Paljonko teillä on vesimaksu kk/hlö vai onko kulutuksen mukaan?
Asutaan vuokralla ja vesimaksu kuuluu vuokraan. Taitaa olla aika harvinaista nykypäivänä. Edellisessä asunnossa oli 42 /kk kaikkineen ja sitä edellisessä 20 /kk/hlö.
Koskaan ei oo ollut vielä kulutuksen mukaan.
Kommentit (50)
Sisältyy vuokraan. Ei olisi varaa asua kämpässä jossa olisi kulutuksen mukaan
Mulla oli työpaikkakunnan vuokrakämpäsdä 30 e / kk. Sain aika paljon takaisin kun muutin
0e. Sisältyy vuokraan. Aika makia hommeli
20 e kk henkilö ja vuosittainen tasauslasku
Taloyhtiö laskuttaa 18/kk per asukas. Varmaan nousee koska hinnat on nousussa joku 20%. Kokous kuukauden päästä ja kaikki kulut ampuneet yli.
Perusmaksua meillä kahdella menee kuukaudessa 20 euroa vaikka ei kulutettaisi tippaakaan vettä. Elikkä 240 e vuodessa ja kulutus vielä siihen päälle, on joku 600-700 e yhteensä kahdelta. Minä kun en käy töissä niin olen harventanut suihkussa käyntiä, turhaa koko kropan lotraamista suihkussa kun olen kotona ja puolisoni käy työssä käyvänä joka päivä suihkussa.
Ei erillistä vesimaksua. Summa sisältyy yhtiövastikkeeseen.
Asumme omakotitalossa niin että on vesimittari. Lisään edelliseen kirjoitukseeni.
Omakotitalo. Viime laskusta laskin 3kk kulutus henkilöä kohti alle 9e/kk. Ei käydä joka päivä pesulla. Kesällä menee enemmän jos kuiva kesä, kastelen nurmikkoa.
Asutaan omistusasunnossa ja vesiennakko on 15 euroa/ hlö. Saadaan aina tasauslaskussa lähes puolet takaisin. Selittyy osittain sillä, että urheillaan paljon ja käydään suihkussa usein salilla tai urheiluhallilla. Tosin myöskään pahimpaan koronasulkuaikaan meidän vedenkulutus ei ollut lähelläkään taloyhtiön keskiarvoja
Vierailija kirjoitti:
Asumme omakotitalossa niin että on vesimittari. Lisään edelliseen kirjoitukseeni.
Millainen kulutus teillä on?
Eikös kerrostalon kulutuksen mukaisessa laskutuksessa laskuteta kylmä ja lämmin vesi erikseen? Ja ok-talossa tulee vain kylmä vesi? (jos ei oo kaukolämpö)
Vesi on todella kallista jos sitä mittarin mukaan laskutetaan. Harvoilla on enää joku vastikkeeseen kuuluva tietty summa vesilaskua ja saa lotrata vettä ihan mielin määrin.
Jotkut kuluttavat enemmän ja jotkut vähemmän taloyhtiössä niin se kai kompensoi veden kulutuksen laskut niin ettei mittareita tarvita.
Meillä on pitkään ollut vesilaskut n. 100e/vuosi. Minä ja teini asutaan kaksin. Onneksi on vesimittari, jonka mukaan laskutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 1000 euroa vuodessa kahdella aikuisella.
Vierailija kirjoitti:
Perusmaksua meillä kahdella menee kuukaudessa 20 euroa vaikka ei kulutettaisi tippaakaan vettä. Elikkä 240 e vuodessa ja kulutus vielä siihen päälle, on joku 600-700 e yhteensä kahdelta. Minä kun en käy töissä niin olen harventanut suihkussa käyntiä, turhaa koko kropan lotraamista suihkussa kun olen kotona ja puolisoni käy työssä käyvänä joka päivä suihkussa.
Siis herrajumala sentään mitä hintoja! :O Ikinä en oo kuullutkaan mistään perusmaksusta ja kulutusmaksu siihen päälle. Ja te käytätte kyllä ihan hirveästi vettä. Ootteko jotain kaloja? :O
Mä en muista paljonko meillä on vesimaksu. 😁 Asumme omakotitalossa ja meillä on vesiosuuskunnan vesi joka on halpa. Kun ostettiin tämä talo niin osuuskunnan jäsenyys siirtyi meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 1000 euroa vuodessa kahdella aikuisella.
Kuutiomäärää tarkoitin
€ merkit hävis