Mikä on helpoin instrumentti soitettavaksi bändissä?
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkahuilu.
Haha :D Tähän bändiin ei tule nokkahuilua.
Khuur ei ole paha ellet pelkää kulttuurillista omimista.
Morin khuur! Hieno soitin, ihan ulkonäkö on usein jo upea hevosenpäineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumpuja voisi luulla helpoksi ja itsekin aina pitänyt helppona, mutta muistan miten suuri ongelma kaverien bändillä oli löytää rumpali joka pysyy rytmissä joten minut piti sitten vähän puoliväkisin taivutella rumpaliksi. Ei ilmeisesti kaikille ollenkaan itsestäänselvää että pysyy rytmissä.
Kitaraa en ole oppinut vaikka kuinka yrittää, basso on kyllä aika helppo omaksua.
Rytmissä kannattaa pysyä. Mitä haittaa voi olla jos rumpali ei pysy muun bändin tahdissa? Kysyy ei musikaalinen
Kuuntelepas Metallican Lars Ulrichin mokia...
Riippuu kyllä ihan täysin musiikkilajista. Moni vastaa arvatenkin että yksinkertaisin olisi basso, mutta instrumentaali funkin/grooven/jazzin soittaminen 5-tai 6-kielisellä bassolla on kyllä äärimmäisen teknistä ja monimutkaista, toisessa ääripäässä sitten 4-kielinen basso ja perus 3 soinnun rockin soittaminen.
Tuossa mallia hieman monimutkasemmasta basso riffistä.
No enpä tiedä tuosta bassosta. Ikinä en oppinut soittamaan, vaikka useamman vuoden yritin. Se on kun aivot ei taivu ymmärtämään, mitä kieltä pitää rämpyttää. En osaa selittää. Mutta bassossa otetaan sävel eri kohdista, riippuen halutusta äänestä, esim. jos haluat f:n, pitää olla looginen, miltä kieleltä sen soitat, että seuraava sävel on saavutettavissa oikeassa rytmissä. Sehän siinä minulla just oli, että aivot sanoo, että nyt ollaan tässä kolmannen kielen kohdalla ja näppäävä sormi ei löydä sinne.
Kitara on minulle ollut helpompi, siis soittelin nuorena sointuja ja säestystä. Kun saa rämpyttää useamman kielen kerralla, aivojen ei tarvitse pähkäillä, mitä kieltä oikealla kädellä tavoitellaan. Melodioita olen huono soittamaan, mutta säestys onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä ihan täysin musiikkilajista. Moni vastaa arvatenkin että yksinkertaisin olisi basso, mutta instrumentaali funkin/grooven/jazzin soittaminen 5-tai 6-kielisellä bassolla on kyllä äärimmäisen teknistä ja monimutkaista, toisessa ääripäässä sitten 4-kielinen basso ja perus 3 soinnun rockin soittaminen.
Tuossa mallia hieman monimutkasemmasta basso riffistä.
Hyvän basistin tunnistaa siitä että soitto näyttää äärimmäisen helpolta ja kevyeltä, vaikka oikeasti vetää ihan käsittämättömän kompleksia settiä.
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä tuosta bassosta. Ikinä en oppinut soittamaan, vaikka useamman vuoden yritin. Se on kun aivot ei taivu ymmärtämään, mitä kieltä pitää rämpyttää. En osaa selittää. Mutta bassossa otetaan sävel eri kohdista, riippuen halutusta äänestä, esim. jos haluat f:n, pitää olla looginen, miltä kieleltä sen soitat, että seuraava sävel on saavutettavissa oikeassa rytmissä. Sehän siinä minulla just oli, että aivot sanoo, että nyt ollaan tässä kolmannen kielen kohdalla ja näppäävä sormi ei löydä sinne.
Kitara on minulle ollut helpompi, siis soittelin nuorena sointuja ja säestystä. Kun saa rämpyttää useamman kielen kerralla, aivojen ei tarvitse pähkäillä, mitä kieltä oikealla kädellä tavoitellaan. Melodioita olen huono soittamaan, mutta säestys onnistuu.
Harva myöskään käsittää että ne basson kielet on paljon paksummat ja jäykemmät kuin kitarassa, joten soittaminen on senkin myötä ihan erilaista.
Kitara. Riippuu bändistä. Poppia soitat alta viikon,
fuusiojatsia treenaillessa menee vuosia.
Euroviisubändeissä 90% bändien esiintyjistä vain tanssi tai vähän peppua keinutti, että tuo varmaan helpoin.
Tai sitten se play nappulan painaminen, josta ne taustat tulivat, kun bändeillähän oli "vain laulaja", eikä kukaan soittanut mitään, tuo on varmaan aika helppo homma myös.
Basso, mutta vain tavallaan. Nimittäin rytmiryhmä on se kaikista tärkein bändissä. Kitaristi voi vetää ihan mitä sattuu, kunhan rummut ja basso on kunnossa.