Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perinnön kanssa uusperheessä?

Vierailija
14.05.2022 |

Saan perintöä vanhempieni kuoltua. Olen avioliitossa miehen kanssa jolla on lapsia myös edellisestä suhteesta. Samoin minulle on lapsi edellisestä suhteesta. Lisäksi meillä on yksi yhteinen lapsi.
Minulle tuleva vanhempieni perintö on minun ( ja aikanaan biologisten lapseni). Miten estän aviomiestäni käyttämästä näitä rahoja ja mitä tapahtuu kun kuolen, kuinka saan rajattua rahat vain omille lapsilleni?
Meillä ei ole testamenttia eikä avioehtoa, voisiko niillä määrätä rahoista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti menee, leskellä asumisoikeus yhteiseen kotiin eikä peri kun kerta ensiksi kuolleella omia rintaperillisiä. Tuossa ei tarvitse tehdä mitään. 

Vierailija
2/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testamentti osaavan juristin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiesi pitää tesyamentissa sulkea puolisot pois

Vierailija
4/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti menee, leskellä asumisoikeus yhteiseen kotiin eikä peri kun kerta ensiksi kuolleella omia rintaperillisiä. Tuossa ei tarvitse tehdä mitään. 

Jos ei ole avioehtoa ja tulee ero / ao kuolee, niin mies on oikeutettu tasinkoon.

Uusperheissä kannattaisi aina tehdä testamentti, jotta omat rintaperilliset todella perivät.

Vierailija
5/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempiesi pitää tesyamentissa sulkea puolisot pois

Tämä on tehty vanhempieni testamentissa.

Ap

Vierailija
6/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet avioehdon. Netistä löytyy malleja tai jos olet osaamaton, hyödynnä jotain lakiapua.

Vierailija
7/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö rakasta miestäsi?

Vierailija
8/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto pätee vain erotapauksessa. Testamentilla voit ohittaa puolison. 

Vierailija
9/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö rakasta miestäsi?

Sinäkö mittaat rakkauden rahalla?

Vierailija
10/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö rakasta miestäsi?

Totta kai rakastan miestäni!

Mutta vanhempieni minulle jättämä perintö kuuluu minulle ja lapsilleni. Täysin kaksi eri asiaa.

Vierailija
11/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole avioehtoa ja tulee ero / ao kuolee, niin mies on oikeutettu tasinkoon.

Uusperheissä kannattaisi aina tehdä testamentti, jotta omat rintaperilliset todella perivät.

Ap:n vanhemmat voivat omassa testamentissaan sulkea ap:n puolison pois. Toimii avioehdon omaisesti perityn omaisuuden osalta.

Vierailija
12/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioehto pätee vain erotapauksessa. Testamentilla voit ohittaa puolison. 

Lienee tässä tapauksessa todennäköistä että ero tulee ennemmin tai myöhemmin

Vierailija
13/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vanhemmat voivat omassa testamentissaan sulkea ap:n puolison pois. Toimii avioehdon omaisesti perityn omaisuuden osalta.

Mutta eihän se ole voimassa enää sitten, kun omaisuus on siirtynyt ap:n nimiin ja ap mahdollisesti kuolee. Sitähän ap tässä kysyy, mitä HÄNEN kuolemansa jälkeen käy. Ei sitä, mitä hän vanhempiensa kuoleman jälkeen käy. 

Vierailija
14/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos vanhemmilta perityt rahat on laitettu vaikka yhteiseen mökkiin tms. miten se kuoltuani osataan erottaa lapseni omaisuudeksi eikä puoliksi mieheni?

Ap

Vierailija
15/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on se järkyttävä kitinä mikä tulee naisilta aina jos mies sanoo tekevänsä täsmälleen tämän saman?

Vierailija
16/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö rakasta miestäsi?

Mutta vanhempieni minulle jättämä perintö kuuluu minulle ja lapsilleni. Täysin kaksi eri asiaa.

Miksi et sitten luovuttanut omaa perintöosuttasi suoran omille lapsille?

Vierailija
17/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasinko ei ole perimystä, eikä siihen uusperhekuvio vaikuta mitenkään, samalla tavoin määräytyy kuin muulloinkin että lesken ei tarvitse antaa tasinkoa mutta on oikeutettu sitä saamaan. 

Vierailija
18/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos vanhemmilta perityt rahat on laitettu vaikka yhteiseen mökkiin tms. miten se kuoltuani osataan erottaa lapseni omaisuudeksi eikä puoliksi mieheni?

Ap

Ei mitenkään. Tuossa tapauksessa kun ei kyse ole enää perintörahoista, vaan sinun ja miehesi yhteisestä omaisuudesta. Jos siis mökki on teidän molempien nimissä. Jos ostat mökin vain omiin nimiisi, voit testamentilla estää miestä perimästä sen. 

Vierailija
19/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö rakasta miestäsi?

Koska haluan itsekin nauttia perinnön tuomasta varakkuudesta . Sorry, suora vastaus.

Vierailija
20/35 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö rakasta miestäsi?

Koska haluan itsekin nauttia perinnön tuomasta varakkuudesta . Sorry, suora vastaus.

Miksi olet naimisissa, jos et halua aviomiehesi osallistuvan tähän nautintoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä