Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanvaihto +40 vuotiaana, mikä siisti sisätyö työllistäisi takuuvarmasti?

Vierailija
13.05.2022 |

En pysty tekemään mitään rankkaa fyysistä työtä, älkää siis ehdotelko siivoojaa tai hoitajan hommia. Työn tulisi olla ns. siistiä sisätyötä. Olen myös valmis opiskelemaan uuden ammatin, kunhan nyt vain ensin keksisin mitä se voisi olla. Mulla on terv. huollon amk-koulutus, mutta terveydellisistä syistä en pysty sitä enää tekemään (siis kliinistä hoitotyötä). Antakaa pliis vinkkejä mulle uuteen työhön.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoterapeutti

Vierailija
22/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluneuvoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista alaa ole olemassakaan :D hahaha. 

Vierailija
24/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja, puheterapeutti, opo.

Vierailija
25/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityistason seksuaaliterapeutti, tv-juontaja

Vierailija
26/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinpäätöstaitoisista kirjanpitäjistä on pulaa. Mutta vaatisi sulta uuden koulutuksen.

Vierailija
27/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisopettaja, puheterapeutti, opo.

Erityisopettajan työ ei ole siistiä sisätyötä ja se vaatii ensin opettajakoulutuksen (kasvatustieteen maisteri) ja erkkaopen opinnot siihen päälle.

Vierailija
28/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityö

Vierailija
29/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon amk-tutkinnolla työllistyisit kelalle, vakuutusyhtiöön tai työeläkelaitokseen.

Vierailija
30/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilintarkastaja ja tilinpäätöstaitoinen kirjanpitäjä... revitään töihin ennen valmistumistaan.

Vierailija
31/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on läski.

Vierailija
32/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomiksi, taloushallinnon puolelle.

Itse olen alan vaihtaja, entinen hoitsu, opiskelija merkonomiksi, kesti 1,5 vuotta. Sai harjoittelun jälkeen vakipaikan (olisin saanut toisestakin harjoittelupaikasta) ja nyt muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen eka palkankorotus. Hommia riittää!

Vierailija
33/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt kumpaakin, sekä koodaria että palkanlaskijaa, mutta molemmista olen saanut kuulla ettei töitä ole. It- alalle ei kuulema edes palkata ikäisiäni juuri valmistuneita, joten se siitä sitten. 

Palkanlaskijoille töitä riittää. Meidän toimipaikkaan on kuukauden sisään tullut töihin kaksi, joilla ei ole mitään kokemusta palkenlaskennasta, mutta motivaatiota riittää. On huutava pula eikä hakijoita meinaa saada. Niistä jotka tulee ja näyttää jäävän yritetään pitää kiinni kynsin ja hampain, jos vain ovat näyttäneet kyvykkeetensä. Sama se on kirjanpidon puolella. Kun vain saa jalkansa oven väliin, niin työpaikka on taattu.

Vierailija
34/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt kumpaakin, sekä koodaria että palkanlaskijaa, mutta molemmista olen saanut kuulla ettei töitä ole. It- alalle ei kuulema edes palkata ikäisiäni juuri valmistuneita, joten se siitä sitten. 

Palkanlaskijoille töitä riittää. Meidän toimipaikkaan on kuukauden sisään tullut töihin kaksi, joilla ei ole mitään kokemusta palkenlaskennasta, mutta motivaatiota riittää. On huutava pula eikä hakijoita meinaa saada. Niistä jotka tulee ja näyttää jäävän yritetään pitää kiinni kynsin ja hampain, jos vain ovat näyttäneet kyvykkeetensä. Sama se on kirjanpidon puolella. Kun vain saa jalkansa oven väliin, niin työpaikka on taattu.

*näyttäneet kyvykkyytensä.

Vierailija
35/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta +40 ja kiinnostaa alanvaihto. Minäkin sote-alalla nyt. Mitä tuo palkanlaskijaksi ryhtyminen vaatii? Minkä koulutuksen? Täytyykö olla taitava numeroiden kanssa?

Vierailija
36/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta +40 ja kiinnostaa alanvaihto. Minäkin sote-alalla nyt. Mitä tuo palkanlaskijaksi ryhtyminen vaatii? Minkä koulutuksen? Täytyykö olla taitava numeroiden kanssa?

Merkonomiksi tutkinto. Monissa paikoin on aikuiskoulutusväylä erikseen. Itse olin harjoittelussa pienemmässä tilitoimistossa kirjanpidon parissa ja palkanlaskennan harjoittelu isossa siihen erikoistuneessa yrityksessä. Ei tarvii osata laskea mitään monimutkaista, automatiikka ja ohjelmistot hoitavat sen puolen. Excelin osaaminen on hyödyksi, mutta senkin oppii. Rohkeasti vain hakemaan, varmasti pääset! Aikuisopiskelijana onnistuu usein myös oppisopimuskoulutus. Itselläni opiskeluiden alkamisesta valmistumiseen meni 1,5 vuotta, mutta en hötkyillä. Onnistuu myös nopeamminkin valmistuminen, riippuu ihan miten saa näytöt suoritettua.

Vierailija
37/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko palkanlaskija saa palkkaa?

Vierailija
38/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vielä koeajalla, mutta palkka nyt 2400 e.

Vierailija
39/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan minäkin tähän vaikka en ole palkanlaskija vaan teen pääasiassa kirjanpitoa, enkä ole vielä edes valmistunut. Palkka nyt "epäpätevänä" on 2200 e/kk.

Vierailija
40/70 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vaihtaa alaa. Psykiatrian poliklinikalle lapset, nuoret tai aikuiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän