Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita "bucket listaan" jos elinaikaa n. 3 kuukautta - max vuosi?

Vierailija
13.05.2022 |

Niinpä niin, sellaista tässä mietitään. Mielellään ei mitään hurjan kallista tyyliin maailmanympärimatka tai fantasiaa tyyliin treffit Johnny Deppin kanssa.

Vaan sellaisia IHANIA asioita, joita sinä valitsisit listalle, kun aika on rajallinen ja haluaisi vähän vielä nauttia elämästä.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä oma lista:

- viikko tai pari jossain reuhallisessa, kauniissa maisemassa, ehkä Alpeilla. Täysihoito.

- paljon aikaa rakkaiden kanssa

- laatua arkeen: hyvä sänky, mukavat vaatteet, siivouspalvelu.

- kirjoittaisin ajatuksia ja muistoja lapselle

- söisin paljon suklaata

Vierailija
22/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joita tämä oikeasti koskee, haluavat elää aivan tavallista arkea, niin kauan kuin se vain on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bucket list 🤦

No kun en keksinyt suomenkielistä vastinetta!

Veivilista? En tiedä vieläkö nykynuoriso tietää mitä se on, mutta minun ikäiset vielä heittää veivinsä. 

Veivilista on hyvä!

Minä haluaisin

- uida vielä ainakin kerran valtameren aalloissa

- kokeilla ryhmäseksiä

- syödä hyviä pihvejä

- tavata perhettä

- tehdä lempparityöprojektini valmiiksi

-juoda viskiä ja valvoa auringonnousuun ystävien kanssa

Kävisin myös jollain hyvällä hierojalla, niin että olisi fyysisesti mahdollisimman hyvä olo. Hommasin myös pitkän, hemmetin hienon kuolinkoltun ja viimeiset päivät hengailisin se päällä ja huulipunat tikissä.

En kuolinsiivoa. Polttakaa vain kaikki roviolla. Ja tuhkat mereen. Omani siis.

Vierailija
24/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu olisi tietysti se, mitä haluaisin tehdä, mutta jos elinajanodote lasketaan kuukausissa sitä haluaa kutenkin pitää hoitokontaktin, eli mikään päämäärätön maailmalla kuljeskelu ei ehkä ole realistinen vaihtoehto.

Mulla oli kaveri, joka sanoi että jos hän saisi kuulla elävänsä enää 3kk, hän alkaisi elää niin, että henki lähtisi kuukaudessa.

Ehkä tekisin jonkun yhteenvedon elämästäni ja etsisin sieltä vastausta mikä minulle on ollut tärkeää ja tekisin valintoja sen perusteella.

Vierailija
25/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bucket list 🤦

No kun en keksinyt suomenkielistä vastinetta!

Veivilista? En tiedä vieläkö nykynuoriso tietää mitä se on, mutta minun ikäiset vielä heittää veivinsä. 

Veivilista on hyvä!

Minä haluaisin

- uida vielä ainakin kerran valtameren aalloissa

- kokeilla ryhmäseksiä

- syödä hyviä pihvejä

- tavata perhettä

- tehdä lempparityöprojektini valmiiksi

-juoda viskiä ja valvoa auringonnousuun ystävien kanssa

Kävisin myös jollain hyvällä hierojalla, niin että olisi fyysisesti mahdollisimman hyvä olo. Hommasin myös pitkän, hemmetin hienon kuolinkoltun ja viimeiset päivät hengailisin se päällä ja huulipunat tikissä.

En kuolinsiivoa. Polttakaa vain kaikki roviolla. Ja tuhkat mereen. Omani siis.

Tämä! Pukeutuisin just niin parhaimpiin, kun haluaisin!

Vierailija
26/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisenä olis laittaa tuo turboprätkä taas toimimaan ja ajaa tre hki ennätysaikaan.

Vierailija
27/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin varmaan sellaisia juttuja, joihin olen normaalisti liian nössö. Laskuvarjohyppy aivan ensimmäisenä. :)

Vierailija
28/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lähtisin autolla lapin reissuun ja jonnekin kevyelle vaellukselle.

2. Menisin puolison tai parhaan ystäväni kanssa viikonlopuksi kylpylään, joko suomessa tai sitten Viroon ja kokeilisin vihdoin kuumakivihierontaa.

3. Menisin useammin syömään lempiravintolaani.

4. Maalaisin, piirtäisin ja kirjoittaisin lähes joka ilta edes vähän.

5. Kävisin katsomassa mahdollisimman monta eri kesäteatteri esitystä sillä monessa kunnassa niitä ilmeisesti nyt taas järjestetään ja ovat usein oikein hyviä.

6. Toteuttaisin vihdoin jonkin remontin asunnossa mitä olen jo pitkään haaveillut/suunnitellut.

7. Pakottaisin kaikki vierailevat ystävät ja sukulaiset pelaamaan kanssani Scrabblea sillä tykkään siitä kovasti.

8. Valitsisin joka kuukausi jonkin uuden suoratoisto palvelun ja katselisin haluamania sarjoja ja leffoja aina kun olo olisi huono tai alamaissa.

9. Leipoisin ja kokkaisin lasten tai lastenlasten kanssa jotta heille jäisi hyviä yhteisiä muistoja.

10. Suunnittelisin ja kirjoittaisin puheen tai videotervehdyksen perheelleni ja ystävilleni luettavaksi/näytettäväksi poismenoni jälkeen jossa kävisin läpi parhaimmat muistoni heidän kanssaan ja kaikki asiat mistä olin kiitollinen.

Vierailija
29/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko koskaan nähnyt ihmistä jolla on 3kk elinaikaa? Siinä ei kuulkaa paljon enää matkustella tai kokeilla extremeharrastuksia.

Ap:lle mahdollisimman hyviä vointeja ja leppoisaa kesää.

Vierailija
30/78 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin rakastamaan jokaista lähimmäistäni. Osoittaisin välittämistäni jollakin tavalla mahdollisimman monelle ihmiselle. Puhelisin Jumalalle usein,jatkuvasti.Nauttisin ja olisin kiitollinen jokaisesta hetkestä jotka vielä saisin täällä viettää. Oleskelisin luonnossa paljon ja mietiskelisin syntyjä syviä.

Vierailija
31/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin kirjeitä lapsilleni elämän varrelle, tulevaisuuteen: jäähyväiskirje, kirje vaikeuksien varalle, kirje ylioppilaalle, kirje kotoa poismuuttoon, kirje seurustelua varten, kirje morsiammalle, kirje lapsenlapsille jne. Samoin kirjoittaisin tai tekisin videotervehdykset miehelleni ja muille läheisille, kiittäisin heitä. Valmistelisin hautajaisia ym. käytännön asioita

Rakastelisin mieheni kanssa, joka päivä. Menisin huvittelemaan lasten kanssa.Paijaisin kissaani. Ostaisin joka viikko leikkokukkia Maistelisin uutuusjäätelötuutteja. Kävisin ihanissa kahviloissa. Vetoaisin sääliin ja vihdoinkin pyytäisin ystäviltäni pieniä, kohtuullisia palveluksia. Itkisin kohtaloani ja kieriskelisin itsesäälissä.Matkustaisin pohjoiseen hiljaisen, jylhän luonnon äärelle.

Vierailija
32/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostokirje nettiin levitykseen.

Vierailija
33/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan nähnyt ihmistä jolla on 3kk elinaikaa? Siinä ei kuulkaa paljon enää matkustella tai kokeilla extremeharrastuksia.

Ihmisten tilanteet ovat erilaisia. Kaikki elämät eivät pääty samalla tavoin, vaikka ajan rajallisuus olisi tiedossa.

Vierailija
34/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tilanteet ovat erilaisia. Kaikki elämät eivät pääty samalla tavoin, vaikka ajan rajallisuus olisi tiedossa.

Ei kaikkien, mutta tosi monen. Kolme kuukautta lääkärin määrittämää aikaa tarkoittaa käytännössä kärsimysnäytelmää ja kuolinkamppailua. Kivunlievitys on Suomessa huonoa ja eutanasiaa ei saa. Oma vastaus tähän aloitukseen on: kuolinapteekki.

Vierailija
35/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hövittäisin kaiken henkilökohtaisen kirjeenvaihtoni. Niissä ei ole mitään merkittävää muille.

Menisin hautaustoimistoon ja tekisin ja maksaisin hautajaisjärjestelyt ennakkoon. Antaisin hautaustoimistolle myös tarkat ohjeet kaikista hautajaisjärjestelyistä ja muistotilaisuudesta.

Voikohan tämmöisen ennakko-hautajaisjärjestelyn tosiaan tehdä?

Kukas sitä kieltää! Menet vakavaraiseen hautaustoimistoon ja eiku järjestelemään!

Mä olen ilmaissut tahtoni mun nuorelleni, mitä tehään. EI vieraita, ei kukkia, ei pappia ei mitään, purkki uurnalehtoon ja se on siinä. Noin 500€

Vierailija
36/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin Seinäjoen tangomarkkinoille ja Pori Jazziin (heh olen hevi-diggari)

Sitten haluaisin käydä uuraisten Palsanmäellä huutokaupassa ja halaisin Heliä ja Akia.

(Olen niiiin kateellinen siitä rakkaudesta joka näkyy ulospäin, jos se rakkaus tarttuis kun halaisin heitä)

Ei mulla muuta.

Vierailija
37/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään koska minulla ei ole nyt rahaa tehdä mitään eikä sitä tule olemaan 3kk - vuodenkaan sisällä varsinkaan kun kuoleva tuskin työllistyy mihinkään hyväpalkkaiseen hommaan. 

Vierailija
38/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa ajatella, että sen viimeisen vuoden aikana pitäisi kokea erityisen paljon kaikenlaista. Siinä voi pikemminkin muistella elettyä elämää ja viettää aikaa läheisten kanssa. Kaikenmaailman hullutukset on koettu tai sitten ei, elämä on sen näköinen miksi sen on tehnyt.

Vierailija
39/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta ja sitten kuolema? Ei varmaan tarvitse kertoa millaista tuo aika tulee olemaan. Näin hoitoalalla työskentelevänä toivoisin sedaatiota. Ihan loppuun saakka.

Vierailija
40/78 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin jonnekin lämpimään, mieluiten jonkun rakkaan ihmisen kanssa. En millekään itsesääli -matkalle, vaan mukavalle matkalle. Kirjoittelisin kirjeitä rakkaille ihmisille. Ehkä antaisin jotain ohjeita hautajaisia varten (lähinnä että tehkää mitä lystäätte, ne on teidän bileet), ehkä haluaisin että osa tuhkistani haudattaisiin mökille.

Pelaisin pleikkaria. Tiedän, varsin tylsää, mutta minusta se on mukavinta mitä on.

Ehkä yrittäisin polkaista vielä kasaan sen kirjan minkä olen aina halunnut kirjoittaa. Ehkä jättäisin vain elämänohjeita muille (matkustakaa, kirjoittakaa, lukekaa).

Menisin johonkin tukiryhmään, jos sellaisia on (en tiedä onko Suomessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi