Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän ostoksia ikinä kommentoitu?

Vierailija
14.05.2022 |

Onko teillä koskaan ollut tilannetta, että olette ostaneet jotakin kaupasta ja esimerkiksi takana oleva ihminen tai kassa kommentoi teidän ostoksianne? Millaista kommenttia olette saaneet ja mitä olette ostaneet?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin vartavasten kaupasta ostamaan jäätelöä, kun oli daim ja oreo jäätelöt 3 kpl/10 e. Eli menin kassalle vain niiden jäätelöpurkkien kanssa ja kassana ollut nuori mies innoissaan tokaisi "Hei mäkin huomasin tän tarjouksen, pitää vuoron jälkeen itsekkin ostaa pakastin täyteen".

Vierailija
22/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kassa neiti ihaili erästä ostostani että ompa ihana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla ollut henkilö ihaili ostamaani paitaa, että onko meillä näin ihania paitoja. Pellava-puuvilla kesäpaita.

Joskus kassa on kysynyt mitä teen varsisellereistä. Todennut myös, että on niin terveelliset ostokset, kun on ollut paljon kasviksia.

Vierailija
24/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran ison kasan hedelmiä ja vihanneksia ja takana oleva colaa, sipsejä, yms. oli mielestään hauska kontrasti meidän ostosten välillä.

Miksi tätä on alapeukutettu? En ymmärrä.

Vierailija
25/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryssäni oli pari vissy pakkia ja viereisen pariskunnan mies ilmeisesti katseli kärryihini ja sanoi rouvalleen että meidänkin pitäisi ottaa vissyä. 

Vierailija
26/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran ison kasan hedelmiä ja vihanneksia ja takana oleva colaa, sipsejä, yms. oli mielestään hauska kontrasti meidän ostosten välillä.

Kiitos kun kerroit tuosta aiheeseen liittymättömästä ällistyttävästä kokemuksestasi.

Kysymys oli onko ostoksianne koskaan kommentoitu. Tässä tilanteessa takana oleva asiakas kommentoi ostoksiani, oliko tässä jotain epäselvää?

"oli mielestään" ei suoraan kerro kommentoiko mitään. Tuohan voi olla vaikka sinun oletuksesi toisen ilmeen perusteella tai jotain. Kiita vähän selvemmin että kommentoi jos teki niin.

Pitääkö tälläiselläkin palstalla kaikki selittää rautalangan kanssa vain siksi, että yksinkertaisemmat eivät muuten ymmärrä. Normaaleilla hoksottimilla varustettu toki tuosta tajuaa, että sipsin ostaja siinä kommentoi.

Vierailija
27/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoksieni joukossa oli basilika, joka tuoksui Prisman kassatädin mielestä ihanalta.

Vierailija
28/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu kassa ilmaisi lievän inhonsa maksapalaa kohtaan

Vierailija
29/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ison perheen äiti ja joskus on kassa tai muut jonossa olijat kommentoineet ostosten määrää tai kuitin pituutta. Oon siihen yleensä todennut että isossa perheessä kuluu paljon ruokaa.

Vierailija
30/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oltiin miesystävän kanssa Prismassa, ostettiin jotain herkkuja illaksi ja kondomipaketti. Myyjä toivotti hävyttömästi virnistäen hauskaa iltaa

Vierailija
31/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran muun tavaran ohella pari lonkeroa, ja edellä olevan pariskunnan papparainen otti yhden käteensä ja katsoi minua vaimonsa kanssa pitkään halveksuen. Teki mieli sanoa että ota vaan itsellesi jos haluat sen.

Ostin myös teininä kissallemme ruokaa, ja takana ollut tyttö kommentoi "Kissanruokaa? Mä ostaisin ennemmin karkkia".

Ei mitään älyn jättiläisiä nämä kommentoijat...

Hyi en ostaisi enää tuollaista tölkkiä jota joku munakäsi on kosketellut. Olisin jättänyt sen kassalle ja sanonut en otakaan tätä kun tuo mies kosketteli sitä likaisilla käsillään.

Vierailija
32/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran muun tavaran ohella pari lonkeroa, ja edellä olevan pariskunnan papparainen otti yhden käteensä ja katsoi minua vaimonsa kanssa pitkään halveksuen. Teki mieli sanoa että ota vaan itsellesi jos haluat sen.

Ostin myös teininä kissallemme ruokaa, ja takana ollut tyttö kommentoi "Kissanruokaa? Mä ostaisin ennemmin karkkia".

Ei mitään älyn jättiläisiä nämä kommentoijat...

Hyi en ostaisi enää tuollaista tölkkiä jota joku munakäsi on kosketellut. Olisin jättänyt sen kassalle ja sanonut en otakaan tätä kun tuo mies kosketteli sitä likaisilla käsillään.

Minä olisin niitannut noin röyhkeän papparaisen levyksi.

Vierailija
33/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa miespuolinen asiakaspalvelija sanoi, että "tuoksuupa hyvältä", kun hain vuosi sitten Lushin pakettia. Toisen kerran kysyi eri henkilö, että onko paketissa kahvakuula, kun nosti painavaa pakettiani tiskille. :D Olihan siellä.

Vierailija
34/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläkaupan myyjä sanoo "ei noilla vielä kuuhun mennä".

https://www.vauva.fi/keskustelu/4651036/millainen-mielestasi-ns-wanhan-…

:)))

Oikeasti oli: ajoin samaan kyläkauppaan Pappatuntsalla Huomenta ja terveisiä -järveltä:

- Kymppi pensaa (pensaa)

- Kori karjalaa (karjalaa, vaihtokori, näytti olleen)

- 2 punasta maitoo (2 maitoo)

- Sahan telaketjuöljy (öljy)

- 5 toppoo kolttia ja 3 toppoo punasta norttia, 5 toppoo aromoo (5 ja 3 ja 5)

Tekee sitten X markkaa, Y penniä

(Tänä iltana näköjään -järvellä sauna lämpiää :) )

- Semmonen ol tarkotus! :))))

Vierailija
35/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran muutaman euron maksaneen raskaustestin eräästä kaupasta. Myyjänä ollut tosi persoonallinen mies (olen asioinut aiemminkin) siinä totesi, että "nää halvat testit on huonoja, kannattaisi ensi kerralla ostaa kunnollinen vaikka apteekista". Hieman nauratti, että olikohan omakohtaista kokemusta. :D

P.S. Hyvin oli tuon merkin testit toimineet ja raskautta kyllä näytti, kun raskaana olin.

Vierailija
36/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä toisten ostosten kommentointia. Jos nyt on aivan pakko kommentoida, niin vaan jotain positiivista. Negatiiviset kommentit ja hämmästelyt on aina ikäviä.

Vierailija
37/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vaatekaupassa myyjä ihmetteli, kun ostin eri kokoa olevan alaosan ja yläosan bikineistä, että tuliko valittua vahingossa jompikumpi väärää kokoa. Ihan reippaasti sanoin, että ihan oikeat on, kun olen eri kokoa yläkropasta ja alakropasta.

Vierailija
38/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa 1: Onkos juhlat tulossa hmm hmm ja jäi vielä odottamaan, että vastaan. Olin ostanut jotain kalliimpaa herkkua ihan itselleni ja tarkoitus oli ahmia ne tyytyväisenä sohvalla löhöttäen miehen kanssa jotain hyvää elokuvaa katsellen. Taisin vastata jotain "niin joo" ja yritin pakata mahdollisimman ripeästi päästäkseni hyökkäävän sosiaalisesta ja utelevasta kassasta eroon.

Kassa 2: Mikä täällä haisee? Onko ne tosiaan noi sun juustot? Ja nehän oli mun homejuustot, tämä lähinnä nauratti kun kassa ja kauppa olivat tuttuja enkä pahoittanut mieltäni yhtään. Tajusinpa vaan, että homejuusto kädessä saatat tosiaan tuoksahtaa :D

Vierailija
39/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin merkonomikoulua, siellä oikein opetettiin että asiakkaan ostopäätöstä olisi hyvä vielä kassalla kehua ja näin vahvistaa asiakkaan tunnetta oikeasta tuotevalinnasta ja näin saa asiakkaan useammin asioimaan samassa liikkeessä.

Olen ruokakaupassa töissä. Vielä ei ole tullut tuota päivää jolloin olisin kehunut jonkun asiakkaan valintaa ostaa maitopurkia 🤣

Mutta mulla on yks työkaveri minkä tyyliä pidän rasittavana. Tässä esimerkki:

Asiakas A ostaa maitoa, kananmunia ja pakastepinaattikeiton. Työkaveri: "sulla on tänään selkeästi pinaattikeittopäivä"

Asiakas B ostaa viikon ruokaostokset ja maitohappobakteereja. Mun työkaveri: "tiesitkö että näitä maitohappobakteereja myydään myös apteekissa? Mä ostan omani aina sieltä."

Minä (ja varmaan asiakaskin):🤦

Vierailija
40/81 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kaupan kassalla töissä, kommentoin mielessäni asiakkaiden ostoksia. En koskaan sanonut mitään niistä. Se oli muuten tosi puuduttavaa työtä.

Ostin itse kerran alakoulun pikkujouluihin mehua pari laatikollista ja perässä tullut asiakas kommentoi ostoksiani seuraavasti: "taitaa olla melkoinen jano"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme