytyy mennä tarkistamaan!

edelleen fiikuna ja mytty rv 40+0

Vierailija
18/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii, mun yöllinen päättäväisyys että lähetetään mammoja nyt synnärillekin oli selvästi aiheuttanut tuloksia! :D Tehän olette kaikki valvoneet. Valittelut niille, jotka ei kuitenkaan päässeet lähtemään, aiheutin turhaa tuskaa... :)

JUULIALLE onnittelut tytöstä!

Minä nukuin vaan sen reilu 4h viime yönä ja nyt kyllä väsyttää. En jaksa oikein lähteä pihalle enkä mitään, haluan mennä vaan nukkumaan. Nukuin 20 minuuttia tässä sohvalla minuutin pätkissä silleen että oli kello soimassa aina 2 min välein. 1,5 v katseli Teletappia. Heräsin sitten siihen että dvd oli mennyt jumiin ja samainen esikoinen yritti painella telkkarista jotain nappia että saisi sen takaisin, ja tulikin kaamee suhina kun onnistui laittamaan videon pois ja tv:n äänen kovalle. Aika omatoiminen ja nokkela tyttö kuitenkin :)

(.) - Supparit on hävinneet kyllä kokonaan. Viikko sitten oli sellanen olo että lähtö tulee piankin, mutta nyt ei enää ollenkaan ole ollut pariin päivään. Mun veikkaukset synnytyksestä on olleet ensi ja seuraava keskiviikko, katotaan osuisko vaikka kohdalleen. Tuntuu hurjalta yhä edelleen ajatella, että enää on saletisti viikoista kyse ennen kuin meillä asuu vauva :o Joillain teillä on kyse PÄIVISTÄ! Hui!

Eipä tässä vissiin mitään muuta ollut. TUITTULILLE ja WADESILLE hyvää synnärireissua, etteköhän päässeet jo matkaan!

Muille hyvää keskiviikkoa, katsellaan missä merkeissä.

Coe (yhä rv 38+3)

Vierailija
19/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa päästä tuo supistelu joka loppuu kesken,olo on kuin hakatulla nyt.

Tuossa hmm..3 jälkeen väli harveni ja harveni,kivut oli samaa luokkaa.Olin siis ihan varma että noutaja saapu kuin viimeksikin näin alkoi synnytys.Täytyy myöntää että helvetin raskasta henkisesti että fyysisesti,Voi teitä jotka olette joutuneet kokemaan tämän useastikkin!!

No enhän mä jaksanu edes lapsia tarhaan viedä vaan mies meni vasta 8:ski töihin ja vei lapset että saan levätä! Ihana kun ehdotti.

Kai se tästä!

Onnea Juulialle tytöstä =)

Unohdin varmaan jotain.

Wades & Natika 39+1

Vierailija
20/51 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuittuli ainut matkaan päässyt?

Aika huonosti,enhän mä mitenkään negatiivinen ole :/

Eilenhän mainostin että saa tulla kun tulee eikä ole kiire,hah.Paskanmarjat.

Coen pitää käyttää enemmään voimaa tähän synnyttämiseen laittamisessa =)'

Voin ottaa tänne meille muutaman lapsen kun omat on tarhassa.

Vaikka pariks tunniks ..?

Wades (taas)