Junteinta mitä tiedätte?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stereotypian käyttö, eli ihminen yleistää kokemuksen ja mielipiteen edustavan kaikkien mainitsemiaan ryhmän jäseniä.
Juuri tämä. Esim. jos on tavannut esim. yhden hyvän m-m:n niin olettaa että muutkin on hyviä eivätkä loisi tai rais kaa
Tämä kommentti on junteinta mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien lakko.
hoitajien valitus
Kun henkilö löytyy googlettamalla somealustoilta ja verkostointisivustoilta.
Pikku kylän " kovat jätkät, jotka vihaa kaikkea" jotka on vuosisatojen insesti seksillä tuotettuja homogeenisiä suomalaisia...
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten alkoholin suurkulutus,aina pitäis joka tilanteessa olla ihan naamat ja ne jotka ei juo niin hyökätään aggressiivisesti sanallisesti.
Menee samaan kategoriaan kun aikuinen ihminen selittämässä onnellinen ilme kasvoillaan, että kyllä mä olin silloin niin kännissä, luullen että se tarkoittaa edelleen samaa statuksen nostoa kuin murrosikäisenä.
Naiset miesten töissä on junteinta mitä tiedän. Pysyisivät ne vain naisten töissä tai keittiössä tai makkarin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Asenne en tiedä enkä haluakkaan tietää. Pahinta on että tuota on eduskkunnassakin. Erityisesti kristillisissä ja persuissa.
Ethän sinäkään tiedä edes oikeinkirjoitussääntöjä.
Innostuneesti jonkun tietoinen kehuminen sen henkilön läsnäollessa joka kokee itsensä ulkopuoliseksi.
Ihan kuin haluttaisiin sanoa: meidän sisäpiiriin on vaikea päästä.
Vierailija kirjoitti:
Juntti on esim. ihminen joka luulee olevansa erityisen oppinut, kun käyttää reippaasta keski-ikäisestä tai sen vanhemmasta naisesta nimitystä viriili.
Vir on latinaa ja tarkoittaa miestä. Viirili on miehekäs, mieskuntoinen.
Nainen ei siis voi olla minkään ikäisenä viriili.
.
Juntti on myös ihminen, joka ei käsitä, että sana rasismi liittyy rotuun.
Sitä ei siis voi yhdistää sanaan ikä. Pitäisi käyttää sanaa ikäsyrjintä eikä ikärasismi.
Parin sanan liian lavea käyttö tekee juntin?
Asia selviö!
Junteinta mitä tiedän olen minä itse.