Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuo keski-ikäiselle iloa elämään?

Vierailija
14.05.2022 |

Mikä tuo yli 45-vuotiaan ihmisen elämään iloa? Lapset? Urheilu? Kutsutteko vieraita usein? Joku harrastus? Mikä? Mökkeily?

Lapset kasvaneet ja tuntuu, että nyt olisi mahdollista tehdä jo jotain muuta. Saada elämään uutta sisältöä.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin aikaa panostaa omiin juttuihin ja parisuhteeseen. Aloita harrastus, kavereiden kanssa viinillä, lue kirjoja., kulttuuria, mikä kiinnostaa.

Vierailija
2/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se iästä ole kiinni. Pitää löytää jotain mistä kiinnostuu. Minä löysin kitaransoiton jo teininä ja soitan yhä.

M49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vasta 13v lapsi, joten hänen koulun käynnissään ja harrastuksissaan on hommaa. Sitten kesäisin kun on vähän lomaa(olemme molemmat vanhemmat yrittäjiä) on kiva olla mökillä. Tehdä pieni reissu kylpylään ja huvipuistoon, laivalle tms. Ulkomailla emme juurikaan käy. Talvisin leivotaan, laitetaan ruokaa, pelataan lautapelejä yms. Vieraita ei paljon kutsuta. Tänä kesänä tosin on ystäväperheen pojan rippijuhlat.

Vierailija
4/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu ja herkut. Nautiskelu. Tulee hyvä mieli jo pelkästä ajatuksesta. Siis jääkaapille ...

Vierailija
5/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe , ystävät, sukulaiset ( tapaamme usein kaikkia edellä mainittuja ja tykkäämme kutsua heitä kotiimme )harrastukset ( joihin nykyää myös riittää todella hvyin aikaa), matkustelu, mielenkiintoinen työ .

Vierailija
6/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisyys, mystikot, pyhiinvaellusreitit, retriitit.

Vierailija
7/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtyminen. Elämän täyttyminen ja ajan hidastuminen pään sisäisen rallin ja suorituskoheltamisen sijaan. Hetkiin keskittyminen. Mielen ja kehon tiedostaminen ja hyvänä pitäminen. Sisäisen lapsen ottaminen mukaan arkeen, mikä näkyy sisäisenä hymynä. Värien ja muotojen havaitseminen. Taiteeseen pysähtyminen. Makujen ja laadukkaisen aterioiden arvostaminen ja syömiseen keskittyminen. Uteliaisuuden palauttaminen. "Mindfulness" if you like. 

Vierailija
8/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Joillekin voi sopia meditaatiomusiikki, newage, luonnon elementit, puhevideot, kävely, luonnoneläinten seuraaminen, sää, ilmanpaine, taivas, omat projektit, taide. värit, kirjat, tiedonhaku ja suodatus, venyttelyjumppa, ristikot, kielen opiskelu kotona, yhteydenotto tuttuun tai uuteen ihmiseen, askartelu, kädentaidot etc.

Vierailija
9/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen. Nyt ehkä enemmän kuin ikinä, eikä edes ehkä, kun siihen on paremmin aikaa ja täysi hiljaisuus ympärillä.

Nuorempana olin pahasti masentunut enkä jaksanut seurata aikaani. Nyt kuron kiinni parinkymmenen vuoden ajalta puutteita sivistyksessä. Elämme sekä kauheaa että kiinnostavaa aikaa. Nyt ei tee mieli enää uinailla tietämättömyydessä eikä välinpitämättömyydessä. Lisäksi tähän vielä radio ja netin tarjonta.

Ei ole tylsää olla keski-ikäinen!

Vierailija
10/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu ja opiskelu. Sekä antoisa työ.

Parisuhde voi huonosti ja ystävillä on niin paljon pienempiä lapsia, että ei ole oikein heistä seuraa.

Toki myös jo isojen lasteni kanssa on kiva tehdä asioita yhdessä.

Vierailija
11/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi

Vierailija
12/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, harrastukset, seksi ja läheisyys puolison kanssa.

Työ.

Vierailija
13/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen siemennys.

Vierailija
14/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mikään. 3/4 elämästä eletty. Ala veistää arkkua itsellesi.

Vierailija
15/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde, lasten perheet ja lastenlapset, ystävät, puutarha, 2. koti ja puutarha lämpimässä, matkustaminen, äänikirjat.

Mummo 62v

Vierailija
16/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tuonut iloa puutarhan hoito mökillä. Asun kerrostalossa. Nyt olen selvästi masentunut, kun luulen, että joudun myymään sen mökin pois, koska jäin työttömäksi. Luulen että on täysin mahdotonta työllistyä mihinkään enää 56-vuotiaana ja eläkkeeseenkin on vielä pitkä aika. Tämä on tosi surullista, elämästä häviää sisältö, jos pitää elää loppuelämä vain kerrostalossa. Just nyt, kun eläminen on kallistumassa muutenkin ja sähkö ja ruoka & bensa ja ihan kaikki kallistuvat valtavasti.

Vierailija
17/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset, harrastukset, seksi ja läheisyys puolison kanssa.

Työ.

Mikä tässä kirvoittaa alapeukut?

Vierailija
18/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tuonut iloa puutarhan hoito mökillä. Asun kerrostalossa. Nyt olen selvästi masentunut, kun luulen, että joudun myymään sen mökin pois, koska jäin työttömäksi. Luulen että on täysin mahdotonta työllistyä mihinkään enää 56-vuotiaana ja eläkkeeseenkin on vielä pitkä aika. Tämä on tosi surullista, elämästä häviää sisältö, jos pitää elää loppuelämä vain kerrostalossa. Just nyt, kun eläminen on kallistumassa muutenkin ja sähkö ja ruoka & bensa ja ihan kaikki kallistuvat valtavasti.

Entä jos muuttaisitkin mökille?

Vierailija
19/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät, romanssit, työ, lasten varttumisen seuraaminen, opiskelu ja harrastukset. Siinä nyt alkuun. Elän tähän asti parasta aikaa elämässäni.

-M50-

Vierailija
20/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni rakas koirani. Keräilyharrastukseni. 

Ja myös osto- ja myyntiharrastukseni, jolla rahoitan keräilyä. 

Vaikka lapsi olisi teillä tietymättömillä ja huoli valtava tai mies aiheuttaisi pahaa mieltä tekemisillään , pienen lemmikin luottavainen katse ja ystävällinen lipaisu poskelle vievät kaikki murheet.

Oikeasti en tiedä, miten tulen pärjäämään sen jälkeen kun lemmikkini väistämättä jossain vaiheessa kuolee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan