Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulet, että perheellämme on varaa syödä tuoretta kalaa?

Vierailija
13.05.2022 |

Ei ole varaa. Ei meillä ole varaa maksaa niitä järjettömiä hintoja, joita tuoreesta kalasta pyydetään. On sinun häpeäsi, että luulit muuta. On yhteiskunnan häpeä, että emme saa tuloillamme tuoretta kalaa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki onki ja mene kalastamaan

Ei kaikista ole (eikä tarvitse ollakaan) pyydystämään ja tap pamaan eläviä, viattomia olentoja. Siksi pitää olla kaikilla mahdollisuus saada se palvelu ulkoistettuna kaupasta.

Älyttömintä mitä olen vähän aikaan kuullut. Jos et viitsi kalastaa ja tehdä ruoan esivalmisteluja, sitten maksat palvelulisän ja lopetat sen ulinan. Ota se vaikka tyhmyysverona jos palvelumaksu ottaa noin koville. Viitseliäät syö kalaa ilmaiseksikin.

Vierailija
22/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea johtavat sosialistit. Jokainen tietää ettei sosialistisissa maissa kansalaiset ole varakkaita. Sosialismissä ei voi saada kaikkea. Sinun on vain tyydyttävä omaan osaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki onki ja mene kalastamaan

Haluamme hakea kalan kaupan kalatiskiltä.

AP

Ei kukaan luule mitään. Silakat ja pakastetut seitit ovat halpoja.

Vierailija
24/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mallia Suomeen tulleista venäläisistä. He ovat tottuneet pärjäämään vähällä. He ovat aina ongella. Siellä heitä on rannat nytkin täynnä heti aamusta. Onki mukaan ja rantaan.

Vierailija
25/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että minä olisin millään tavalla kiinnostunut teidän perheenne kalan syömistä tai syömättömyyttä?

Outoa on, että avaat ketjun ja kommentoit!!!

Ei ap

Vierailija
26/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmetyttää ja huvittaakin tämä hintojen nousun aiheuttama jatkuva paniikki. Itse kun olen saanut lukea miten me maalaiset ollaan maalaisjuntteja ja tie mitä. Vaan kyllä lämmittää näinä aikoina mieltä, että ilmaista kalaa nousee merestä enemmän kuin jaksaa itse syödä (vien naapurin papalle myös), on iso perunamaa, salaattia jos jotakin sorttia, yrtit, tomaatit, sipulit, valkosipulit, lehtikaalit, porkkanat, vadelmat, viinimarjat, omenat, luumut, päärynät yms. ihan omalta pihalta noukittavissa. Omenatuoremehua puristetaan ja riittää yllin kyllin koko talveksi. Mies tuo metsältä pakkaseen riistaa, yhdessä haetaan mustikat, puolukat ja sienet. Vesikin on porakaivosta ilmaista. Kauppaan kun mennään, rahat riittää mainiosti kaikkeen extraan mitä mieli tekee. Ei ole ikävä kehä kolmosen sisäpuolelle. Elämä on valintoja.

Vierailija
27/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska, Salkkarit, tatuoinnit, sätkät, toimeentulotuenhakukaavake, monenkirjava äpärälauma...

Vierailija
28/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sää mua päihitä kalansyönnissä!

Vierailija
29/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet muiden miettivän mitä sinun perheessä syödään? Tulee varmaan ikävänä yllätyksenä, että suurinta osaa sinun perhe ei kiinnosta

Vierailija
30/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on varaa syödä kalaa. Senkun menee ja kalastaa ne.

Vierailija
31/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten ei oo varaa. Meillä mies pitkällä sairaslomalla, itse työttömänä, kolme lasta ja meillä on varaa syödä tuoretta kalaa. Syömme sitä 2-3 kertaa viikossa.

Yllättävää. Tietty jos kalastaa itse tai syö silakkaa, sitten ymmärrän.

6 hengelle menee perattua kalaa vähintään 1,2kg kerralla (=2kg perkaamatonta). Eli tarjoussilakkaa 12e edestä. Lohta 30-50e sama määrä. Kuha ja siika 56e

Mun mielestä se on todella paljon. Lihaa tarvitaan nälkää pitämään vähemmän ja se on halvempaa

Osta kirjolohta. Sitä saa halvimmillaan alle 10€/kg, ja kilosta saa kaksikin ateriaa kuudelle, esimerkiksi kirjolohikiusauksen ja keiton.

Eihän kukaan syö aterialla pelkkää kalaa, vaan lautasmallin mukaan enemmän muuta, joka pitää nälkää.

Vierailija
32/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulit tänne voivottelemaan? Kyllä teiänkin pitäs sitä tuoretta kalaa saada, se on vaan vähän hintavampaa. Ratkasu: alkakaa kalastajiksi. Ja ei ne kalat kaupassa maistu yhtään sen kummosemmilta, uuniin ne kumminkin menee.

Vierailija
33/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aggressiivisuus ei saa muuta kuin myötähäpeää aikaiseksi.

Vierailija
34/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus ja tyhmyys, niistä joutaakin maksamaan. Halutessaanhan kala on ilmaista.

Vierailija
35/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. Ap, syö vanhaa kalaa purkista tai pakastealtaasta. Niin minäkin teen.

Kalalle tulee hiukan kova kilohinta, jos sen lähtee itse onkimaan (luvat, bensat, välineet,aika). Sitäpaitsi ex ei ikinä tuonut kalareissuiltaan kalaa vaan lähinnä lenkkimakkaraa ja vihanneksia.

Yksi kuvatodiste on saaliista: uistimessa roikkuu kymmensenttinen ahven.

Vierailija
36/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuus ja tyhmyys, niistä joutaakin maksamaan. Halutessaanhan kala on ilmaista.

Varkaalle on kaikki ilmaista, rehellinen maksaa luvat.

Vierailija
37/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten ei oo varaa. Meillä mies pitkällä sairaslomalla, itse työttömänä, kolme lasta ja meillä on varaa syödä tuoretta kalaa. Syömme sitä 2-3 kertaa viikossa.

Yllättävää. Tietty jos kalastaa itse tai syö silakkaa, sitten ymmärrän.

6 hengelle menee perattua kalaa vähintään 1,2kg kerralla (=2kg perkaamatonta). Eli tarjoussilakkaa 12e edestä. Lohta 30-50e sama määrä. Kuha ja siika 56e

Mun mielestä se on todella paljon. Lihaa tarvitaan nälkää pitämään vähemmän ja se on halvempaa

Osta kirjolohta. Sitä saa halvimmillaan alle 10€/kg, ja kilosta saa kaksikin ateriaa kuudelle, esimerkiksi kirjolohikiusauksen ja keiton.

Eihän kukaan syö aterialla pelkkää kalaa, vaan lautasmallin mukaan enemmän muuta, joka pitää nälkää.

Oikeaoppinen proteiinin määrä per ateria: lihaa, kanaa, riistaa 100-150g per ateria ja kalaa 200g.

Juu toki puoli kiloa riittää kiusaukseen kun 3/4 on perunaa, mutta ravintoarvo?

Sama keitossa, kalan osuus alle 100g per henki? Minulle, pienelle naiselle se riittää lounaaksi utta kasvaville lapsille tai ruumiillista työtä tekevälle miehelle vähän niukkaa. Leivällä täytetään vatsa?

Vierailija
38/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että sulla on mato-onki jo valmiina ja kalastuspaikalle niin lyhyt matka, että voit kävellä/pyöräillä sinne sekä lisäksi luppoaikaa runsaasti, niin siinä tapauksessa se kala on suht edullista (jos satut siitä rantavedestä jotain saamaan...).

Vierailija
39/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule trollin perheestä mitään, koska trollin perhettä ei ole edes olemassa.

Vierailija
40/65 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, että luulen perheestäsi yhtikäs mitään?? Aika itseriittoista.

Ja ylipäätään, tilanteet on erilaisia joten etene siitä, että hyväksyt sen, meidän perheellä on varaa ostaa kalaa, viimeksi viime la ostin 1kg lohifilettä hintaan 30,90 tehdäkseni siitä 5kpl sitruunasmetanaisia annospaloja ja todnäk tänään ostan vaihteeksi loimulohta tai sitten päädyn kuhaan, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi