Kaupat on päättänyt alkaa rahastamaan kunnolla, pakastusrasiat ennen 1,25 nyt 1,89
Kävin eilen Prismassa ja ostin kolme pakettia rasioita, hinnaksi tuli 5,70
Tiedetään että elintarvikkeiden hinnat nousee mutta kaupat on päättänyt että nostetaan nyt sitten muitakin hintoja samalla. Että vituttaa tuo ahneus.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää vaikka raejuusto- tai maitopurkkeja pakastamiseen.
Syy miksi olen käyttänyt pakastusrasioita on se, että minulla on vain jääkaapissa oleva pakastelokerikko, valmiit rasiat ovat muodoltaan sellaisia että ne mahtuvat hyvin lokerikkoon.
ApSinne sun lokeroon mahtuu muutama rasia, heitäkö ne roskiin käytön jälkeen vai missä ne nyt ovat?
Olen heittänyt roskiin käytön jälkeen. Ennen ne 6 rasiaa maksoi sen 1,25 enkä kokenut ongelmaksi heittää roskiin. Syy roskiin heitolle on se, että huomasin rasian muoville tapahtuvan jotain kun sitä pesee usein, joku osa muovista ihan selvästi kuluu. Mitähän sellaisesta rasiasta irtoaa ruokaan?
ApEt oo tosissas?!? 😬 Ehkä hyväkin, että hinnat nousee 🙄
Käsittääkseni ne ohuimmat ovat kertakäyttöisiä. /Eri
AP poimi marjat itse metsästä äläkä ulise
Samalla lähtee se laardiki sieltä perseestä
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään, mutta käyttämäni kahvin hinta oli noussut 2,5 edellisviikosta. Jäi sitten ostamatta. Onneksi ensi vuonna on vaalit.
Ja vaaleillako siihen kahvin hintaan vaikutetaan? Just
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää vaikka raejuusto- tai maitopurkkeja pakastamiseen.
Syy miksi olen käyttänyt pakastusrasioita on se, että minulla on vain jääkaapissa oleva pakastelokerikko, valmiit rasiat ovat muodoltaan sellaisia että ne mahtuvat hyvin lokerikkoon.
ApSinne sun lokeroon mahtuu muutama rasia, heitäkö ne roskiin käytön jälkeen vai missä ne nyt ovat?
Olen heittänyt roskiin käytön jälkeen. Ennen ne 6 rasiaa maksoi sen 1,25 enkä kokenut ongelmaksi heittää roskiin. Syy roskiin heitolle on se, että huomasin rasian muoville tapahtuvan jotain kun sitä pesee usein, joku osa muovista ihan selvästi kuluu. Mitähän sellaisesta rasiasta irtoaa ruokaan?
ApEt oo tosissas?!? 😬 Ehkä hyväkin, että hinnat nousee 🙄
Kuinka niin? Huomasin ihan selväti että rasiassa oleva muoviosa oli alkanyt yhdestä kohtaa ikäänkuin sulamaan pois, oli tullut sellainen kupru siihen muoviin. Tuskin se tekee terveydelle hyvää jos syö muovia.
Jatkossa aion ostaa pakastepusseja, säästää rahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Laita pakastuspussiin.
Jatkossa aionkin toimia näin.
Ap
Saman, ap, huomasin - ensin vuoden alussa se "normi" 10% korotus, ja nyt vielä +10 tai 20%. Samat tuotteet tuotu jo viime syksynä (noku ja noku ...). Ei se sota ja polttoaine kyllä viime vuoden puolella tuotuja tuotteita nostanu! Siis hintoja. Rahat taas menee jonkun "grynderin" taskuun.... :(
Itse teen jatkosssa maitotölkeistä pakastusrasioita, jos vanhat loppuu kesken.
Tää on näitä "en omista autoa, joten bensan hinnan nousu ei koske minua" tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...nuuka ihminen ei pakastusrasioita edes osta vaan uusiokäyttää esim margariinirasioita ja jäätelörasioita ennemmin kuin vie ne keräykseen.
Ei se välttämättä sitä sano, että tuollainen ihminen olisi nuuka. Tuohan on pelkästään järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitään, mutta käyttämäni kahvin hinta oli noussut 2,5 edellisviikosta. Jäi sitten ostamatta. Onneksi ensi vuonna on vaalit.
Ja vaaleillako siihen kahvin hintaan vaikutetaan? Just
Vaalitapahtumissa saa ilmaista kahvia.
Voisiko olla syynä kuljetuskustannusten nousu.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta onko?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta ajetaan tahallisesti ahdinkoon.
Ei vaan ihmiskunta ajaa itsensä ahdinkoon, koska ihmiset vaan panee, saa lapsia, ja lisääntyy holtittomasti. Niitä on liikaa ja eväät alkaa loppumaan. Korttitalo kaatuu kun tulee pieniä ongelmia koronan ja muiden asioiden takia. Nämä on pikkuasioita, mutta mieti miten pahasti kolahtaa kun tulee isompia ongelmia? Ja niitö tulee, kysymys on vaan, että milloin.
Tää on nyt vähän että : No onneksi lämmityskustannusten hurja hinnan nousu ei koske mua, kun asun vuokralla..tai onneksi bensanhinnan nousu ei koske mua, kun mulla ei ole autoa ..ja onneksi myöskään kahvin hinnan nousu ei koske mua, kun en juo kahvia.... yx työpaikan urpo puheli eilen tuollaisia
Ei ole kriisiä tai tapahtumaa mitä kauppiaat ja yrittäjät eivät käyttäisi hyväkseen hintojen noston suhteen kun mikään raha summa ei koskaan riitä ja aina pitää saada enemmän itselleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että inflaatio ei vaikuta niihin muihin tuotteisiin ollenkaan?
En odottanut että vaikuttaa näin paljon ja etenkään johonkin pakastusrasioihin.
Ap
Öljyn hinta vaikuuttaa kaikkeen, siksi ne "ei mua haittaa jos bensa maksaa enemmän kun meen sporalla" kommentit on niin pöljiä
Vierailija kirjoitti:
Voisiko syynä inflaatioon olla, että 20 vuotta on printattu rahaa hulluna ja etenkin koronan aikana mielettömästi. Samaan aikaan talouskasvu alhaalla. Kaikki on yhtäkkiä putinin vika. Syntipukki ei vaan ehkä paranna tätä ongelmaa.
Muovinteko vaatii paljon energiaa
Se maksaa paljon nyt ja enemmän jatkossa
Totta, kaupat tekevät isoja voittoja samalla kun maatilalliset kärsii.
Ap