Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko saamasssa sydäninfarktin? Verenpaine 177/113 p. 44. Nainen.

Vierailija
13.05.2022 |

On hikoilluttanut ja hengästynyt helposti.
Vähän ollu stressiä ja kuormaa keholle.

Voisko tämä olla vain jotain ohimenevää? Jos otan ihan rauhassa tämän illan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis; miten saa selville onko sepelvaltimotautia? Onko muuta tutkimusta kuin se suonten värjäys? Tätähän ei julkiselta saa ellei saa slaagia, mutta saako yksityiseltä rahalla?

Sinne terkkariin ensiksi, niin ne kartottaa. Mahd. rasituskoe. Ja sitä ennen katso olisiko elintavoissa parannettavaa. :)

Vierailija
22/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli verenpaine 90/ 160, kun kävin muusta syystä terveysasemalla lääkärissä. Sain lääkkeet, kun lääkärin mielestä paineet olivat niin korkeat. Kävin sen jälkeen yksityisellä, lääkäri määräsi mittaamaan 3 vk kotona paineita. Lääkkeitä ei tarvittu. Hän sanoi, että yhden mittauksen vuoksi ei voida määrätä lääkkeitä. Jännitys nostaa lääkärissä paineita, siksi kotona mittaus on luotettavampaa. Minullakin kotona mitatessa arvot heittelevät, riippuen stressitasosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitattu korkeat paineet yli kolmekymmentä vuotta sitten ensimmäistä kertaa ja monesti sen jälkeen. Hoitaja totesi, etten elä pitkään.

Tässä olen, enkä muuta voi. :/

Vierailija
24/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli verenpaine 90/ 160, kun kävin muusta syystä terveysasemalla lääkärissä. Sain lääkkeet, kun lääkärin mielestä paineet olivat niin korkeat. Kävin sen jälkeen yksityisellä, lääkäri määräsi mittaamaan 3 vk kotona paineita. Lääkkeitä ei tarvittu. Hän sanoi, että yhden mittauksen vuoksi ei voida määrätä lääkkeitä. Jännitys nostaa lääkärissä paineita, siksi kotona mittaus on luotettavampaa. Minullakin kotona mitatessa arvot heittelevät, riippuen stressitasosta.

Ei pelkästään lääkärissä, tuo kyttäys paineita kohtaan kotona, tekee samaa.

Vierailija
25/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just näin. Mittaa samaan aikaan, levossa, rentona, ei saa rehkiä sitä ennen, ei tupakoida tai juoda kahvia. Ja tietysti jos stressaa, niin se vaikuttaa.

Vierailija
26/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko voinut olla kyberhyökkäys?

Vierailija
27/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö lakritsia tai salmiakkia ollenkaan! Vaikuttaa verenpaineisiin vielä 2 vkon päästäkin syönnistä!

Vierailija
28/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidosta en tiedä, mutta ei noin korkeat lukemat ainakaan levossa ole normaalia. Huono nukkuminen ja stressi voi nostaa paineita, mutta sitten pitää saada tai ottaa saikkua edes vähäksi aikaa, että elimistö rauhoittuu. Tuo ottaa saikkua siksi, että aina ei edes lääkärissä ymmärretä, että joskus on pakko levätä, jos ei itse sano, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Johan tuossa munuaisetkin menee, jos ei paineet laske.

Vierailija
29/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mitattu korkeat paineet yli kolmekymmentä vuotta sitten ensimmäistä kertaa ja monesti sen jälkeen. Hoitaja totesi, etten elä pitkään.

Tässä olen, enkä muuta voi. :/

No minkä ikäinen olet?

Vierailija
30/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis; miten saa selville onko sepelvaltimotautia? Onko muuta tutkimusta kuin se suonten värjäys? Tätähän ei julkiselta saa ellei saa slaagia, mutta saako yksityiseltä rahalla?

Sinne terkkariin ensiksi, niin ne kartottaa. Mahd. rasituskoe. Ja sitä ennen katso olisiko elintavoissa parannettavaa. :)

Ei kartoita, ei rasituskoetta, elintavat selvillä ja ikää 50+

Rahaa on, mutta saako tätä tutkimusta rahalla vai infarktilla?

Vierailija
31/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sulla se mittari on niin seuraile nyt sitä verenpainetta. Sulla voi olla verenpainetauti ja tarviit siihen lääkityksen. Korkea verenpaine on riskitekijä monelle sairaudelle. Kun olet pari viikkoa seurannut niin varaa aika terveyskeskukseen.

Sydänliiton sivuilta tai terveyskylästä löytyy lisärietoa korkeasta verenpaineesta.

Joo mittailen. Erikoisinta tässä koko yhtälössä oli se että mies sai mitattua koko ajan verenpaineen normaalisti. Minulla huusi tuon kahden tunnin välillä erroria vain jatkuvasti. Mies sai aina mitatesaaan normaalit arvot. Eli siis ei ollu verenpainemittarissa häikkää. Aivan oikeaoppisesti olen mitannut.

Kun pääsin kotiin niin tuli tuloskin taas tuolla mittarilla ja oli jo parempi eli 130/86 p. 88.

Eli oli kyllä hyvin erikoiset pari tuntia tuossa.

En tajua nyt yhtään. Verensokeritkin mittasin ennen päivystykseen menoa kun oli vähällä pyörtyä pariin otteeseen. Ei ollu hypoglykemiaa.

Ihan ihmeellistä koko juttu.

Ap

Ottivatko edes EKG:n?

Vierailija
32/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että sulla olisi paniikkikohtaus?

Vierailija
33/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa yksityiseltä.

Vierailija
34/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin? Kardiologille vissiin pitää aika varata, vai miten.

Vierailija
35/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittari sanoo error, eikä toimi, jos on rytmihäiriö. Samalla voi nousta paineetkin.

Kannattaa mennä mahd pian lääkäriin, ja pyytää että tekevät Holter ekg:n.

Vierailija
36/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena lääkärissä vp sattumoisin jotain 160/117, aika oli varattu ihan toisen vaivan takia. Ei aloitettu vielä silloin lääkitystä, piti mennä erikoissairaanhoidon kautta missä tehtiin diagnoosi lisämunuaissairaudesta.

Vierailija
37/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin? Kardiologille vissiin pitää aika varata, vai miten.

Sehän se olis erikoisala joo. Jos semmosta haluat selvittää ja varaa on, niin kyllä.

Vierailija
38/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittari sanoo error, eikä toimi, jos on rytmihäiriö. Samalla voi nousta paineetkin.

Kannattaa mennä mahd pian lääkäriin, ja pyytää että tekevät Holter ekg:n.

Samaa ajattelin itsekin. On se kumma ettei näitä tunnuta ottavan tosissaan ennen kuin on käynyt 5 kertaa päivystyksessä ambulanssilla.

Vierailija
39/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ihmetellä millainen valopää pitää olla jotta kirjoittaa tänne oireistaan sen sijaan että hakeutuisi lekuriin.

Vierailija
40/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sulla se mittari on niin seuraile nyt sitä verenpainetta. Sulla voi olla verenpainetauti ja tarviit siihen lääkityksen. Korkea verenpaine on riskitekijä monelle sairaudelle. Kun olet pari viikkoa seurannut niin varaa aika terveyskeskukseen.

Sydänliiton sivuilta tai terveyskylästä löytyy lisärietoa korkeasta verenpaineesta.

Joo mittailen. Erikoisinta tässä koko yhtälössä oli se että mies sai mitattua koko ajan verenpaineen normaalisti. Minulla huusi tuon kahden tunnin välillä erroria vain jatkuvasti. Mies sai aina mitatesaaan normaalit arvot. Eli siis ei ollu verenpainemittarissa häikkää. Aivan oikeaoppisesti olen mitannut.

Kun pääsin kotiin niin tuli tuloskin taas tuolla mittarilla ja oli jo parempi eli 130/86 p. 88.

Eli oli kyllä hyvin erikoiset pari tuntia tuossa.

En tajua nyt yhtään. Verensokeritkin mittasin ennen päivystykseen menoa kun oli vähällä pyörtyä pariin otteeseen. Ei ollu hypoglykemiaa.

Ihan ihmeellistä koko juttu.

Ap

Ottivatko edes EKG:n?

Ei, ei mitään muuta kun verenpaineen. Käynti kesti alle 10 min.

Tämä oli siis niin erikoista etten voi käsittää.

Ensinnäkään sitä että verenpaine oli tuon 177/113 ensin, sitten pelkkää erroria (vaikka miehellä koko ajan näytti kyl paineen, oli pakko kattoa johtuiko mittarista tuo error lukema mutta johtui minusta) sitten hoitajan luona vihdoin sain verenpaineen ja oli tuon n. 150/100. Sitten kotona myöhemmin olikin jo 130/80. Siis mitä ihmettä? Ensinnäkin kun eihän verenpaine voi tuolla tavalla hyppiä?

Olen siis ollut paikoillani ja rauhassa, puhumatta yms joka kerran aikana.

Lisäksi tuon errorin aikainen huimaus, kylmä hiki ja lähes näön menetys oli outoa.

Sitten yhtäkkiä voinkin hyvin ja koko tämä homma vaikutti kun olisin mennyt luulosairaana päivystykseen.

Ei ottanut kuuleviin korviin tuota selitystäni verenpainemittauksistani ja oirelusta.

Kehoitti vain seurailemaan jatkossa ja päästi kotiin.

Siis ihan kiva näin mutta en ole aikaisemmin kokenut moista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi