Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut terveyskeskushammaslääkärit ovat kovakouraisia potilaalle?

Vierailija
14.05.2022 |

Vaatiiko paljon käsitellä asiakasta hieman hellävaraisemmin kun runnoa suualuetta siten että kokemus on äärimmäisen vastenmielinen?
Onneksi hyviäkin hammaslääkäreitä on jotka eivät hetkeksikään unohda että potilas on tunteva ihminen.
Tämä avaus siksi, että taas kuuli vierestä, kuinka 1 ihminen valitti järkyttyneenä että oli runnottu leukaperiä tarpeettoman ronskisti.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noilla hammaslääkäreilläkin joku pakollinen terveyskeskusjakso kuten lääkäreillä? Siellä sit opetellaan meidän köyhempien kanssa ja sit häivytään yksityispuolelle?

Vierailija
22/29 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käyn aina kunnan hammashuollossa (yksityinen maksaa liikaa) mut siellä ei juuri voi valita kelle päätyy. Joskus on ollut aivan järkkyjä kokemuksia, joskus ihan ok. Yhtään ns. huippuhyvää, jolle menisi mielellään seuraavaankin tarkastukseen, ei ole sattunut omalle kohdalle. Kokemus sen sijaan siitä kyllä, että ehdotetaan mieluummin poistoa kuin juurihoitoa tai juuren resektiota. Ei haluta lähettää erikoishammaslääkärille vaan tulostetaan ohjeita poskilihasten jumppaan tms. jos purentaongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekin ovat ihmisiä joilla on välillä huono päivä lisäksi asiakkaat jotka ovat laiminlyöneet suun terveyden suututtavat.

Meinaatko että olisi ihan ok jos putkimies alkaa rähisemään että miten helvetissä te olette päästäneet tämän keittiön hanan tähän kuntoon?

Vierailija
24/29 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua hävetti tunnustaa pelkoni (80luvun kouluhammashoidon aihuttama) nuorelle naishammaslääkärille, joka olisi voinut olla tyttäreni. Onneksi oli ymmärtäväinen ja sanoi että hyvä kun kerroin pelostani. Kävin kolme kertaa hänellä, saimme onnistuneesti tehtyä  juurihoidon.

Sitten kaikki vesittyi kun hampaani lohkesi ja päivystyksessä  otti vastaan äkäinen ukko joka repi suutani kun en mukamas avannut tarpeeksi. Löin refleksinä munille, lähdin karkuun enkä enää uskaltanut  hammaslääkäriin. En edes sille kivalle.  

Vierailija
25/29 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen käynyt aina terveyskeskushammaslääkäreissä.

Yhtään kovakouraista en ole tavannut. Ainoa miinus on pitkät jonotusajat, mutta kiireellisessä tapauksessa on päässyt samana päivänä.

Yhden poistetun hampaan tilalle ommeltiin tikit eikä sekään tuntunut miltään, paitsi monen puudutuspiikin pistäminen.  Hampaan poiston jälkeenkään ei ollut ongelmia eikä edes kipulääkettä tarvinnut."

Niin juuri . Joku on myös kuulemma joskus myös oikeasti voittanut eurojackpotista tai pitkävedosta.

Yhtään voittoa ei ainakaan minun kohdalleni ole sattunut,

vaikka olen pelannut aina pitkävetoa ja eurojackpottia.

Näin ollen minäkään en usko että se on mahdollista yhtään kenenkään voittaa rahapelissä,

saati törmätä kovakouraiseen ja taitamattomaan terveyskeskushammaslääkäriin.

Valehtelevat.

En minäkään lotossa, kenossa tai muussakaan Veikkauksen pelissä voittanut parinnkymmeneen vuoteen edes 50 euron suuruista voittoa, vaikka joka arvonnassa oli rivit. Hammaslääkäreiden kohdalla ilmeisesti olen ollut onnekas neljällä eri paikkakunnalla.

Vierailija
26/29 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnejuttu. Joillakin on hermot pinnassa koko ajan.

Vierailija
27/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puraisin poskeni sisäontaan ison ruhjeen, kun takahampaani oli lohjennut eikä tukenut purentaa.

Menin terveyskeskukseen paikkauttamaan takahammasta.

En ehtinyt sanoa nuorelle hammaslääkärille, että poskessani on ruhje kun puraisin juuri  siihen, ennen kuin hän tökkäsi suoraan ruhjeeseen kipeästi sormellaan sitä rapsutellen ja päivitteli että: ahaa tähän on muodostunut afta.

Vierailija
28/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tulehdus hampaan juuressa, se näkyi röntgenissä.

Odorellaan että tulehdus rauhoittuu sanoi eka lääkäri ja lähetti kotiin.

Menin seuraavalle varatulle ajalle, eri lääkäri otti vastaan.

Täällä on tulehdus hampaassa, seurataan rauhoittuuko se, sanoi hän.

Enkö voisi saada jotain antibiootteja joka hoitaisi tulehduksen pois, kysyin.

Eikö tuehdustila ole aina huono juttu.

No ei ole, sanoi lääkäri, ei tarvi määrätä antibiootteja, seurataan ilannetta.

Tässä välisä aikana peruttiin ja jouduin odottelemaan seuraavaa vastaan ottoa tietäen että siellä on "pieni tulehdus käynnissä".

Sitä seuraavalla kerralla oli kolmas eri lääkäri joka hiljaa mutkuttaen poisti koko ko hampaan. 

Olin tosissani aina uskonut siihen että tulehdustila on huono asia joka tulee asap hoitaa pois, mutta olin ollut väärässä.

Vierailija
29/29 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnejuttu. Joillakin on hermot pinnassa koko ajan.

Kyllä siitäkin voi puhua että kentällä operoi ihmisiä ,jotka pilaa taitamattomuudellaan ihmisten hampaita joita sitten  ammattitaitoiset yrittää pelastaa ja joiden jälkiä korjata.