Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän ostoksia ikinä kommentoitu?

Vierailija
14.05.2022 |

Onko teillä koskaan ollut tilannetta, että olette ostaneet jotakin kaupasta ja esimerkiksi takana oleva ihminen tai kassa kommentoi teidän ostoksianne? Millaista kommenttia olette saaneet ja mitä olette ostaneet?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassan ja mun välillä oli sanaton ymmärryksen hetki. Hän hymyili ymmärtäväisen oloisesti ja toivotti voimia.

Ostin suklaalevyn, pakastepizzan, limsaa, karkkipussin, parasetamolia ja siteitä.

Sanaton ymmärryksen hetki, mutta toivotteli kuitenkin voimia? Tuskinpa toivotteli, olen entinen kaupan työntekijä ja kun siinä liukuhihnalla vetelet niitä asiakkaiden tuotteita päivät pitkät niin ei todellakaan tule ajateltua niistä sen enempää. Kun otin tuotteen ja piippasin, en ajattelut itse tuotetta vaan sitä missä se viivakoodi on. Ei niitä myyjiä kiinnosta teidän menkat tai ostokset ellei nyt ole jotain tosi silmiin pistävää esim neonkeltainen paita pelkästään.

Vierailija
62/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin siskonmakkaroita. Mies takanani kassajonossa kommentoi kadehtien:"Oi, siskonmakkarakeitto on NIIN hyvää, mutta meidän perheen naisväki on sitä mieltä, että me emme ole mikään siskonmakkarakeittoperhe."

M61

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläkaupan myyjä sanoo "ei noilla vielä kuuhun mennä".

Vihko auki!

Vierailija
64/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa on usein todennut vaateostoksistani, miten ihana väri tai materiaali niissä on.

Mitä väriä yleensä ostat

Vierailija
65/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin monta paria pikkareita vaatekaupasta. Kassatäti oli kärttyisän oloinen ja skannatessaan pikkareita parkaisi että näitähän on kahta eri kokoa. Sanoin että kyllä, ihan tarkoituksella. Lähinnä syyttävä äänensävy ihmetytti. Olisi voinut tiedustella asian kohteliaamminkin, että onko tarkoituksella eri kokoja.

Vierailija
66/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapana oataa kerralla isoja määriä rupkia, ja jos jokin on loppu niin voin ihan hyvin nopeasti käydä kaupassa ostamassa kyseistä asiaa, kun kauppa on ihan lähellä.

Eräs kerta olin ostamassa maitoa, ja jotain muuta pientä. Kassa sitten sanoi ivallisella äänellä, että "kävit sitten ostamassa taas jotain pientä". Meinasin sanoa, että jaaha mitä se sinulle kuuluu, mutta totesin vain että "niinpä kävin". Ymmärtäisin jos juoksisin monta kertaa päivässä, mutta mitä sekään oikein tarkkaan ajateltuna hänelle kuuluisi. Luulisi olevan iloinen, että asikkaita riittää kuin niitä ei olisi lainkaan.

Vierailija
67/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran ison kasan hedelmiä ja vihanneksia ja takana oleva colaa, sipsejä, yms. oli mielestään hauska kontrasti meidän ostosten välillä.

Kiitos kun kerroit tuosta aiheeseen liittymättömästä ällistyttävästä kokemuksestasi.

Kysymys oli onko ostoksianne koskaan kommentoitu. Tässä tilanteessa takana oleva asiakas kommentoi ostoksiani, oliko tässä jotain epäselvää?

"oli mielestään" ei suoraan kerro kommentoiko mitään. Tuohan voi olla vaikka sinun oletuksesi toisen ilmeen perusteella tai jotain. Kiita vähän selvemmin että kommentoi jos teki niin.

Pitääkö tälläiselläkin palstalla kaikki selittää rautalangan kanssa vain siksi, että yksinkertaisemmat eivät muuten ymmärrä. Normaaleilla hoksottimilla varustettu toki tuosta tajuaa, että sipsin ostaja siinä kommentoi.

Varmaan monet luki tuon "oli mielestäni", koska "oli mielestään" on niin huonoa suomea. Ainakin itse luin ensin niin ja nyt vasta huomasin, miten se oli oikeasti kirjoitettu.

Ei "mielestään" ole yhtään sen huonompaa suomea kuin "mielestäni":kään, ihan samalla lailla ilmaisevat persoonaa.

Vierailija
68/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassan ja mun välillä oli sanaton ymmärryksen hetki. Hän hymyili ymmärtäväisen oloisesti ja toivotti voimia.

Ostin suklaalevyn, pakastepizzan, limsaa, karkkipussin, parasetamolia ja siteitä.

ihana <3

Vierailija
69/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin hyvästä alesta kirkkaanpinkit laadukkaat juoksukengät, joista kassa kommentoi "Aivan ihanan väriset!". Itse inhoan kaikkea pinkkiä ja ärsyttää jos naisten urheiluvaatteita saa neutraaleissa väreissä, joten tokaisin vain että karsea väri mutta muutakaan ei ollut. Keskustelu ei jatkunut enää luontevasti tämän jälkeen.. Myyjä parka toki yritti vain kevyttä small-talkia, mutta ehkä urheiluvälineliikkeessä voitaisiin olettaa että pääsääntöisesti välineostoksia ei tehdä värin vaan ominaisuuksien perusteella? 

Itse saatan lyhyesti kommentoida jos näen jonkun pohtivan ostopäätöstä mielestäni hyvän/huonon tuotteen osalta, tai kehua jos kokeilee vaatetta joka näyttää hänelle sopivan. 

Inhoat pinkkiä, ja ostit pinkit? En minä ostaisi, mutta koska tykkään pinkistä, ostan joskus jotain vain sen takia että se on pinkki tai vaaleanpunainen.

Ja silti sua ärsyttää että naisten urheiluvaatteita saa vaan neutraaleissa väreissä?

No mä ostin mielestäni rumanväriset lenkkarit siksi kun ne oli ainoat mitkä oli hyvä tuntuiset jalassa. Jalkani on ehkä hankalan muotoiset kun on aina vaikea löytää kenkiä mitkä eivät hiertää ja hankaa jostakin kohdasta. Toisinaan pitää tinkiä ulkonäöstä mukavuuden takia.

Vierailija
70/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tapana oataa kerralla isoja määriä rupkia, ja jos jokin on loppu niin voin ihan hyvin nopeasti käydä kaupassa ostamassa kyseistä asiaa, kun kauppa on ihan lähellä.

Eräs kerta olin ostamassa maitoa, ja jotain muuta pientä. Kassa sitten sanoi ivallisella äänellä, että "kävit sitten ostamassa taas jotain pientä". Meinasin sanoa, että jaaha mitä se sinulle kuuluu, mutta totesin vain että "niinpä kävin". Ymmärtäisin jos juoksisin monta kertaa päivässä, mutta mitä sekään oikein tarkkaan ajateltuna hänelle kuuluisi. Luulisi olevan iloinen, että asikkaita riittää kuin niitä ei olisi lainkaan.

*ostaa

*ruokia

Vierailija
71/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin hyvästä alesta kirkkaanpinkit laadukkaat juoksukengät, joista kassa kommentoi "Aivan ihanan väriset!". Itse inhoan kaikkea pinkkiä ja ärsyttää jos naisten urheiluvaatteita saa neutraaleissa väreissä, joten tokaisin vain että karsea väri mutta muutakaan ei ollut. Keskustelu ei jatkunut enää luontevasti tämän jälkeen.. Myyjä parka toki yritti vain kevyttä small-talkia, mutta ehkä urheiluvälineliikkeessä voitaisiin olettaa että pääsääntöisesti välineostoksia ei tehdä värin vaan ominaisuuksien perusteella? 

Itse saatan lyhyesti kommentoida jos näen jonkun pohtivan ostopäätöstä mielestäni hyvän/huonon tuotteen osalta, tai kehua jos kokeilee vaatetta joka näyttää hänelle sopivan. 

Inhoat pinkkiä, ja ostit pinkit? En minä ostaisi, mutta koska tykkään pinkistä, ostan joskus jotain vain sen takia että se on pinkki tai vaaleanpunainen.

Ja silti sua ärsyttää että naisten urheiluvaatteita saa vaan neutraaleissa väreissä?

mäkin ostan joskus väärän väristä ja sitten värjään ne itse, jos väri häiritsee. kengät vaikka tussilla tai spraymaalilla.

Vierailija
72/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupasta saa parasetamolia. Eikä apteekista pakastepizzaa.

Ei tämä välttämättä tapahtunut Suomessa. Olen minäkin noin tehnyt, maassa jossa asuin aikoinaan

Vierailija
73/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka kerta. Juuri ostin stockkalta leivontakamaa ja myyjä kyseli että niin leipomishommia sitten. Se ei ärsytä, että niitä näkyviä ostoksia siinä kommentoi, mutta se ärsyttää kun meidän kaupalla myyjä kommentoi paketteja, joita noudan. "Mitäs täällä taas on" "Me mietittiin mitä täällä vois olla" "taasko sulle on paketti". Asiantonta, yksityisasia. 

Vierailija
74/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa Stockalla kommentoitiin ostoksiani mutta luulen että se oli osa myyjien koulutusta. Tietääkö joku onko näin?

Vierailija
75/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa ostaessani olen saanut kuulla ilkeitä kommentteja, aina vanhoilta ukoilta. Tulee itselle mieleen, että ovat varmaan entisiä tupakoitsijoita, koska kokemukseni mukaan lopettaneet ovat raivoisimpia tupakan vihaajia. N59

Vierailija
76/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaa ostaessani olen saanut kuulla ilkeitä kommentteja, aina vanhoilta ukoilta. Tulee itselle mieleen, että ovat varmaan entisiä tupakoitsijoita, koska kokemukseni mukaan lopettaneet ovat raivoisimpia tupakan vihaajia. N59

Juu tätä ainaista samaa että aijaij ei sais tämmöstä ja pitäis sunki lopettaa. Ja suurin osa hymistelee takasin että joo oon yrittäny. Vihaan tätä, antakaa mun ostaa tupakit rauhassa ja nauttia niistä. En aijo lopettaa, en pidä sitä huonona jne. Suomessa aina tätä samaa ummehtunutta kommentointia, milloin ulkonäöstä ja kaikesta. Ranskassa saa antaa palaa ihan normaalisti, se on ihanaa.

Vierailija
77/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on tuttu kassahenkilö todennut ääneen, että 'taidat olla kiinnostunut terveellisestä ruoasta', kun ladoin hihnalle mm. luomukasviksia. Vaikka olemmekin juttelututtuja, pidin huomautusta jokseenkin sopimattomana. Varsinkin, kun kuuloetäisyydellä oli muita asiakkaita omine ostoksineen.

Palvelutiskin myyjä kehui tässä taannoin puseroani 🙂

Vierailija
78/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kummilapselle maissinaksuja ja kassa kommeentoi: mäkin ostan näitä aina kun oon laihiksella :)

Vierailija
79/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaverin kanssa Intiassa. No mentiin yhteen krääsä kauppaan. Minä en ostanut mitään, kaveri osti jotain pientä, niin mies myyjä rupesi kehumaan häntä kuinka kaunis olet. Siitähän ystäväni meni ihan sekaisin ja osti kaikkea paska krääsää varmaan satasen edestä. Yritin pitää pokkaa joo ja ollaan pitkälti yli viisikymmentä eikä mitenkään hemaisevia.

Vierailija
80/81 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tätä ainaista samaa että aijaij ei sais tämmöstä ja pitäis sunki lopettaa. Ja suurin osa hymistelee takasin että joo oon yrittäny. Vihaan tätä, antakaa mun ostaa tupakit rauhassa ja nauttia niistä. En aijo lopettaa, en pidä sitä huonona jne. Suomessa aina tätä samaa ummehtunutta kommentointia, milloin ulkonäöstä ja kaikesta. Ranskassa saa antaa palaa ihan normaalisti, se on ihanaa.

Painuhan sitten sinne patonginpurijoiden luvattuun maahan siitä röhisemästä tervakeuhko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan