Sain eilen keskenmenon ja mun elämä on yksi h e l v * t t i
Mua sattuu. Ei tästä itkusta tule loppua. Mies lähti eilen juhlimaan vaikka tietää että oon ihan paskana. Kaiken lisäksi oksensi kotiin tullessa sänkyyn. Meidän 3-vuotiaskin on ollut viime aikoina tosi vaikea. Jostain syystä nukkunut todella huonosti öisin. Päivisin hän saa hillittömiä raivokohtauksia todella pienistä asioista ja heittäytyy välillä maahan makaamaan eikä suostu nousemaan ja kävelemään. Hän on myös potkinut mua monesti mahaan ... Tää oli varmaan liikaa vauvalle. Miten kaikki voi olla niin paskaa... Mä en jaksa enää tätä...
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonto päätti näin ja varmasti syystä
Olen saanut keskenmenon enkä voi ymmärtää tällaisia kommentteja. Keskenmeno ei aina tarkoita sitä, että sikiössä olisi ollut jotain vikaa!
Meidän tapauksessamme sikiö tutkittiin ja lapsi olisi ollut kaikkien mahdollisten tutkimusten mukaan täysin terve. Keskenmenon syy ei ikinä selvinnyt, lääkäri sanoi että meillä kävi vain äärimmäisen huono tuuri.
Tällaiset "näin oli parempi"- ja "luonnonvalinta" -tyyliset kommentit voivat olla äärimmäisen loukkaavia jo valmiiksi kipeässä tilanteessa.
Miten kommentti on loukkaava? Siinä nimen omaan haetaan lohtua tuntemattomasta, että kaikella on tarkoituksensa vaikkei itse sitä voi ymmärtää tai ei ole selityksiä. Minua ainakin lohdutti ihan valtavasti jokaisen keskenmenon kohdalla ajatus siitä, että kaikki menee niinkuin on tarkoitettu ja todella meni näin. Lapset sain mitä parhaimpaan aikaan ja lapset ovat mitä parhaimmat. Elämä jatkuu.
Että sellainen tarina taas.
Kuka tuon helmen sulle valitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenot on yllättävän yleisiä, niistä ei vain puhuta. Selviät kyllä keskenmenosta, mutta en voi ymmärtää miten kehtaat syyttää 3v lasta keskenmenostasi? Hänellä ei ole mitään osaa asiaan ja selväsit kaipaa nyt huomiota ja hoivaa kerran kiukuttelee.
Ja mietis vielä oikein tarkkaan kannattaako tollasen miehen kanssa enempää lisääntyä. Teidän elämä kuullostaa ihan kamalalta kaikin puolin. Hoida se olemassaoleva lapsi ja sen jälkeen hankit hyvän miehen ja vasta sitten uutta.
Nyt vähän sympatiaa. Ap on selvästi aivan maassa, ei silloin ajattele järkevästi eikä pysty tuottamaan sellaista tekstiä kuin normaalisti.
Hän ei varmasti syytä lastaan keskenmenosta. Eikä miestäkään. Hän halusi vain saada ulos ajatuksiaan vaikeassa tilanteessa.
Ap, älä lue tätä ketjua enää! Some kiinni nyt. Sinulle tulee vaan pahempi mieli täällä koska ei av:lla osata olla empaattisia ja tämä palsta on täynnä todella erikoista porukkaa. Tämä on aivan väärä paikka avautua. Kirjoita mieluummin vaikka päiväkirjaan tai liity Facebookissa johonkin ryhmään jossa on saman kokeneita ihmisiä.
Ihan aloituksessa ap syyttää lastaan, eikä tähän heru kyllä yhtään sympatiaa. Ei keskenmeno ole kenenkään vika, syyllistä on ihan turha etsiä. Peiliin sopii katsoa kummankin vanhemman jos lapsi kiukuttelee ja ap on myös sen kultakimpale miehen valinnut, joten miten olis vaikka omista valinnoista vastuunotto, eikä muiden syyttely?
Ainoastaan varmasti siksi että on niin surullinen ja ahdistunut. Et varmasti itse ole koskaan elämässäsi kokenut mitään traagista, silloin saattaa päästää suustaan mitä sattuu, koska ajatus ei toimi järkevästi.
Olet ihan hirveän epäempaattinen, se on surullista. Tuskin itse edes tajuat sitä.
Samaa mieltä tämän kommentoijan kanssa. Väittäisin että valtaosa meistä sanoo asioita, joita ei tarkoita silloin kun on vihainen tai äärimmäisen surullinen.
Normaalilla empatialla varustettu henkilö tajuaa tämän, eikä tule johonkin ketjuun syyttelemään ihmistä joka on juuri kokenut suuren menetyksen.
Kun ap voi taas ajatella selkeästi, eiköhän kaikki näytä taas valoisammalta.
Mitä miehen olisi pitänyt tehdä? Sehän väisti 2. luodin
Voi ei,
ensin "ehkäisy petti" mutta sitten luonto puuttui peliin.
Ei ihme että mies lähti juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskenmenot on yllättävän yleisiä, niistä ei vain puhuta. Selviät kyllä keskenmenosta, mutta en voi ymmärtää miten kehtaat syyttää 3v lasta keskenmenostasi? Hänellä ei ole mitään osaa asiaan ja selväsit kaipaa nyt huomiota ja hoivaa kerran kiukuttelee.
Ja mietis vielä oikein tarkkaan kannattaako tollasen miehen kanssa enempää lisääntyä. Teidän elämä kuullostaa ihan kamalalta kaikin puolin. Hoida se olemassaoleva lapsi ja sen jälkeen hankit hyvän miehen ja vasta sitten uutta.
Nyt vähän sympatiaa. Ap on selvästi aivan maassa, ei silloin ajattele järkevästi eikä pysty tuottamaan sellaista tekstiä kuin normaalisti.
Hän ei varmasti syytä lastaan keskenmenosta. Eikä miestäkään. Hän halusi vain saada ulos ajatuksiaan vaikeassa tilanteessa.
Ap, älä lue tätä ketjua enää! Some kiinni nyt. Sinulle tulee vaan pahempi mieli täällä koska ei av:lla osata olla empaattisia ja tämä palsta on täynnä todella erikoista porukkaa. Tämä on aivan väärä paikka avautua. Kirjoita mieluummin vaikka päiväkirjaan tai liity Facebookissa johonkin ryhmään jossa on saman kokeneita ihmisiä.
Ihan aloituksessa ap syyttää lastaan, eikä tähän heru kyllä yhtään sympatiaa. Ei keskenmeno ole kenenkään vika, syyllistä on ihan turha etsiä. Peiliin sopii katsoa kummankin vanhemman jos lapsi kiukuttelee ja ap on myös sen kultakimpale miehen valinnut, joten miten olis vaikka omista valinnoista vastuunotto, eikä muiden syyttely?
Ainoastaan varmasti siksi että on niin surullinen ja ahdistunut. Et varmasti itse ole koskaan elämässäsi kokenut mitään traagista, silloin saattaa päästää suustaan mitä sattuu, koska ajatus ei toimi järkevästi.
Olet ihan hirveän epäempaattinen, se on surullista. Tuskin itse edes tajuat sitä.
Empaattisuus ei tarkoita hymistelyä ja myötäilyä. Ja ei en ikinä milloinkaan sano mitään sellaista mitä en tarkoita. Vihaisenakin pitää kantaa vastuu omista sanoista ja teoista. Vihaisuus, känni tai mikään mukaan ei ole tekosyy millekkään ja kyllä se todella pahaa kertoo, että tuollainen ajatus tulee äidille edes mieleen. Vihasi lastansa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt kyllä provo?
Tuo lapsen mahaan potkiminen oli liikaa ja paljasti provoksi.
Harjoittele vielä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus ei tarkoita hymistelyä ja myötäilyä. Ja ei en ikinä milloinkaan sano mitään sellaista mitä en tarkoita. Vihaisenakin pitää kantaa vastuu omista sanoista ja teoista. Vihaisuus, känni tai mikään mukaan ei ole tekosyy millekkään ja kyllä se todella pahaa kertoo, että tuollainen ajatus tulee äidille edes mieleen. Vihasi lastansa jo valmiiksi.
Minusta tällaisessa hetkessä tarkoittaa. Siinä hetkessä, kun ihminen on vielä täysin tunteidensa vallassa. Tärkeää on, että ap avautuu asiasta nettipalstalla eikä syytä ketään päin naamaa. Siinä on valtava ero.
Joskus kun ollaan riidelty oikein pahasti miehen kanssa, olen miettinyt jopa avioeroa vihan vallassa. En luonnollisesti sano miehelle sitä ääneen koska tiedän miten kammottavaa erolla uhkailu on, mutta saattaisin hyvin kirjoittaa todella ikävää tekstiä hänestä tänne. Kun pää taas selkenee, tajuan että rakastan miestäni valtavasti enkä ikinä haluasi erota hänestä.
Minusta normaalin ihmisen pitäisi siis ymmärtää, että tunteiden vallassa anonyymillä nettipalstalla on ihan hyvä purkaa myös niitä rumia ajatuksia, jotka surun tai kiukun vallassa tulevat pintaan. Se ei tarkoita, että oikeasti ajattelisi niin sitten kun pää selkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tällaisessa hetkessä tarkoittaa. Siinä hetkessä, kun ihminen on vielä täysin tunteidensa vallassa. Tärkeää on, että ap avautuu asiasta nettipalstalla eikä syytä ketään päin naamaa. Siinä on valtava ero.
Joskus kun ollaan riidelty oikein pahasti miehen kanssa, olen miettinyt jopa avioeroa vihan vallassa. En luonnollisesti sano miehelle sitä ääneen koska tiedän miten kammottavaa erolla uhkailu on, mutta saattaisin hyvin kirjoittaa todella ikävää tekstiä hänestä tänne. Kun pää taas selkenee, tajuan että rakastan miestäni valtavasti enkä ikinä haluasi erota hänestä.
Minusta normaalin ihmisen pitäisi siis ymmärtää, että tunteiden vallassa anonyymillä nettipalstalla on ihan hyvä purkaa myös niitä rumia ajatuksia, jotka surun tai kiukun vallassa tulevat pintaan. Se ei tarkoita, että oikeasti ajattelisi niin sitten kun pää selkenee.
Samaa mieltä paitsi että ei täällä mistään kannata avautua. Ei ihmiset täällä mitään ymmärrä. Heti on sormi pystyssä eikä osata ollenkaan lukea rivien välistä kuten tässä tapauksessa.
Päiväkirja on parempi paikka.
Iljettävää trollipaskaa! Ap halveeraa oikeasti keskenmenon kokeneita pariskuntia. Hyi häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonto päätti näin ja varmasti syystä
Olen saanut keskenmenon enkä voi ymmärtää tällaisia kommentteja. Keskenmeno ei aina tarkoita sitä, että sikiössä olisi ollut jotain vikaa!
Meidän tapauksessamme sikiö tutkittiin ja lapsi olisi ollut kaikkien mahdollisten tutkimusten mukaan täysin terve. Keskenmenon syy ei ikinä selvinnyt, lääkäri sanoi että meillä kävi vain äärimmäisen huono tuuri.
Tällaiset "näin oli parempi"- ja "luonnonvalinta" -tyyliset kommentit voivat olla äärimmäisen loukkaavia jo valmiiksi kipeässä tilanteessa.
Ei se vika välttämättä olekaan aina siinä sikiössä, vaan siinä kantajassa.
Ja aina täällä toitotetaan, että ei se ole vielä mikään lapsi tai vauva, vaan pelkkä sikiö. Keskenmenon surkeat surevat vain niin omien vaaleanpunaisten hattaraunelmiensa rikkoutumista. On ennätetty jo etukäteen iloita ja kuvitella tulevaa, mutta sitä ei sitten tulekaan.
Olen pahoillani menetyksestäsi, mutta älä syytä lastasi tai ketään muuta. Keskenmenoja vain tapahtuu, ilman syytä joskus. Ystävälleni kävi samoin. Ei ole helppo hyväksyä, , mutta se on totuus. Kun surusi on nyt pahimmillaan, hanki apua. Jos et tee sitä ajoissa, kadut sitä. Riskinä on, että unohdat 3-vuotiaan lapsesi ja seuraukset näkyvät myöhemmin. Keskenmenosta huolimatta sinulla sentään on lapsi, ainakin vielä. Niin ystävänikin ajatteli oman keskenmenonsa jälkeen. Nyt hän odottaa taas lasta ja kaikki on mennyt hyvin, eli hän pystyi tulemaan raskaaksi uudestaan keskenmenosta huolimatta. Ei ole helppoa, mutta älä unohda kuitenkaan asioita, joita sinulla vielä on. Selviät tästä kyllä.