Vierailija

Kävin eilen Prismassa ja ostin kolme pakettia rasioita, hinnaksi tuli 5,70

Tiedetään että elintarvikkeiden hinnat nousee mutta kaupat on päättänyt että nostetaan nyt sitten muitakin hintoja samalla. Että vituttaa tuo ahneus.

• ylös 49
  • alas 22

Sivut

Kommentit (80)

Vierailija

Kaupat on tehneet niin valtavia voittoja tässä koronan aikana, että ne on jumiutuneet loputtomaan kierteeseen:  sijoittajat on ihan raivoissaan, mikäli seuraava tulos ei ole aina entistä parempi.  Nyt kaupat joutuu siis nostamaan hintoja turvatakseen nuo valtavat voittonsa, vaikka mitään olemassaolon kannalta taloudellista pakkoa niillä ei siihen ole.

Ei todellakaan tervettä.

• ylös 51
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että inflaatio ei vaikuta niihin muihin tuotteisiin ollenkaan?

En odottanut että vaikuttaa näin paljon ja etenkään johonkin pakastusrasioihin.
Ap

• ylös 20
  • alas 6
Vierailija

Ymmärräthän että pakastusrasioiden tekemiseen ja kuljettamiseen tarvitaan sekä sähköä että polttoainetta? Ja kuten ehkä olet huomannut niiden hinnat ovat nousseet rajusti?

• ylös 30
  • alas 5
Vierailija

Tässä on nyt muutama vuosi konmaritettu kodit tyhjiksi ja selitetty tavaraa kirppiksella ja kaatopaikalle vietäessä, että ostan uutta sitten, jos tarvitsen. Nyt ollaan siinä tilanteessa, jossa tavaralle alkaa tulla hintaa ja me typerät kuolinsiivousta siirtäneet hoksaamme, että ei ole tarvetta ostaa, keittiön yläkaapissa on siisteissä pinoissa pakastusrasioita varmaan jo vuodelta 2005. Hyvin ne ovat käytössä kestäneet.

Öljyn hinta nousee ja muovi tehdään öljystä. Siihen liittyy myös ilmastokysymys eli jokaiseen pakastusrasiaan kohdistuu ympäristöntuhomaksuja.

• ylös 46
  • alas 0
Vierailija

Olen käyttänyt samoja pakastusrasioita ainakin kymmenen vuotta. Ylimääräisiäkin on. Uusia ei tarvitse ostaa.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt muutama vuosi konmaritettu kodit tyhjiksi ja selitetty tavaraa kirppiksella ja kaatopaikalle vietäessä, että ostan uutta sitten, jos tarvitsen. Nyt ollaan siinä tilanteessa, jossa tavaralle alkaa tulla hintaa ja me typerät kuolinsiivousta siirtäneet hoksaamme, että ei ole tarvetta ostaa, keittiön yläkaapissa on siisteissä pinoissa pakastusrasioita varmaan jo vuodelta 2005. Hyvin ne ovat käytössä kestäneet.

Öljyn hinta nousee ja muovi tehdään öljystä. Siihen liittyy myös ilmastokysymys eli jokaiseen pakastusrasiaan kohdistuu ympäristöntuhomaksuja.

Saman olen huomannut, olen ostanut uudehkoa Ortexin rasioita pilkkahinnalla kirpputoreilta

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Hmmm...nuuka ihminen ei pakastusrasioita edes osta vaan uusiokäyttää esim margariinirasioita ja jäätelörasioita ennemmin kuin vie ne keräykseen.

• ylös 27
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaupat on tehneet niin valtavia voittoja tässä koronan aikana, että ne on jumiutuneet loputtomaan kierteeseen:  sijoittajat on ihan raivoissaan, mikäli seuraava tulos ei ole aina entistä parempi.  Nyt kaupat joutuu siis nostamaan hintoja turvatakseen nuo valtavat voittonsa, vaikka mitään olemassaolon kannalta taloudellista pakkoa niillä ei siihen ole.

Ei todellakaan tervettä.

En usko että aikovat jatkossakaan laskea hintoja, ne jää pysyvästi korkeiksi.
Ap

• ylös 26
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ne tyhjästä ilmesty kaupanhyllylle. Sähkön hinta on noussut, jota tarvitaan valmistuksessa ja polttoaineen hinta vaikuttaa kuljetukseen.

Jos sattuu vielä valmistusmaa olemaan joku muu kuin Suomi, tavaran kuljetus meriteitse on vaikeutunut ja joudutaan käyttämään maateitä.

Mutta eikö laadukkaat muovirasiat kestä vuosia, ettei siinä juuri hinnan korotus vaikuta.

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmmm...nuuka ihminen ei pakastusrasioita edes osta vaan uusiokäyttää esim margariinirasioita ja jäätelörasioita ennemmin kuin vie ne keräykseen.

Paitsi että ne ei ole tarkoitettu siihen käyttöön. En muista enää mistä sen luin mutta niitä ei pitäisi käyttää pakastukseen yms.

• ylös 6
  • alas 16
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää vaikka raejuusto- tai maitopurkkeja pakastamiseen.

Syy miksi olen käyttänyt pakastusrasioita on se, että minulla on vain jääkaapissa oleva pakastelokerikko, valmiit rasiat ovat muodoltaan sellaisia että ne mahtuvat hyvin lokerikkoon.
Ap

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Miksi edes tarvitset uusia pakastusrasioita? Kun eihän nyt tarvi koko ajan uusia ostaa? Itse pidän kahvin hinnan nousua, noin 40%, kuitenkin kaikkein kovimpana nousuna.

• ylös 16
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut, olen ostanut uudehkoa Ortexin rasioita pilkkahinnalla kirpputoreilta

Pitääkin mennä kirppikselle, sieltä voi löytää halvalla.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää vaikka raejuusto- tai maitopurkkeja pakastamiseen.

Syy miksi olen käyttänyt pakastusrasioita on se, että minulla on vain jääkaapissa oleva pakastelokerikko, valmiit rasiat ovat muodoltaan sellaisia että ne mahtuvat hyvin lokerikkoon.
Ap

Sinne sun lokeroon mahtuu muutama rasia, heitäkö ne roskiin käytön jälkeen vai missä ne nyt ovat?

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ne tyhjästä ilmesty kaupanhyllylle. Sähkön hinta on noussut, jota tarvitaan valmistuksessa ja polttoaineen hinta vaikuttaa kuljetukseen.

Jos sattuu vielä valmistusmaa olemaan joku muu kuin Suomi, tavaran kuljetus meriteitse on vaikeutunut ja joudutaan käyttämään maateitä.

Mutta eikö laadukkaat muovirasiat kestä vuosia, ettei siinä juuri hinnan korotus vaikuta.

Oletko nyt ihan varma, että nuo pakastusrasiat on valmistettu ja kuljetettu juuri nyt, eikä 3kk sitten kun kaikki ei vielä maksanut näin paljon eikä ollut sodan vaikutusta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi edes tarvitset uusia pakastusrasioita? Kun eihän nyt tarvi koko ajan uusia ostaa? Itse pidän kahvin hinnan nousua, noin 40%, kuitenkin kaikkein kovimpana nousuna.

Minulla oli ennestään vain sellaisia vähän isompia, nyt olen alkanut tehdä enemmän ruokaa pakkaseen ja tarvitsin siroja rasioita jotta ne mahtuvat hyvin pakastelokerikkoon. Kun käyttää niitä isompia, pakkaseen jää hukkatilaa.
Ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.