Täysimetys ja valmiit puurot?
Te, jotka olette täysimettäneet vauvaa pitkään, niin mitä puuroa olette antaneet sitten vauvallenne kun on ollut puurojen aika? Oletko keittänyt itse hiutaleista vaiko ostanut valmiita puuroja. Noissa valmiissa puuroissahan on korviketta vissiin?
Minä vähän vieroksun noiden valmiiden puurojen antoa juuri siitä syystä ettei poika vielä ole saanut korviketta muuten kertaakaan! Hän on nyt 7 kk. Mutta sitten toisaalta mitä haittaa siitä olisikaan vaikka nyt saisikin noita valmiita puuroja joissa korviketta?? Tätä nykyä olen antanut vain hiutalepuuroa ja lisännyt vähän ämmää joukkoon...
Miten te muut olette toimineet?
Kommentit (10)
Juurikin kysyin tänään neuvolasta tätä valmispuuro/ruoka juttua tästä maito aspektista. Se olisi suositus että sinne 10 kk asti mentäisiin ihan tällä rintamaidolla ja sen jälk. vasta mukaan nämä maidolliset valmisruuat.
Kun meillä luultavasti on pikku matka edessä tässä kuukauden sisään... En tiedä viitsinkö sukulaisten nurkissa ruveta puuroja keittelemään (heh kattiloita likaamaan), vai kehtaanko? No toisaalta mikäs siinä olisi... Keitän vaikka isomman satsin kerralla ja sitten lämmittelen sitä mikrossa.
Ap
Muksulla taisi olla parikin marjapuuron tyyppistä 2 dl tetrassa.
Toisaalta, maidollisista puuroista ei ole mitään haittaa, ellei ole maidolle allerginen. Ihan hyvillä mielin niitä voi käyttää, ja on hienoa, että vauva saa äidinmaitoakin vielä lisäksi.
10 kk (tosin mielummin 11kk tai vasta 12 kk) iästä eteenpäin voi pikkuhiljaa totutella hapanmaitotuotteisiin ja tavaliseen maitoon ruoissa - kovikkeita ja korviketta sisältäviä puuroja ja vellejä voi tietenkin antaa aikaisemminkin.
Kiva kuulla.
Joo allergioita ei ole suvussa, joten sinänsä ei kai ole korvikkeestakaan " haittaa" .
Ap
taitaa olla kummallisia kyläpaikkoja joissa ei vois puuroa lapselle keittäää... rohkeasti vaan... omat hiutaleet mukaan jne. ja korviketta ei tehtäs jos se olis haitaksi!!!! et sekin helpottaaa kyläilyjä ja matkustamista.
Esim. Muksun riisipuurojauhe ihan älyttömän helppo. Hedelmäsosetta vaikka kaveriksi.
Ja siinä paketissa lukee, että valmista aina yksi annos kerrallaan ja jos jää yli niin roskiin.
Kai mä ajattelen, etten haluaisi olla vaivoiksi ja liata kattiloita... heh. Kattilassa mä yleensä puuron keitän koska tulee sileämpää kuin mikrossa. Sitten jatkan äidinmaidolla ja soseella. Saas nähdä mitä teen. Ehkä ostankin valmiita. Voishan niitäkin kokeilla!
Siis jotain jauhetta, jota sekoitettiin vain kuumaan veteen. Kauheaa tököttiä, vauvamme vaan työnsi kieltä ulos suusta. Tavalliset puurot sekoitettuna valmiisiin hedelmäsoseisiin sitävastoin ovat pojan herkkua. Hurautan tavallisia puurohiutaleita feikki-Magic Bulletilla hienoksi jauhoksi. Sitten vaan mikroon. Valmispuurot on ylikallista huijausta.
ole niitä kuukausiin ostanut. Ja muksun riisipuurojauheen voi sekoittaa vaikka rintamaitoon, riisimaitoon tai veteen jos haluaa välttää lehmänmaitoa
vieroksuin antaa valmisruokia/puuroja joissa oli käytetty korvikettta tms. ja niinpä tein ihan tavallisista hiutaleista vesipuuroa ja soseet tein itse (allergiankin takia). Ihan helppoahan se puuro on tehdä, ilman valmispuuroja tai erityisiä vauvojen puuroja pärjää hyvin (ja pääsee vielä edullisemmallakin)!