Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä balleriinojen ohuista pohjista. Pienikorkoinen kunnon kenkä on paljon parempi jos joutuu vähääkään pidempään seisomaan, saatikka kävelemään.

Mistä moinen käsitys, että korottomissa olisi aina ohut pohja? Onko lenkkareissakin ohut pohja vain sen takia, että korko puuttuu? Aika suppea on teillä käsitys kenkien ominaisuuksista.

Läskipohjaloafereita ei nyt kannata yhtään muodollisempiin juhliin pukea. Suomalaiset kesähäät toki eri asia, silloin crocsit ovat varma valinta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalaisen naisen ongelmat 😂 juhlakengät on aina vähintään 8cm korot, tosin missään nimessä ei käytetä samoja korkkareita kun arkena. Juhlaan on useammat laadukkaat parit varattuna.

Pilaa ihan rauhassa varpaasi, nilkkasi, jänteesi, polvesi ja lantiosi ja selkäsi korkkareilla. Minä en pilaa.

Yhtälailla kroppasi pilalle menee niillä linttaan astutuilla uggeilla ja crockseilla. Röökiämmä.

Ai täällä joku uskovainen kertoo miten naisen pitää pukeutua "säädyllisesti" ja tupakointikin on syntiä 😂😂😂
Naiset poltti julkisesti jo 1920-luvulla, mistä näitä keskiaikasia ääliöitä löytyy.
Pysy siä uskiskerhossas omassa kuplassas vaan muiden tolvanoiden kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei tarvitse.

Juhla-asun viimeinen silaus tulee mielestäni aina omasta hyvästä olosta ja tyylistä.

Käy vaikka jossain Stoccalla tai Halosella, balleriinoista löytyy varmasti tosi kauniita ja laadukkaita juhlakenkiä.

Voin paljastaa, että itse olen viimeisimmät juhlakengät (sekä baltsut että korkkarit) ostanut H&M:n alelaarista kesän lopussa. Vitosen pari. Esim, sellaiset puuterin/vanhan roosan sävyiset kengät ovat olleet täydelliset ja kivan eleettömät hempeän kukkamekon kanssa.

Jos on pikkumustatyyppiä, voisi etsiä vaikka klassiset Chanel-henkiset ballerinat (katso vaikka joku Zalandon verkkokauppa).

Mä rakastan juhlissa korkkareita, mutta nykyään on aina matalatkin mukana :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä balleriinojen ohuista pohjista. Pienikorkoinen kunnon kenkä on paljon parempi jos joutuu vähääkään pidempään seisomaan, saatikka kävelemään.

Mistä moinen käsitys, että korottomissa olisi aina ohut pohja? Onko lenkkareissakin ohut pohja vain sen takia, että korko puuttuu? Aika suppea on teillä käsitys kenkien ominaisuuksista.

Läskipohjaloafereita ei nyt kannata yhtään muodollisempiin juhliin pukea. Suomalaiset kesähäät toki eri asia, silloin crocsit ovat varma valinta.

Entä jos kerrankin tutustuisit kenkävalikoimaan, etkä paljastaisi tietämättömyyttäsi kerta kerran jälkeen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui kaikista korottomista kengistä? Puhuin balleriinoista. Taitaa sinulla olla suppea käsitys eri kengistä.

On balleriinojakin vähän tukevammallakin pohjalla, tähänkin ketjuun jo linkattu joitakin sellaisia.

Vierailija

Ei todellakaan tarvitse olla. Nykyisin voi isoihinkin juhliin laittaa komeat lenkkarit tai hienot tennarit ja olet supermuodikas. Jos haluat "korkeutta" niin on myös matalia platform-kenkiä, myös lenkkarimallisia. Niissä ei ole korkoa, mutta pohja on paksu, jopa useamman sentin verran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos joku heittää sut ulos juhlista sen takia että sulla ei ole korkoja kengissä niin kannattaa heittää ne ihmiset omasta elämästä ulos pysyvästi.

Pikkasen itsekunnioitusta ja järkeä päähän nyt. Kenenkään ei todellakaan ole pakko käyttää korkoja. Vai kuvitteletko että Irma-Maija 98 vee tungetaan 12cm punapohjiin jotta hän pääsee mukaan kemuihin?

Juuri näin. Tosin muistan katsoneeni telkkarista muinoin kun Englannin edesmennyt kuningataräiti, 100v käveli korkkareilla jossain juhlissa. Itse pidin nuorempana korkkareita mutta en enää pysty. Aralla ja Gaborilla on matalia juhlakenkiä.

Vierailija

Ihan matalat lättänät harvoin ovat nekään hyviä kävellä, ja kävely niissä on usein vaappumisen näköistä.

Joku 2-3 cm on vielä korkona tosi matala, mutta sillä jo normaalisti kävelee.

Ei juhliin tarvitse korkeita korkoja laittaa, jokainen voi mennä ihan sellaisissa kengissä kun haluaa. Toki siisteissä ja näteissä.

Vierailija

Nuorena käytin aina matalia korkoja. Heräsin korkeisiin korkoihin 30-40-vuotiaana, mutta nekin olivat korkeintaan 7-8 cm korkeita.

Nyt taas n. 55-vuotiaana siirryin matalampiin kenkiin, koska en kestä enää niitä korkeita korkoja.

Joskus kun katsoo vaikkapa kuninkaallisten kengän korkoja, niin ihmettelen, miten sellaisilla 12 cm piikkareilla pysyy edes pystyssä.
Itse kerran kokeilin sellaisia kaupassa, enkä voinut yhtään kävellä niillä.
Varmaan se on harjoittelun takana sekin taito.

Sivut