Mitä syötte/juotte oksennustaudissa?
En tiedä miksi kyselen. En saa mitään kuitenkaan alas.
Kommentit (41)
En mitään, nyt olen saanut vähän vichyä alas.
Perkeleen paskatauti!
Coca colaa hiilihappo ravistettuna pois.
Alussa juon lähinnä sokerillista limpparia etten kuivu ja saa vähän energiaa. Kun pahin oksentaminen helpottaa, niin esim. suolakeksejä ja kuppikeittoja aluksi sen limpparin lisäksi.
Salmiakkia, ei se mitään auta tai noh ehkä hieman sokeria imeytyy limakalvoilta. Ei auta, ei paranna mutta oksun jälkeen jää kiva,maku suuhun. Toimii :)
Laimeaa mehua, johon sotken sekaan elektrolyyttijauhetta. Mehujäitä. Pakastemarjoja. Suolapähkinöitä, sipsejä.
Sitten kun pahin on ohi ja toipuminen alkaa, syön puuroa, paahtoleipää, teetä, banaania.
En ole koskaan oksennustaudissa. En koskettele ihmisiä. Dead girls don't say no.
Karkkia, jos se kerran tulee oksennuksena ylös, niin se ei lihota.
Apteekista kannattaa hakea (tai mahdollisuuksien mukaan lähettää joku toinen hakemaan) oksennustautia varten tarkoitettua juotavaa liuosta. En muista minkä niminen on mutta tietävät kyllä siellä. Ilman sitä on yhtä helvettiä toi oksuri.
Mä vihaan kun pitää oksentaa jotain klimppejä joten syön yleensä oksennustaudissa vain vauvan hedelmäsoseita ja juon smootieita, mehua ja vettä.
Vierailija kirjoitti:
Juon keltasta jaffaa.
Kun olin lapsi ja vatsataudissa niin vanhemmat toi tätä kaupasta. En enää ikinä pystyisi juomaan Jaffaa.
Vatsataudissa ei maistu oikein mikään, eikä ihme, ei halua yökkäillä yhtään enempää kuin on pakko.
Vuonna 2017 olin tähänastisen aikuiselämäni ainoan kerran kuumeisessa vatsataudissa. Kaupassa käydessäni laitoin ostoskoriin kaiken näkemäni, mitä minun teki yhtään mieli: päärynöitä, verigreippejä, erilaisia marja- ja hedelmäsmoothieita, mustikkakeittoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
veteen sekoitetaan vähän suolaa ja sokeria senverran että majstuu - toisin sanoen osmoosiliuos
Keltaista jaffaa, teetä sokerilla, ranskanleipää juustolla.
köhkah kirjoitti:
veteen sekoitetaan vähän suolaa ja sokeria senverran että majstuu - toisin sanoen osmoosiliuos
Ruokalusikallinen litraan.
Syön omaa hapanta, lämmintä ja kokkareista oksennustani.
Vierailija kirjoitti:
Juon keltasta jaffaa.
Kykeneekö kukaan juomaan keltasta jaffaa ilman, että on oksennustauti?
Mulle aina juotettiin keltasta jaffaa nuorena kun olin oksennustaudissa niin nyt siitä tulee vaan mieleen ja makumuistiin oksennustauhti. Hyi.
Jäätelöä, smoothieta.