Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko saamasssa sydäninfarktin? Verenpaine 177/113 p. 44. Nainen.

Vierailija
13.05.2022 |

On hikoilluttanut ja hengästynyt helposti.
Vähän ollu stressiä ja kuormaa keholle.

Voisko tämä olla vain jotain ohimenevää? Jos otan ihan rauhassa tämän illan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä jumala. Soita 112 ja kysy onko mitään hätää.

Vierailija
2/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, kossu auki ja ota rennosti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on herännyt huoli, niin miksi täällä kyselet? Vaikee on tuon perusteella sanoa yhtään mitään.

Vierailija
4/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto on suurempi uhka.

Vierailija
5/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hetki. Annas kun laitan nämä mielikuvitus-EKG-lätkät paikalleen, niin katotaan.

Vierailija
6/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine vaihtelee pitkin päivää. Istu puoli tuntia rauhassa ja mittaa 2 kertaa uudestaan. Ei noilla arvoilla vielä mitään tapahdu, mutta jos paineet pysyvät noin korkeina vielä ensi viikkoon, niin käy lääkärissä. Itse sain lääkityksen alhaisemmilla arvoilla. Mittaa päivittäin, koska lääkäri haluaa nähdä mittaukset pidemmältä ajalta.

Vierailija
7/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vp on korkea. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. HETI!

Vierailija
8/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeahan tuo on. Lepäilet ja olet syömättä ja juomatta puolisen tuntia ja mittaat uudelleen. Kaksi mittausta ja välillä tauko. Soita varmuuden vuoksi päivystykseen.

Vierailija
9/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli voi olla jotain koska rr korkea mutta pulssi matala. Jos pulssi olisi myös korkea niin voisi johtua stressistä tai jostain muusta kehon rasituksesta.

Hieman huolestuttavat arvot.

Vierailija
10/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainemittari ei edes mittaa enää vaikka olen kokeillut useita kertoja, lisäksi vaihdoin patterit myös. Kaksi kertaa olen ollut lähellä pyörtyä tässä tunnin sisään.

Nyt lähden ensiapuun.

Ap

Vierailija
11/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus.

Vierailija
12/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa turha käynti.

Kävin selittämässä oireeni ja kaiken tuon mitä tässä nyt on ollut. Hoitaja mittasi verenpaineen ja sanoi vain, että seuraile jatkossa. Verenpaine oli n. 150/100.

Se oli siinä. Olen toki erittäin huojentunut ja lähin kotiin hyvillä mielin mutta siitä huolimatta oli outo käynti. Toivottavasti jotain ohimenevää tämä.

Ap

Vierailija
13/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulla se mittari on niin seuraile nyt sitä verenpainetta. Sulla voi olla verenpainetauti ja tarviit siihen lääkityksen. Korkea verenpaine on riskitekijä monelle sairaudelle. Kun olet pari viikkoa seurannut niin varaa aika terveyskeskukseen.

Sydänliiton sivuilta tai terveyskylästä löytyy lisärietoa korkeasta verenpaineesta.

Vierailija
14/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpainemittari ei edes mittaa enää vaikka olen kokeillut useita kertoja, lisäksi vaihdoin patterit myös. Kaksi kertaa olen ollut lähellä pyörtyä tässä tunnin sisään.

Nyt lähden ensiapuun.

Ap

Soita ambulanssi.

Vierailija
15/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli verenpaine 190/200 syy: raskausmyrkytys

Nyt verenpaineeni on 100/89

Vierailija
16/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan 112

Vierailija
17/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sulla se mittari on niin seuraile nyt sitä verenpainetta. Sulla voi olla verenpainetauti ja tarviit siihen lääkityksen. Korkea verenpaine on riskitekijä monelle sairaudelle. Kun olet pari viikkoa seurannut niin varaa aika terveyskeskukseen.

Sydänliiton sivuilta tai terveyskylästä löytyy lisärietoa korkeasta verenpaineesta.

Joo mittailen. Erikoisinta tässä koko yhtälössä oli se että mies sai mitattua koko ajan verenpaineen normaalisti. Minulla huusi tuon kahden tunnin välillä erroria vain jatkuvasti. Mies sai aina mitatesaaan normaalit arvot. Eli siis ei ollu verenpainemittarissa häikkää. Aivan oikeaoppisesti olen mitannut.

Kun pääsin kotiin niin tuli tuloskin taas tuolla mittarilla ja oli jo parempi eli 130/86 p. 88.

Eli oli kyllä hyvin erikoiset pari tuntia tuossa.

En tajua nyt yhtään. Verensokeritkin mittasin ennen päivystykseen menoa kun oli vähällä pyörtyä pariin otteeseen. Ei ollu hypoglykemiaa.

Ihan ihmeellistä koko juttu.

Ap

Vierailija
18/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainemittari ei mittaa jos on rytmihäiriöitä.

Paineet ei ole taivaissa, mutta jos normi jotain 60/90 kuten itsellä niin tollaset paineet kyllä panee pyörryttää. Pulssisi on kyllä aika alhainen vai onko ?

Missä päin pääsee päivystykseen 2 tunnissa ?

Vierailija
19/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lähden ensiapuun.

Ap

Et lähde, vaan soitat 112

Vierailija
20/46 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis; miten saa selville onko sepelvaltimotautia? Onko muuta tutkimusta kuin se suonten värjäys? Tätähän ei julkiselta saa ellei saa slaagia, mutta saako yksityiseltä rahalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi