Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupat on päättänyt alkaa rahastamaan kunnolla, pakastusrasiat ennen 1,25 nyt 1,89

Vierailija
14.05.2022 |

Kävin eilen Prismassa ja ostin kolme pakettia rasioita, hinnaksi tuli 5,70

Tiedetään että elintarvikkeiden hinnat nousee mutta kaupat on päättänyt että nostetaan nyt sitten muitakin hintoja samalla. Että vituttaa tuo ahneus.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt muutama vuosi konmaritettu kodit tyhjiksi ja selitetty tavaraa kirppiksella ja kaatopaikalle vietäessä, että ostan uutta sitten, jos tarvitsen. Nyt ollaan siinä tilanteessa, jossa tavaralle alkaa tulla hintaa ja me typerät kuolinsiivousta siirtäneet hoksaamme, että ei ole tarvetta ostaa, keittiön yläkaapissa on siisteissä pinoissa pakastusrasioita varmaan jo vuodelta 2005. Hyvin ne ovat käytössä kestäneet.

Öljyn hinta nousee ja muovi tehdään öljystä. Siihen liittyy myös ilmastokysymys eli jokaiseen pakastusrasiaan kohdistuu ympäristöntuhomaksuja.

Minulla samanlainen yläkaappi! 😊

Vierailija
22/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut asenteen asialle en voi mitään. joten en ala murehtii. Vaikka en ole rikas. Minkä oikeasti asialle voi?Käytän nykyisin halpoja pakaste pusseja.Ostan ne Saiturin pörssi!Halpoja koska eivät ole mini-grip merkkisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...nuuka ihminen ei pakastusrasioita edes osta vaan uusiokäyttää esim margariinirasioita ja jäätelörasioita ennemmin kuin vie ne keräykseen.

Paitsi että ne ei ole tarkoitettu siihen käyttöön. En muista enää mistä sen luin mutta niitä ei pitäisi käyttää pakastukseen yms.

Varmaan eu kieltää. Ei kukaan muukaan keksi että miksi, mutta ihmisten parhaaksi tietysti, ei tietenkään kauppiaan menekin takaamiseksi.

Järjen käyttö on sallittua.

Vierailija
24/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes tarvitset uusia pakastusrasioita? Kun eihän nyt tarvi koko ajan uusia ostaa? Itse pidän kahvin hinnan nousua, noin 40%, kuitenkin kaikkein kovimpana nousuna.

Minulla oli ennestään vain sellaisia vähän isompia, nyt olen alkanut tehdä enemmän ruokaa pakkaseen ja tarvitsin siroja rasioita jotta ne mahtuvat hyvin pakastelokerikkoon. Kun käyttää niitä isompia, pakkaseen jää hukkatilaa.

Ap

No nyt AP tuli asia selväksi..

Vierailija
25/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näytti s marketissa olevan 1,55.

Vierailija
26/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit käyttää vaikka raejuusto- tai maitopurkkeja pakastamiseen.

Syy miksi olen käyttänyt pakastusrasioita on se, että minulla on vain jääkaapissa oleva pakastelokerikko, valmiit rasiat ovat muodoltaan sellaisia että ne mahtuvat hyvin lokerikkoon.

Ap

Sinne sun lokeroon mahtuu muutama rasia, heitäkö ne roskiin käytön jälkeen vai missä ne nyt ovat?

Olen heittänyt roskiin käytön jälkeen. Ennen ne 6 rasiaa maksoi sen 1,25 enkä kokenut ongelmaksi heittää roskiin. Syy roskiin heitolle on se, että huomasin rasian muoville tapahtuvan jotain kun sitä pesee usein, joku osa muovista ihan selvästi kuluu. Mitähän sellaisesta rasiasta irtoaa ruokaan?

Ap

Vierailija
27/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin orthexin pakasterasiat on noin halpoja? Ostin viime kesänä yhden paketin ja hinta oli 2.24e. Silloin ei ollu vielä tietoakaan sodasta ja polttoaineen hintakin oli alempi.

Vierailija
28/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän että pakastusrasioiden tekemiseen ja kuljettamiseen tarvitaan sekä sähköä että polttoainetta? Ja kuten ehkä olet huomannut niiden hinnat ovat nousseet rajusti?

Lisäksi niidenbraaka-aine on muovi... joka taas tehdään öljystä.

Vierailija
29/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat on tehneet niin valtavia voittoja tässä koronan aikana, että ne on jumiutuneet loputtomaan kierteeseen:  sijoittajat on ihan raivoissaan, mikäli seuraava tulos ei ole aina entistä parempi.  Nyt kaupat joutuu siis nostamaan hintoja turvatakseen nuo valtavat voittonsa, vaikka mitään olemassaolon kannalta taloudellista pakkoa niillä ei siihen ole.

Ei todellakaan tervettä.

En usko että aikovat jatkossakaan laskea hintoja, ne jää pysyvästi korkeiksi.

Ap

Luuletko, että tämä on ensimmäinen raju hintojen nousu, mitä maailmassa on koettu? Ei todellakaan. Hinnat nousee aina kun on jokin kriisi maailmassa menossa. Sitten kun se on ohi, hinnat laskee taas. Siihen saattaa mennä aikaa, mutta niin tulee tapahtumaan ihan varmasti.

Ihan niin kuin pahimpana koronasulkuaikana ihmiset julistivat, että maailma ei enää ikinä palaa entiselleen. Ja kuinka ollakaan, sitä kohti tässä ollaan jo hyvää kyytiä menossa. Yhteiskunta on auki, ihmiset liikkuvat, kokoontuvat, matkustelevat taas.

Vierailija
30/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...nuuka ihminen ei pakastusrasioita edes osta vaan uusiokäyttää esim margariinirasioita ja jäätelörasioita ennemmin kuin vie ne keräykseen.

Paitsi että ne ei ole tarkoitettu siihen käyttöön. En muista enää mistä sen luin mutta niitä ei pitäisi käyttää pakastukseen yms.

Jäätemörasia ei kestä pakastusta? Just joo.

Vierailija
31/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin orthexin pakasterasiat on noin halpoja? Ostin viime kesänä yhden paketin ja hinta oli 2.24e. Silloin ei ollu vielä tietoakaan sodasta ja polttoaineen hintakin oli alempi.

Ostin Fredman eskimo pakastusrasiota, ne nallerasiat ovat liian isoja minun pakastelokerikkoon, jää hukkatilaa kun mahtuu vain kaksi päällekkäin.

Ap

Vierailija
32/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök pakastusrasiat-kaikki vaan pusseihin , ei tarvi säilöä niitä rasioita nurkissaan

Vierailija
33/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä keskustelun pointtina ollut yleinen hintojen nousu, nyt osa takertuu noihin rasioihin...

Vierailija
34/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastusrasiat voi käyttää useamman kerran. Onko nuo siihen nähden nyt kovin kalliita nytkään.

Vierailija
35/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne ahneuksissaan lypsää kaiken minkä irti saavat. Oli tilanne mikä tahansa niin kauppa tekee vuodesta toiseen yhä suurempia voittoja. Ihmisten on pakko syödä niin ne ottavat joka sentin takaisin ja vähän enemmänkin kulujen noustessa. Ei vaikuta mitenkään niihin.

Vierailija
36/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä muovialalla, firmamme valmistaa muoviletkua. Muovin raaka-aineen saatavuudessa on ollut todella suuria ongelmia jo loppuvuodesta 2020. Ja samaten loppuvuodesta 2020 lähtien on raaka-ainevalmistajat nostaneet hintoja useamman kerran vuodessa. Joten ei se muovikippojen hinnan nousu ole vain sodasta johtuvaa. Muovituotteita valmistavilla yrityksillä on ollut suuria ongelmia ja raaka-aineiden hinnannousuja jo muutaman vuoden. Vähän kun googlettaa englanniksi muovi saatavuus, niin huomaa kuinka kauan alalla on ollut jo ongelmaa.

Vierailija
37/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään, mutta käyttämäni kahvin hinta oli noussut 2,5 edellisviikosta. Jäi sitten ostamatta. Onneksi ensi vuonna on vaalit.

Vierailija
38/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako nuuka ihminen jäätelöitä rasiassa, oletko katsonut litrahintaa?

Vierailija
39/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mitään, mutta käyttämäni kahvin hinta oli noussut 2,5 edellisviikosta. Jäi sitten ostamatta. Onneksi ensi vuonna on vaalit.

Siis euroa. Näköjään euron merkki ei näy.

Vierailija
40/80 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit käyttää vaikka raejuusto- tai maitopurkkeja pakastamiseen.

Syy miksi olen käyttänyt pakastusrasioita on se, että minulla on vain jääkaapissa oleva pakastelokerikko, valmiit rasiat ovat muodoltaan sellaisia että ne mahtuvat hyvin lokerikkoon.

Ap

Sinne sun lokeroon mahtuu muutama rasia, heitäkö ne roskiin käytön jälkeen vai missä ne nyt ovat?

Olen heittänyt roskiin käytön jälkeen. Ennen ne 6 rasiaa maksoi sen 1,25 enkä kokenut ongelmaksi heittää roskiin. Syy roskiin heitolle on se, että huomasin rasian muoville tapahtuvan jotain kun sitä pesee usein, joku osa muovista ihan selvästi kuluu. Mitähän sellaisesta rasiasta irtoaa ruokaan?

Ap

Et oo tosissas?!? 😬 Ehkä hyväkin, että hinnat nousee 🙄