Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman mies teillä olisi tässä tapauksessa valinnut, vaimon&lapset vai äitinsä?

Vierailija
13.05.2022 |

Miehen äiti sairastaa syöpää, ei ole kuitenkaan akuutisti kuolemassa eikä sairaalahoidossa. Vaimo sairastaa pahaa ahdistuneisuutta, hänkään ei ole sairaalahoidossa, perheessä 2 alaikäistä lasta.

Meillä oli aikoinaan tällainen tilanne, että mies heti perjantaina heti työpäivän jälkeen lähti 200 km päähän vanhempiensa luokse viikonlopuksi ja tuli myöhään sunnuntaina kotiin. Itse kärsin silloin niin pahasta ahdistuneisuudesta etten huimaukselta ja puutuneisuudelta edes kunnolla pystynyt kävelemään, kävelin huonekaluja pitkin. Mies ei missään vaiheessa edes harkinnut jäävänsä viikonlopuksi kotiin, vaikka olin todella surkeassa kunnossa. Myöskään lapsia ei missään tapauksessa halunnut ottaa mukaan. MItään tukiverkkoa meillä ei omalla paikkakunnalla ollut. Jotenkuten näistä viikonlopuista kuitenkin selvittiin. Aikanaan paranin ahdistuksesta, mutta olin niin katkera miehelle kaikesta hänen itsekkyydestään että erosimme ja eron jälkeen voin paremmin kuin koskaan.

Eli, kumman teillä olisi mies valinnut kyseisessä tapauksessa, perheen vai vanhempana. Toki vanhemmatkin ovat hänen perheensä, sitä en nyt tässä tarkoita. Kaiken ahdisuneisuuden ja lamaantumisen keskellä jouduin hoitamaan lähes kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat, mies meni ja harrasti ja nautti elämästään. MInä nautin nyt eron jälkeen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheetön joten en voi vastata, mutta onnea uuteen parempaan elämääsi.

Vierailija
2/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no lapset on yhteiset niin ne hoidetaan puoliksi. Olisin mennyt lasten kanssa miehen mukana anoppilaan tai pakannut lapset kyselemättä sille mukaan. 

Mutta mulla on huolella ja tietoisesti rakennetut turvaverkot, jotka koostuu naapureista, ystävistä, siskosta ja lasten kavereiden vanhemmista.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun olimme vain kahdestaan, mies olisi valinnut äitinsä.

Kun lapset tulivat mukaan kuvioihin, mies olisi jäänyt kotiin.

Vierailija
4/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perheetön joten en voi vastata, mutta onnea uuteen parempaan elämääsi.

Kiitos. Nyt uuden miehen vuoksi tiedän vihdoin mitä on normaali parisuhde. Ap

Vierailija
5/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ahdistus oli henkistä? Mies olisi luultavasti ottanut lapset ja jäänyt äitinsä luokse tai muuttanut muualle.

Vierailija
6/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jäänyt kotiin.

Vierailija
7/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen äidillä oli myös syöpä, sama tilanne että ei akuutisti kuolemassa tai sairaalassa. Soitteli vissiin vähän tavallista useammin muttei todellakaan viettänyt joka vkl siellä. Jos noin olisi ollut niin olisin kyllä hälle sanonut että pitäisi omista lapsistaan nyt huolta.

Vierailija
8/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ahdistuneisuusjutut on nuoremman sukupolven asioita. Meidän vanhempien sukupolvien ei tarvinnut sellaisia harrastaa, ja siksi on vaikea suhtautua vakavasti vertailuun: syöpä vs. mua hiukka niinku ahistaa.

Lastenhoitoasia tietysti vanhemmallakin sukupolvella on molempien vanhempien yhteisprojekti, jota ei voi, ei vain voi dumpata yksin toisen hoidettavaksi.

Vierailija
9/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ahdistus oli henkistä? Mies olisi luultavasti ottanut lapset ja jäänyt äitinsä luokse tai muuttanut muualle.

Teillä noin, mutta ap:n tapauksessa ymmärsin ettei mies missään vaiheessa halunnut lapsia edes viikonloppureissulle mukaan. Eikö ahdistus ole aina henkistä btw, vaikka se aiheuttaakin joillekin voimakkaita kehollisia oireita.

Vierailija
10/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ahdistuneisuusjutut on nuoremman sukupolven asioita. Meidän vanhempien sukupolvien ei tarvinnut sellaisia harrastaa, ja siksi on vaikea suhtautua vakavasti vertailuun: syöpä vs. mua hiukka niinku ahistaa.

Lastenhoitoasia tietysti vanhemmallakin sukupolvella on molempien vanhempien yhteisprojekti, jota ei voi, ei vain voi dumpata yksin toisen hoidettavaksi.

Lopusta samaa mieltä, mutta tuosta boldatusta en. Mikä teillä vanhemmilla sukupolvilla aiheuttaa tarpeen päteä tuolla ahdistumattomuudellanne (ja kaikella muullakin "paremmuudella). Ennen lapsia pieksettiin kun vanhempia ahdisti ja sitten he aiheuttivat toimillaan omille lapsille ahdistuneisuutta jo lapsina ja etenkin myöhemmällä aikuisiällä.

Vierailija
11/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mies olisi varmasti pyytänyt minut ja lapset mukaansa. Ymmärrän kyllä ex-miehesi hädän, koska syöpä ei katoa koskaan ja on aina tavallaan läsnä hyvinäkin aikoina.

Ahdistuneisuushäiriö ei ole varmasti helppoa, mutta siihen ei kait kuole. Joten vertailu tässä tapauksessa on vähän kyseenalaista.

Ihmettelen tosin tuota ettei miehesi halunnut ottaa lapsiaan vkl-reissulle mukaan, koska luulisi että lapsenlapset jos mikä on voima isovanhemmille. Ehkä miehesi eli jo omaa elämäänsä, johon sinä et enää mahtunut? Johtuiko ahdistuneisuutesi osittain siitä että aavistit?

Vierailija
12/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammanpoika valitsee mamman, tosimies vaimon ja lapset.

Vierailija
13/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joskus tilanne kääntyy toisinpäin ja ehkäpä aikuiseksi kasvanut lapsesi sairastuu syöpään mutta ei ole juuri kuolemassa. Uudella miehelläsi on ahdistus. Sinä tietenkin jäät hoivaamaan miehesi ahdistusta.

Vierailija
14/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joskus tilanne kääntyy toisinpäin ja ehkäpä aikuiseksi kasvanut lapsesi sairastuu syöpään mutta ei ole juuri kuolemassa. Uudella miehelläsi on ahdistus. Sinä tietenkin jäät hoivaamaan miehesi ahdistusta.

Tai ehkäpä itse sairastit syöpään ihan yksinäsi. Sinun lapsesi ei kuitenkaan tule käymään koska he hoitavat ahdistuneita puolisoitaan. Silloin sinä kyynelehdit onnesta kuinka ihanat lapset sinulla on.

Vierailija
15/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies olisi varmasti pyytänyt minut ja lapset mukaansa. Ymmärrän kyllä ex-miehesi hädän, koska syöpä ei katoa koskaan ja on aina tavallaan läsnä hyvinäkin aikoina.

Ahdistuneisuushäiriö ei ole varmasti helppoa, mutta siihen ei kait kuole. Joten vertailu tässä tapauksessa on vähän kyseenalaista.

Ihmettelen tosin tuota ettei miehesi halunnut ottaa lapsiaan vkl-reissulle mukaan, koska luulisi että lapsenlapset jos mikä on voima isovanhemmille. Ehkä miehesi eli jo omaa elämäänsä, johon sinä et enää mahtunut? Johtuiko ahdistuneisuutesi osittain siitä että aavistit?

Kyllä ahdistuneisuushäiriöön voi kuolla. Pahimpina hetkinäni halusin kuolla. Ex-mieheni tiesi tämän. Mitä tarkoitat viimeisellä virkkeellä? Se olin minä joka halusin erota, mies harasi eroa vastaan viimeiseen saakka. Uuden miehen tapasin vasta hyvä tovi eron jälkeen. Ap

Vierailija
16/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia äitiriippuvaiset miehet vaimon kannalta Vaimo on piika ja äiti rakkaussuhde.

Vierailija
17/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies ei ois valinnut kumpaakaan. Hän olisi painellut ravintolaan keskustelemaan intellektuellien kanssa ja mennyt sitten hotelliin jonkun naisen kanssa. 

Vierailija
18/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku u l i si ja. Jos olisit mitenkään perillä normaalielämästä tietäisit että oma vanhempi ja oma lapsi ovat täysin eri asioita. Toivottavasti itse sairastut syöpään ja pahaan ahdistukseen. Oppisit vähän edes elämässä tarvittavaa nöyryyttä. Toivottavasti katkaisisit vielä koipesikin.

Vierailija
19/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuvailemasi vaan ei ole tilanne toisinpäin, eikä lähellekään. Oma lapsi, vaikka sitten olisi jo aikuinen, on aivan eri asia ja menee aina parisuhteen edelle jos on tuolla tavalla valittava, mutta omista vanhemmista on tarkoitus katkaista se napanuora viimeistään kun saa omia lapsia.

Vierailija
20/54 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on nykyaikana aina joku tekosyy valmiina että voi ahdistua niin itse olisin sanonut naiselle että kerää ittes äläkä valita ja olisin lähtenyt äitini luokse. Olisi nainen saanut uhriutua ja valittaa vauvapalstalle ihan rauhassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan