Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain eilen keskenmenon ja mun elämä on yksi h e l v * t t i

Vierailija
14.05.2022 |

Mua sattuu. Ei tästä itkusta tule loppua. Mies lähti eilen juhlimaan vaikka tietää että oon ihan paskana. Kaiken lisäksi oksensi kotiin tullessa sänkyyn. Meidän 3-vuotiaskin on ollut viime aikoina tosi vaikea. Jostain syystä nukkunut todella huonosti öisin. Päivisin hän saa hillittömiä raivokohtauksia todella pienistä asioista ja heittäytyy välillä maahan makaamaan eikä suostu nousemaan ja kävelemään. Hän on myös potkinut mua monesti mahaan ... Tää oli varmaan liikaa vauvalle. Miten kaikki voi olla niin paskaa... Mä en jaksa enää tätä...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus.

Vierailija
22/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat eivät riitä... Jos sulla on mahdollista niin jätä lapsi miehesi kanssa vaikka tunniksi ja mene ulos vaikka puiston penkille jossa voit itkeä rauhassa ja purkaa hermoja. Tai jos olet uskovainen niin mene kirkkoon, siellä myös saa olla ja itkeä jos siltä tuntuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taaskaan tiedetä, mitä perheessä on tapahtunut kun mies lähti. Lähtökohtaisesti kuulostaa omituiselta, että mies lähtisi tuossa tapauksessa juhlimaan.

Oliko mies vaan kylmänviileesti sillei et "no, näitä tapahtuu, turha pilliittää, mä lähden nyt kattoo matsia ja siitä jatkoille"

Vai oliko ap huutanut surevalle miehelle naama punaisena et "Häivy mun silmistä pa..kiainen! Et sinä tiedä Mitä MINÄ käyn läpi!!!!!" Ja mies ei kestänyt olla samassa tilassa.

Vaikuttaa, että jotain häikkää tuossa perhedynamiikassa on, eikä 3 vuotiaan kohtaukset ole pelkkää tavanomaista uhmaa.

Vierailija
24/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias OIREILEE selvästi jotain. Keskity pitämään hänestä hyvää huolta.

Kyllä, uhmaikäänsä.

Vierailija
25/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Miehestä olisin kyllä huolissani. Osaako olla isä lapselleen?

Vierailija
26/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo syytä nyt vielä sitä 3-vuotiasta...

En mä sitä syytä mutta oon ihan rikki. Miestäkään ei kiinnosta. Oon ihan yksin tän surun kanssa. Ap

Syytit jo

Vierailija
27/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta 10-15 prosenttia raskauksista päättyy keskenmenoon. Tiedetään, että yleisin syy satunnaiseen keskenmenoon ovat alkion poikkeavat kromosomit. Hedelmöityksen tai munasolun jakautumisen yhteydessä tapahtuu virhe. Perimään tulee ylimääräisiä kromosomeja tai niissä voi esiintyä rakenteellisia muutoksia.

Kromosomivirheet saattavat aiheuttaa keskenmenoja myös toistuvasti, mutta taustalla voi olla monia muitakin tekijöitä. Tällaisia ovat muun muassa kohdun rakenteelliset poikkeavuudet ja tietyt perussairaudet. Esimerkiksi kilpirauhassairaudet, diabetes ja keliakia voivat altistaa toistuville keskenmenoille. Myös lihavuus lisää riskiä.

Vierailija
28/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto hoiti epäkelvon sikiön pois kohdustasi. Itselläni on ollut kaksi keskenmenoa ja en ole niitä jäänyt isommin suremaan vaan tajunnut luonnon estäneen elinkelottoman lapsen syntymisen.

Luonto teki tehtävänsä. On paljon tapauksia joissa syntyy vaikeasti vammaisia ja sairaita lapsia joille olisi ollut parempi että äidin keho olisi ne poistanut alkuraskaudessa. 

Mieti asiaa lisää ja ole tyytyväinen että näin kävi. Voitte yrittää lasta myöhemmin jos miehestä on isäksi. Miehen juhlimaan lähteminen ei mielestäni kerro hänestä hyvää. Poikkeuksen tekisi jos joku tärkeä meno joka työn kannalta merkittävä ja olisitte yhdessä päätyneet ratkaisuun että menee iltamenolle.

Mitä tulee kolmevuotiaaseen niin hän ei potkuillaan saanut aikaan keskenmenoa. Outoa syyllistää pientä lasta tällaisesta. Mitä kerroit kolmivuotiaasta niin tuo kuuluu hänen kehitystasoon. Perehdy lapsen kasvusta ja kehityksestä kertoviin kirjoihin tai hae netistä tietoa ikäkausille ominaisesta käyttäytymisestä.

Tämä on kasvunpaikka sinulle vanhempana. Pohdi myös parisuhdettasi onko nykyisestä miehestä kantamaan vastuuta perheestään. Hae itsellesi keskusteluapua, itse juttelin tilanteestani neuvolan psykologin kanssa.

Vierailija
29/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenot on yllättävän yleisiä, niistä ei vain puhuta. Selviät kyllä keskenmenosta, mutta en voi ymmärtää miten kehtaat syyttää 3v lasta keskenmenostasi? Hänellä ei ole mitään osaa asiaan ja selväsit kaipaa nyt huomiota ja hoivaa kerran kiukuttelee. 

Ja mietis vielä oikein tarkkaan kannattaako tollasen miehen kanssa enempää lisääntyä. Teidän elämä kuullostaa ihan kamalalta kaikin puolin. Hoida se olemassaoleva lapsi ja sen jälkeen hankit hyvän miehen ja vasta sitten uutta.

Vierailija
30/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti: nyt voit vetää kännit!

Vierailija
31/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani ap. Kannattaa kuitenkin heti lopettaa tämän palstan lukeminen, täällä saat olosi vain surullisemmaksi. Kokemusta on.

Miehesi on kamala jos jätti sinut yksin tuollaisessa tilanteessa. Minusta täysin pöyristyttävää.

Koita haukata vähän happea, jospa voisit mennä yksiksesi pihalle tai johonkin hetkeksi.

Kaikkea hyvää sinulle<3

Vierailija
32/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja onnea lapsen kanssa!

Vierailija
33/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA!

Vierailija
34/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenmenot on yllättävän yleisiä, niistä ei vain puhuta. Selviät kyllä keskenmenosta, mutta en voi ymmärtää miten kehtaat syyttää 3v lasta keskenmenostasi? Hänellä ei ole mitään osaa asiaan ja selväsit kaipaa nyt huomiota ja hoivaa kerran kiukuttelee. 

Ja mietis vielä oikein tarkkaan kannattaako tollasen miehen kanssa enempää lisääntyä. Teidän elämä kuullostaa ihan kamalalta kaikin puolin. Hoida se olemassaoleva lapsi ja sen jälkeen hankit hyvän miehen ja vasta sitten uutta.

Nyt vähän sympatiaa. Ap on selvästi aivan maassa, ei silloin ajattele järkevästi eikä pysty tuottamaan sellaista tekstiä kuin normaalisti.

Hän ei varmasti syytä lastaan keskenmenosta. Eikä miestäkään. Hän halusi vain saada ulos ajatuksiaan vaikeassa tilanteessa.

Ap, älä lue tätä ketjua enää! Some kiinni nyt. Sinulle tulee vaan pahempi mieli täällä koska ei av:lla osata olla empaattisia ja tämä palsta on täynnä todella erikoista porukkaa. Tämä on aivan väärä paikka avautua. Kirjoita mieluummin vaikka päiväkirjaan tai liity Facebookissa johonkin ryhmään jossa on saman kokeneita ihmisiä.

Vierailija
35/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno johtuu siitä ettet ole tarkoitettu äidiksi.

Vierailija
36/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenmeno johtuu siitä ettet ole tarkoitettu äidiksi.

Olet sairas. Mene hoitoon

Vierailija
37/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen syytää pikkulasta keskenmenostaan

Vierailija
38/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle tuli keskenmeno, ajattelin ensiitkujen jälkeen, että hyvä kun keskeytyi tässä vaiheessa, koska ei ollut kehityskelpoinen. En ole sitä sen jälkeen surrut. Ja mies oli työmatkalla ulkomailla tapahtuman aikana, eli yksin olin. Terveitä lapsia saimme sen jälkeen iloksemme.

Vierailija
39/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän sympatiaa. Ap on selvästi aivan maassa, ei silloin ajattele järkevästi eikä pysty tuottamaan sellaista tekstiä kuin normaalisti.

Hän ei varmasti syytä lastaan keskenmenosta. Eikä miestäkään. Hän halusi vain saada ulos ajatuksiaan vaikeassa tilanteessa.

Ap, älä lue tätä ketjua enää! Some kiinni nyt. Sinulle tulee vaan pahempi mieli täällä koska ei av:lla osata olla empaattisia ja tämä palsta on täynnä todella erikoista porukkaa. Tämä on aivan väärä paikka avautua. Kirjoita mieluummin vaikka päiväkirjaan tai liity Facebookissa johonkin ryhmään jossa on saman kokeneita ihmisiä.

Ihan aloituksessa ap syyttää lastaan, eikä tähän heru kyllä yhtään sympatiaa. Ei keskenmeno ole kenenkään vika, syyllistä on ihan turha etsiä. Peiliin sopii katsoa kummankin vanhemman jos lapsi kiukuttelee ja ap on myös sen kultakimpale miehen valinnut, joten miten olis vaikka omista valinnoista vastuunotto, eikä muiden syyttely?

Vierailija
40/55 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto päätti näin ja varmasti syystä

Olen saanut keskenmenon enkä voi ymmärtää tällaisia kommentteja. Keskenmeno ei aina tarkoita sitä, että sikiössä olisi ollut jotain vikaa!

Meidän tapauksessamme sikiö tutkittiin ja lapsi olisi ollut kaikkien mahdollisten tutkimusten mukaan täysin terve. Keskenmenon syy ei ikinä selvinnyt, lääkäri sanoi että meillä kävi vain äärimmäisen huono tuuri.

Tällaiset "näin oli parempi"- ja "luonnonvalinta" -tyyliset kommentit voivat olla äärimmäisen loukkaavia jo valmiiksi kipeässä tilanteessa.

Loukkavia kyllä. Mutta kyllä siihen on aina joku "syy" vaikka se ei lääkärille selviäisikään.