Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen energiajuomakoukussa, apua!

Vierailija
13.05.2022 |

Tämä ei ole mikään vitsi. En käytä mitään päihteitä, mutta energiajuomat ovat minulle kuin alkoholia. En saa kunnolla nukuttua ja sitten juon lisää energiajuomaa ja kierre on valmis. Joka päivä menee ainakin yksi, useimmiten kaksi ja joskus jopa enemmän, jolloin olossakin rupee tuntumaan. Nyt tämä on toinen päivä, kun en ole juonut niitä ja päänsärky on aivan järkyttävä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis aikuinen työssäkäyvä ihminen, en mikään jonne, joka valvoo yöt pelaten.

Ap

Vierailija
2/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viekkarit menevät ohi kun sinnittelet. Pääkipu helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen siis aikuinen työssäkäyvä ihminen, en mikään jonne, joka valvoo yöt pelaten.

Ap

Tiedetään. Voisit yrittää lomalla hiljalleen lopettaa tuon tavan. Tsemppiä sulle.

Vierailija
4/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisipa. Buranat eivät tähän auta.

Ap

Vierailija
5/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias nainen ja koukussa energiajuomiin. Noin pari vuotta juonut niitä. Ensin satunnaisemmin ja nykyään päivittäin. Niiden juominen alkoi, kun tein stressaavaa ja väsyttävää työtä, jossa piti koko ajan olla hyvin tehokas ym. Satuin maistamaan silloin energiajuomaa ja huomasin, että sehän piristi kivasti ja myös maku miellytti. Sitten lopetin vielä kahvin juonnin ja energiajuomat tuli yhä enemmän kuvioihin. Juon yhden juoman päivässä. Joskus harvemmin kaksi. Sokerittomia. Mielestäni olen fyysisesti, sekä henkisesti koukussa niihin. Yritin vasta vieroittua niistä, kun tympi rahanmeno niihin. Hirveä päänsärky, vetämätön ja masentunut mieliala, ärtymys ym. Ja hassua, mutta elämä tuntui täysin lattealta ja hohdottomalta ilman niitä juomia. Minulle on kait jokin elämän luksus juoda niitä juomia ja päivä ilman niitä ei ole mitään. Jaksoin olla jonkin aikaa ilman. Sitten en enää jaksanut sitä vetämätöntä ja masentunutta oloa. Päätin juoda esim. joka toinen päivä. No, nyt juon taas joka päivä. Ja nyt olen taas oma itseni. Taitaa olla melkoinen riippuvuus, mutta jotenkin en jaksa välittää. Välillä kyllä tympii turha rahanmeno ja terveysvaikutukset mietityttää ym. Mutta aina vaan tölkki sihahtaa auki kuitenkin. On suosikkijuomat, mutta hupaista kyllä lähes mikä tahansa energiajuoma kyllä kelpaa tosi paikan tullen. Eli aivan, kuin alkoholisti, jolle kelpaa mikä tahansa alkoholijuoma, kun tarvis on.

Vierailija
6/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44-vuotias nainen ja koukussa energiajuomiin. Noin pari vuotta juonut niitä. Ensin satunnaisemmin ja nykyään päivittäin. Niiden juominen alkoi, kun tein stressaavaa ja väsyttävää työtä, jossa piti koko ajan olla hyvin tehokas ym. Satuin maistamaan silloin energiajuomaa ja huomasin, että sehän piristi kivasti ja myös maku miellytti. Sitten lopetin vielä kahvin juonnin ja energiajuomat tuli yhä enemmän kuvioihin. Juon yhden juoman päivässä. Joskus harvemmin kaksi. Sokerittomia. Mielestäni olen fyysisesti, sekä henkisesti koukussa niihin. Yritin vasta vieroittua niistä, kun tympi rahanmeno niihin. Hirveä päänsärky, vetämätön ja masentunut mieliala, ärtymys ym. Ja hassua, mutta elämä tuntui täysin lattealta ja hohdottomalta ilman niitä juomia. Minulle on kait jokin elämän luksus juoda niitä juomia ja päivä ilman niitä ei ole mitään. Jaksoin olla jonkin aikaa ilman. Sitten en enää jaksanut sitä vetämätöntä ja masentunutta oloa. Päätin juoda esim. joka toinen päivä. No, nyt juon taas joka päivä. Ja nyt olen taas oma itseni. Taitaa olla melkoinen riippuvuus, mutta jotenkin en jaksa välittää. Välillä kyllä tympii turha rahanmeno ja terveysvaikutukset mietityttää ym. Mutta aina vaan tölkki sihahtaa auki kuitenkin. On suosikkijuomat, mutta hupaista kyllä lähes mikä tahansa energiajuoma kyllä kelpaa tosi paikan tullen. Eli aivan, kuin alkoholisti, jolle kelpaa mikä tahansa alkoholijuoma, kun tarvis on.

Sepä se. Voin hyvin pärjätä pelkällä energiajuomallakin, mutta mikään ruoma tai juoma ei vedä vertoja energiajuomalle. 

Ap

Vierailija
7/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitanko sinut emäntäkouluun kesäksi? Pääset oikealle unirytmille ja saat hyviä käytännöntaitoja tulevaa perhettäsi varten. Saat kurssilta valmistuttuasi - kätevä emäntä tittelin

mies54v

Vierailija
8/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen , ajattele nyt.

Vierailija
9/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt 2 viikkoa olemaan ilman niin siitä se helpottaa! Kofeiiniviekkaripäänsärky oli mullakin muuten todella paha, millään särkylääkkeillä ei ollut yhtään vaikutusta siihen. Älä luovuta nyt kun on hyvä alku sulla siinä 👍

Vierailija
10/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen koukussa sokerittomiin kolajuomiin. Säälittävää, mutta vieroitusoireet ovat järkyttäviä (päiväkausia jatkuvaa migreeniä ja oksentelua). Olen ajatellut vähentää ja siirtyä kahviin (ja ehkä lopettaa kokonaan hiljalleen), mutta kahvista tulee pahoinvointia ja päänsärkyä myös :/

Vierailija
11/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin jokainen teini nykyään

Vierailija
12/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisipa. Buranat eivät tähän auta.

Ap

Sama kuin kahvin lopettaminen,menee ohi.

Vierailija
13/14 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt 2 viikkoa olemaan ilman niin siitä se helpottaa! Kofeiiniviekkaripäänsärky oli mullakin muuten todella paha, millään särkylääkkeillä ei ollut yhtään vaikutusta siihen. Älä luovuta nyt kun on hyvä alku sulla siinä 👍

2 VIIKKOA?! Ajattelin, että kestän päivän...

Ap

Vierailija
14/14 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kahvia. Muuna aikana kofeiinipilleri ja B-vitaminia (joita energiajuomissa on) mutta B12 varastoituu maksaan ja sitä ei erikseen ole vähän B:ssä, joka muulta osin huuhtoutuu läpi.

Sininen valo/valot vähemmäksi, ettei nukuta eikä valvota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän