Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsisti puolisona ja lapsia

Vierailija
14.05.2022 |

Missä vaiheessa huomasit hänen olevan narsisti? Saitteko lapsia vielä sen jälkeen? Mitä tekisit toisin? Oletteko vielä yhdessä vai lähditkö? Voiko narsismista parantua tai narsismi lieventyä?

Haluan kuulla onnellisesti päättyneitä tarinoita. Olenhan valinnut hänet.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Minulla ei ole sinulle onnellista tarinaa kertoa. Niitä haluaisin itsekin kuulla. Myös minun puolisollani on todella paljon narsistisia piirteitä. Liitto on tällä hetkellä totaalisessa umpisolmussa. Lapsia on kolme. Erota en haluaisi. Eikö talous kestä eroa. Isoja lainoja joita ei talon myynnillä pystyttäisi kuitata.

Haluaisin siis itsekin kuulla tarinoita miten elämän on saanut sujumaan. Miten lasten elämän on saanut sujuvaksi toisen vanhemman kanssa, niin ettei heille aihutuisi liikaa lastia kuormittavasta vanhemmasta. Miten on itse pysynyt järjissään?

Vierailija
2/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jatkan. Piirteet tuli esille vasta lasten saamisen jälkeen. Sen jälkeen kun minä monen kotivuoden jälkeen lähdin töihin tilanne on kokoajan vaan pahentunut. Olen lopulta luopunut kaikesta omasta välttääkseni järkyttäviä syytöksiä ties mistä tuulesta temmatusta asiasta.

On inhottava monesti myös lapsille. Varsinkin nykyisin, kun lapset on jo teinejä. Pienempänä ei ollut.

Mitä tekisin toisin? Näkisin hälytysmerkit sokean rakastumisen läpi, pitöisin hetken hauskaa, ja etsisin puolisokseni jonkun toisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se narsisti puolisona on? Mä olen yksinkertainen, kouluja käymätön nainen ja mies siitä jaksaa muistuttaa. Juuri tänä aamuna, taas huomautti asiasta.

Vierailija
4/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla naisilla tuntuu olevan puolisona narsisti. Vika on selvästi naisissa, kun muut ei kelpaa.

Vierailija
5/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi on narsisti, niin et todellakaan ole valinnut häntä vaan hänet jota hän esitti. '

EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA KUIN EROTA!

Tsekkaa Youtubesta kanava: Narsisti vs minä 

Erittäin hyviä videoita aiheesta. 

Vierailija
6/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minun puolisoni narsisti. Ainakin hänellä on semmoisia piirteitä, mitä asiasta olen lukenut.

*Kontrolloi kaikkia muiden tekemisiä.

*On järkyttävän mustasukkainen, ilman syytä.

*Syyttää asioista, mitä ei ole tapahtunut. Kehittää itse tapahtuman kulun ja syyttää toista siitä, ilman että suostuu uskomaan muuta. Pätee niin puolisoon kuin lapsiin.

* Puhuu erilailla, kun tekee. Muuttaa tarinaa jatkuvasti, aivan oman mielensä mukaan. Ja väittää kivenkovaa itse kehittämäänsä tarinaa todeksi.

* Elää täysin omaa elämäänsä, mihin muilla ei ole sanomista.

* Antaa lapsille rangaistuksia aivan kohtuuttomista asioista.

* Ei tunne empatiaa

*On kodin ulkopuolella aivan erilainen.

* Loukkaantuu helposti, pitkäksi aikaa

* Kaiken huomion pitäisi kohdistua häneen

* Äärettömän itsekäs kaikin tavoin

* Kaikki on aina jonkun muun syy

Siinäpä jotakin...

Vierailija
7/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa se ketju Narsistin keskustelutyyli. Onnellinen loppu on se, kun narsisti on ulkona elämästä.

Parantua ei voi, koska kyse on persoonallisuushäiriöstä. Narsistin omalla vahvalla motivaatiolla ja jatkuvalla terapialla (kenellä on rahaa?), narsisti voi itse opetella käyttäytymään toisin, vaikka luonne vaatisi tekemään toisin. Tämä on äärimmäisen harvinaista eikä sen varaan kannata jäädä unelmoimaan. Youtubessa mm Mental Healness ja Raw motivations. Cluster b milkshake on sitten esimerkki ihmisestä, joka ei ole motivoitunut tai HG Tudor.

Narsisti muuten pilaa lastenne elämän. Oman elämänne toki myös, mutta lasten jo lähtöviivalta.

T. Narsistin lapsi, kaksi kertaa suhteessa narsistin kanssa, mutta tajusin lähteä molemmilla kerroilla

Vierailija
8/10 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla naisilla tuntuu olevan puolisona narsisti. Vika on selvästi naisissa, kun muut ei kelpaa.

Heräsitkö vähän väärällä jalalla? Narsistiketjuihin kirjoittavat he, joilla on puolisona narsisti, koska kaltaisillasi ei ole ketjuun mitään annettavaa.

Vierailija
9/10 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen tarina syntyy kun eroat narsistista. Miksi haluat "saastuttaa" lapsesikin? Masokisti?

Vierailija
10/10 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta alkoholistisen narsistin kanssa yhdessä. Empatiakyvytön kylmä ja ivallinen ihminen. Ei fyysisesti väkivaltainen ja henkisestikin todella kierolla tavalla, vaikea selittää. Halusi ehdottomasti yhteisen lapsen ja laittoi korkin kiinni niin pitkäksi aikaa että olin vakuuttunut, ettei ole alkoholin kanssa ongelmaa ja alettiin yrittää vauvaa. Heti kun tulin raskaaksi, niin korkki aukesi uudelleen. Lapsi on ollut tärkeysjärjesjestyksessä työn, alkoholin, harrastusten ja kavereiden jälkeen.

Kun erosin miehestä niin halusi 50/50 huoltajuuden, tätä jatkui niin kauan kunnes maksoi minulle osuuteni yhteisestä oktalosta. Sen jälkeen uhkaili että jään yh:ksi kokonaan. Nykyään näkee lastaan kaksi kertaa kuussa ja mitä olen ymmärtänyt, niin lähinnä lapsi katsoo tv:tä tai pelailee pelejä. Elarit piti hakea ulosoton kautta.

Ap eroa.