Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihto +40 vuotiaana, mikä siisti sisätyö työllistäisi takuuvarmasti?

Vierailija
13.05.2022 |

En pysty tekemään mitään rankkaa fyysistä työtä, älkää siis ehdotelko siivoojaa tai hoitajan hommia. Työn tulisi olla ns. siistiä sisätyötä. Olen myös valmis opiskelemaan uuden ammatin, kunhan nyt vain ensin keksisin mitä se voisi olla. Mulla on terv. huollon amk-koulutus, mutta terveydellisistä syistä en pysty sitä enää tekemään (siis kliinistä hoitotyötä). Antakaa pliis vinkkejä mulle uuteen työhön.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole. 40-vuotiaana ollaan uran huipulla eikä aloiteta uraa alusta. Vaihtoehtona on joko jatkaminen vanhassa työssä tai kouluttautuminen alalle, josta ei tule ikinä mukavia tai hyvin palkattuja töitä saamaan. Tämä maa on jokaisella alalla täynnä parikymppisiä, juuri valmistuneita ja motivoituneita työnhakijoita. Ei kukaan palkkaa keski-ikäistä alanvaihtajaa kuin äärimmäisessä työvoimapulassa ja sellaista ei ole näköpiirissä millään siistin sisätyön alalla.

Vierailija
62/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko palkanlaskija saa palkkaa?

Vastaan minäkin tähän vaikka en ole palkanlaskija vaan teen pääasiassa kirjanpitoa, enkä ole vielä edes valmistunut. Palkka nyt "epäpätevänä" on 2200 e/kk.

Kirjapitoala on huono ala. Työkavereina on ilkeitä naisia. Palkka on todella pieni. Kukaan ei arvosta ko. alaa. Mitään todellista ei tunne saavansa aikaa. Käsittelysäännöt ja robotti tiliö yksikertaiset toistuvat laskut. Tilinpäätöksessä joutuu miettimään vähän jotain kun tekee jaksotuksia poistoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastosihteeri sairaalaan/tk?

Noita haetaan koko ajan ainakin pk-seudulla.

Vierailija
64/70 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-ala työllistää. Sinne.

Ei työllistä Keski-ikäistä aloittelijaa.

Vierailija
65/70 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutiksi. Töitä riittää ja palkka on hyvä

Vierailija
66/70 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta +40 ja kiinnostaa alanvaihto. Minäkin sote-alalla nyt. Mitä tuo palkanlaskijaksi ryhtyminen vaatii? Minkä koulutuksen? Täytyykö olla taitava numeroiden kanssa?

Merkonomiksi tutkinto. Monissa paikoin on aikuiskoulutusväylä erikseen. Itse olin harjoittelussa pienemmässä tilitoimistossa kirjanpidon parissa ja palkanlaskennan harjoittelu isossa siihen erikoistuneessa yrityksessä. Ei tarvii osata laskea mitään monimutkaista, automatiikka ja ohjelmistot hoitavat sen puolen. Excelin osaaminen on hyödyksi, mutta senkin oppii. Rohkeasti vain hakemaan, varmasti pääset! Aikuisopiskelijana onnistuu usein myös oppisopimuskoulutus. Itselläni opiskeluiden alkamisesta valmistumiseen meni 1,5 vuotta, mutta en hötkyillä. Onnistuu myös nopeamminkin valmistuminen, riippuu ihan miten saa näytöt suoritettua.

Mistä löytää oppisopimuspaikkoja palkanlaskijaksi haluava?  En viittis lähteä soittelemaan toimistoja läpi.

Vierailija
67/70 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhuollon it-asiantuntija tai  terveydenhuollon it-projari, siellä on vanhoja hoitsuja vaikka kuinka

Vierailija
68/70 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terveydenhuollon it-asiantuntija tai  terveydenhuollon it-projari, siellä on vanhoja hoitsuja vaikka kuinka

Minä haluan näihin hommiin vanhana IT-asiantuntijana. Miten pääsen?

Vierailija
69/70 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasihteeri.

Vierailija
70/70 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös palkanlaskijat ja muut tilitoimistoihmiset ole suurelta osin alipalkattuja?

Täällä maalla tekevät alle 2000 kk- palkalla ja päälle ilmaisia ylitöitä.

Palkka on tilitoimistossa todella huono. Alan tes on aivan naurettava. Kannattaa perehtyä ennen kuin siirtyy YSOSin tai KVTESin piiristä mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän