Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita "bucket listaan" jos elinaikaa n. 3 kuukautta - max vuosi?

Vierailija
13.05.2022 |

Niinpä niin, sellaista tässä mietitään. Mielellään ei mitään hurjan kallista tyyliin maailmanympärimatka tai fantasiaa tyyliin treffit Johnny Deppin kanssa.

Vaan sellaisia IHANIA asioita, joita sinä valitsisit listalle, kun aika on rajallinen ja haluaisi vähän vielä nauttia elämästä.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan nähnyt ihmistä jolla on 3kk elinaikaa? Siinä ei kuulkaa paljon enää matkustella tai kokeilla extremeharrastuksia.

Ap:lle mahdollisimman hyviä vointeja ja leppoisaa kesää.

No ei välttämättä. Eräs sukulainen kuoli yllättäen aivokasvaimeen josta ei oltu tiedetty, oli samana päivänä vielä käynyt töissä ja ajanut autoa. Ja kaverin isä sai kaksi viikkoa ennen kuolemaansa syöpädiagnoosin, oli ihan viimeisiin päiviin asti melko hyväkuntoinen.

Harvemmin noin. Mutta ainahan saa haaveilla. Vähän koomisiahan nämä sukellusfantasiat ovat.

Vierailija
62/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolevan ihmisen suunnitelmat eivät ole koomisia. Ja jos ei ole muuta annettavaa kuin kertoa kuinka kauheaa kuoleminen Suomessa on niin voisi pistää suun suppuun ja käydä ulkona kävelemässä. Ja nauttia keväästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin puutarhan täyteen ihania kasveja. Kokeilisin psykedeelejä. Pukeutuisin bambu- ja silkkivaatteisiin. Kuuntelisin paljon musiikkia. 

Vierailija
64/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bucket list 🤦

No kun en keksinyt suomenkielistä vastinetta!

Veivilista? En tiedä vieläkö nykynuoriso tietää mitä se on, mutta minun ikäiset vielä heittää veivinsä. 

Veivilista on hyvä!

Minä haluaisin

- uida vielä ainakin kerran valtameren aalloissa

- kokeilla ryhmäseksiä

- syödä hyviä pihvejä

- tavata perhettä

- tehdä lempparityöprojektini valmiiksi

-juoda viskiä ja valvoa auringonnousuun ystävien kanssa

Kävisin myös jollain hyvällä hierojalla, niin että olisi fyysisesti mahdollisimman hyvä olo. Hommasin myös pitkän, hemmetin hienon kuolinkoltun ja viimeiset päivät hengailisin se päällä ja huulipunat tikissä.

En kuolinsiivoa. Polttakaa vain kaikki roviolla. Ja tuhkat mereen. Omani siis.

Oletko mies vai nainen? Kohdat 2. ja 3 ja 6 (viski) ovat aika miehisiä (synnissä elävän miehen) mutta huulipuna ei.

Vierailija
65/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bucket list 🤦

Veivilista? En tiedä vieläkö nykynuoriso tietää mitä se on, mutta minun ikäiset vielä heittää veivinsä. 

Veivilista on hyvä!

Minä haluaisin

- kokeilla ryhmäseksiä

- syödä hyviä pihvejä

- tavata perhettä

Kävisin myös jollain hyvällä hierojalla, niin että olisi fyysisesti mahdollisimman hyvä olo. Hommasin myös pitkän, hemmetin hienon kuolinkoltun ja viimeiset päivät hengailisin se päällä ja huulipunat tikissä.

Oletko mies vai nainen? Kohdat 2. ja 3 ja 6 (viski) ovat aika miehisiä (synnissä elävän miehen) mutta huulipuna ei.

Voi hyvän tähden. Käännä se synti rullalle ja työnnä perseeseesi, niin tunnet sinäkin jotain ennen kuolemaasi.

Samalla voit arvailla, olenko huulipunaa käyttävä mies vai viskiä ja pihviä nautikskeleva nainen.

Lupaan, että olen homoseksuaali. Ajattele sitä rullasi kanssa.

Vierailija
66/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitäisi enemminkin valmistautua Jumalan kohtaamiseen? Katoamattomaan eikä katoavaiseen.

Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani."

https://areena.yle.fi/1-50288894?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…

Vierailija
67/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bucket list 🤦

Veivilista on hyvä!

Minä haluaisin

- kokeilla ryhmäseksiä

- syödä hyviä pihvejä

- tavata perhettä

Voi hyvän tähden. Käännä se synti rullalle ja työnnä perseeseesi, niin tunnet sinäkin jotain ennen kuolemaasi.

Samalla voit arvailla, olenko huulipunaa käyttävä mies vai viskiä ja pihviä nautikskeleva nainen.

Lupaan, että olen homoseksuaali. Ajattele sitä rullasi kanssa.

Et halua kertoa, kumpi olet? On vain kaksi sukupuolta.

Joita kumpaakaan ei voi päätellä viskin tai huulipunan kulutuksesta.

Teehän tälle sukupuoliahdistuksellesi ihan oma ketju. Tuo saarnaaminen joutaa helvettiin myös.

Mikään ei ole niin moraaliton kuin uskovainen.

Vierailija
68/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoisia näyttävät monet tässä ketjussa kuolemaa tekevät olevan.

Ne henkilöt, joiden oikeasti olen nöhnyt vakavan sairauden vuoksi kuolevan, ovat vaan yrittäneet elää ihan tavallista, jokapäiväistä elämää. Siihen asti, kunnes sairaus on edennyt niin pitkälle, että liikkuminen ja syöminen ei enää onnistunut. Sitten on siirrytty saattohoitoon joko sairaalaan tai saattohoitoon erikoistuneeseen paikkaan.

N 69 v

Vierailija
69/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän yhden, jolle luvattiin 2 kk elinaikaa ja siitä on nyt n. 4 vuotta ja kotonaan asuu edelleen.

Vierailija
70/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväkuntoisia näyttävät monet tässä ketjussa kuolemaa tekevät olevan.

Ne henkilöt, joiden oikeasti olen nöhnyt vakavan sairauden vuoksi kuolevan, ovat vaan yrittäneet elää ihan tavallista, jokapäiväistä elämää. Siihen asti, kunnes sairaus on edennyt niin pitkälle, että liikkuminen ja syöminen ei enää onnistunut. Sitten on siirrytty saattohoitoon joko sairaalaan tai saattohoitoon erikoistuneeseen paikkaan.

N 69 v

No, jos osaat lukea, niin tätä ei tässä ketjussa kysytty.

Vierailija
71/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Riippuu missä kunnossa ap olet ja mistä pidät. Mikä on sellaista mitä vielä haluat tehdä ja kokea? Mikä on yleisvointisi, tarvitseko apua liikkumiseen, ovatko voimat vähissä?

Vierailija
72/78 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Riippuu missä kunnossa ap olet ja mistä pidät. Mikä on sellaista mitä vielä haluat tehdä ja kokea? Mikä on yleisvointisi, tarvitseko apua liikkumiseen, ovatko voimat vähissä?

Yleisvointi hyvä, vielä on virtaa. Mutta sehän voi sammua tuosta vaan. Haen ajatuksia ja ideoita mitä itselle ei olisi tullut mieleen.

ps. hyvä pihvi olisi kyllä mieleeni ;)

Vierailija
73/78 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota alapeukuttajaporukkaa!

Kyse oli kuvitteellisesta tilanteesta eikä oikeasta, olemassa olevasta.

Itte ainakin olen ok ja silti kirjoitin veivilistan!

Tuo kuolinsiivous, mitä monet paheksuvat. Sehän on vaan hyvä juttu! Miettikää mikä homma, jos vanhemmat vielä ok kuntoisia ja ovat perineet omat vanhempansa. Kaik nurkat täynnä perittyä kippoa j akappoa ties mistä asti.

Sitä tavaran määrää jos ovat olleet hamstereita.

Miten moni teidän nuoristanne haluaa niitä kippoja ja kappoja. Mun nuori on ainakin hommannut ihan omat kipponsa.

Olen laittanut paikkoja kuntoon, hävittänyt kirjoja ja astioita, jättänyt vain oleellisen.

Enkä yhtään kaipaa mitään niistä tavaroista jotka laitoin kiertoon.

Hyvä ja mukava olla, ei ole turhaa tavaraa enää.

Vierailija
74/78 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku kuolinsiivoukselle

Vierailija
75/78 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ajatellaan vaan ettei mihinkään vakavaan ole henki lähdössaä, vaan ihan seisovilta jaloilta, niin

-menisin maailman kuumimman kanssa sänkyyn joka päivä

-voisin kokeilla samaa ryhmässä, hänen valitsemien tyyppien kanssa, pari voisin valkata itsekin....

-voisin kokeilla kokaa siinä ohessa, normaalisti pystyn tajunnan laajentamiseen ihan ilman mitään aineita,mielikuvien kautta, mutta kokeiluna ottaisin

-olisin valmis kaikkeen mahdolliseen ja enempäänkin, kun vain saisin tämän, viis mistään muusta, mä mitään enää muuta tarvi jos henki kohta menisi, nyt täysillä vaan, kaikki mitä saada voisi.

Voi luoja, mitä mä jo tässä kirjoittaessani koin, itse luomani tajunnan laajennuksen kautta.

Välillä se on kirous välillä lahja....

Vierailija
76/78 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin veivilistalla kai pitäisi olla asioita, joita ei ole kokenut ennemmin, mutta haluaisi kokea vielä ennen kuin täältä lähtee. Sen suunnittelu on vaikeaa jos pitää ottaa huomioon mahdollinen sairas kunto. Mutta jos se ei aseta rajoituksia niin haluaisin vielä mm

-tanssia lattareita Etelä-Amerikassa 

-kylpeä kuumassa lähteessä Japanissa

-soittaa sopraanosaksofonia

-julkaista näytelmän

-

Vierailija
77/78 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon asioita joita haluaisin nähdä ja kokea ennen kuolemaa, mutta suurin osa ei varmaan olisi toteutettavissa rahatilanteen tai voinnin takia.

Käyttäisin kaikki säästöni ulkomaanreissuun rakkaimman ystäväni kanssa. Matkakohteella ei niin suurta merkitystä, koska kaikki yhteiset reissumme ovat olleet yhtä ihania kohteesta riippumatta.

Omistaisin kahdenkeskeistä aikaa jokaiselle lähimmäiselle ihmiselle. Paikka ja tekeminen valikoituisi yksilöllisesti. Menisimme joko paikkaan missä meillä on yhteisiä hyviä muistoja, tai uuteen paikkaan mikä kiinnostaa molempia, esim. isäni kanssa viettäisimme aikaa merellä/saaristossa. Siinä voisi kaikessa rauhassa muistella ja puhua kaikki tärkeimmät asiat, ja samalla luoda tuoreita muistoja.

Tekisin kuolinsiivouksen loppuun, että läheisilleni jäisi mahdollisimman vähän stressattavaa. Olen jo aloittanut sen ja päässyt pitkälle, mutta vielä on tehtävää. Toivon saavani sen valmiiksi jo ennen kuin siitä tulee ajankohtaista. Olen vasta 35, mutta ympärilläni on ollut paljon sairautta ja kuolemaa, ja olen itsekin pitkäaikais- ja monisairas, joten tiedostan oman kuolevaisuuteni hyvin.

Loput ajastani tekisin just sitä mitä milloinkin huvittaa ja on mahdollista. En siis edes haluaisi veivilistaa, koska sellainen saattaisi tuntua väkinäiseltä suorittamiselta. Todennäköisesti viettäisin aikani enimmäkseen ihan tavallisten asioiden parissa, hyvässä seurassa. Laiskottelisin ja herkuttelisin myös paljon ja hyvällä omallatunnolla. Lähtisin lopulta omin ehdoin kun en enää pystyisi tekemään asioita joista nautin tai kunnolla huolehtimaan itsestäni.

Vierailija
78/78 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lisää vinkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi