Tajuatteko sellaista, että joku ajaa monta tuntia mökille, on siellä päivän ja ajaa takaisin?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ajatuksena olla sekin, että se itse ajo on jonkun mielestä mukavaa. Tykkään itsekin ajella autolla ja katsella maisemia jne.
Itsellä tosin mökkimatkaan ei mene kuin 5 min. autolla.
Viisi minuuttia? Kerro lisää.
Ainakin sedälläni on vanha torppa asuintalona ja mökki kilometrin päässä järven rannalla. Ja olen nähnyt sellaisenkin että rantasauna näkyy kotitalon kuistilta. Ei ne mökit aina ole korvessa, eikä kaikki asu kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein tuollaiset reissut ovat varmaan asioita, että pitää hoitaa tai tarkistaa joku asia mökillä? Tai halutaan käydä katsomassa esim. myrskyn jälkeen onko puita kaatunut tai onko laituri vielä paikallaan tms.
Itse olen ajanut yksin Sodankylään mökille niin että perjantaina aamulla lähdin Tampereelta, illalla siellä. Lauantaipäivän hääräsin tukka putkella ja sunnuntaiaamuna auto kohti kotia. Illalla olin takaisin kotona. Onneksi se oli kesäaikaa, hyvä keli ja valoisaa. Ja tykkään ajaa autoa.
Tämä. Monet nauttii matkalla olosta. Silloin ei rasita. Suomen luonto upea, jatkuvasti muuttuva maisema. Usein on myös monia reittejä perille. Pikkutiet yllättäviä.
Ymmärrän💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ajatuksena olla sekin, että se itse ajo on jonkun mielestä mukavaa. Tykkään itsekin ajella autolla ja katsella maisemia jne.
Mökille on niin lyhyt matka. Ei se matka veisi viittäkään minuuttia, mutta koulun kohdalla pitää hiljentää.
Minäkään en tajua. Mökin pitää olla max 1,5 tunnin ajomatkan päässä kotoa.
Christiiina kirjoitti:
Mun serkku kerran kävi vanhempiensa luona 300km päässä ja hän pääsi sinne oman serkkunsa kyydissä. Sitten kun hän halusi kotiin, hänen miehensä tuli hakemaan häntä , siis ajoi 300km edestakaisin päivässä,vaikka serkkuni olisi päässyt kotiin junallakin. Mutta kun hän on kuulemma liian hieno kulkemaan junalla roskasakin seurassa.
Onhan junassa ykkösluokka jos ei halua roskasakin kanssa kulkea.
Minä en huolisi mitään mökkiä.Onneksi tätinikin sen myi ennen kuin sairastui dementtiaan.
Vierailija kirjoitti:
En, oma mökkimatka on 25min enkä välttämättä viitsisi vain päiväksi mennä. Kyllä se residenssi vaihtuu aina useammaksi päiväksi. Jotkut syyt tietysti erikseen, jos vaikka joku remontti on sellaisessa vaiheessa että yöpyminen ei ole mielekästä.
Näin on. Lisäksi ei saunominenkaan maistu ilman saunakaljoja.
Keveripariskunta ajaa vuoden ympäri lähes jokaisena viikonloppuna Lahdesta Mikkeliin mökille.
En käsitä.
Pakko myöntää, että en ymmärrä. Miksi edes vaivautua, jos paikan päällä ei kerkeä viettämään tarpeeksi aikaa? Oma mökkini on alle kahden tunnin ajomatkan päässä. Jos mökkeilyyn varattua aikaa on vain alle viikko, mietin monta kertaa maksaako vaivaa lähteä. Yleensä en jaksa vaivautua, jos aikaa on alle viikko.
Vierailija kirjoitti:
Keveripariskunta ajaa vuoden ympäri lähes jokaisena viikonloppuna Lahdesta Mikkeliin mökille.
En käsitä.
Lisään vielä, että rouva ei haluaisi sinne joka viikonloppu, mutta mies vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tajua. Mökin pitää olla max 1,5 tunnin ajomatkan päässä kotoa.
Miksi? Meillä mökille vähän päälle 3 km. Asutaan mökillä puolet vuodesta. Helppo hoitaa pyykit, roskat ja muut, kun "koti"on ihan vieressä.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä.
Lahdesta Mikkeliin kestää noin tunnin. Moni tekee tuon työmatkana viitenä päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä.
No eihän tuo ole kuin 1,5 tunnin ajomatka. Jos tykkää olla mökillä, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä.
Lahdesta Mikkeliin kestää noin tunnin. Moni tekee tuon työmatkana viitenä päivänä viikossa.
Ja kahdesti päivässä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus muinoin oli työkaveri joka kävi joka kesä perjantai ruokatunnilla alkossa, osti 2 kossu pulloa ja manasi loppupäivän että taas pitää lähteä mökille, kuullosti todella väkinäiseltä, mutta sama toistui joka ikinen perjantai. Matkaa oli 300 km yhteen suuntaan. Että semmoinen nautinto.
Työkaveri, joka..., kossupulloa, kuulosti.
Olispa alkoreissullaan ostanut sinulle äidinkielenoppaan.
Omalle mökille noin 1000km, en päiväksi kyllä sinne lähtisi, mutta parilla päivällä pidennetylle viikolopulle useinkin.
Tässäkin ketjussa on monia kenen mielestä se on ok. Mutta ei se ole. Jos syynä on virkistyminen niin kannattaisi etsiä virkistyspaikka lähempää, vaikka jarvi tai luontopolku. Teille on muodostunut rutiini että ajetaan nyt taas sinne, syödään pulla ja ajetaan takaisin. Ei ole järkevää, kaipaatte herätystä aikaa, rahaa ja ympäristöä kuluttavasta elämäntavastanne. Myykää se mökki jos siellä ei halua tai pysty olemaan. Jos haluaa kotoa pois muttei halua kävellä tai pyöräillä, niin hankkikaa vene tai palsta.
Puolisollani mökki tunnin päässä, jossa ei saa yöpyä. En käy. Itselläni mökki kolmen tunnin päässä, ehkä pitkäksi viikonlopuksi saatan mennä mutta yleensä vähintään viikko+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sedälläni on vanha torppa asuintalona ja mökki kilometrin päässä järven rannalla. Ja olen nähnyt sellaisenkin että rantasauna näkyy kotitalon kuistilta. Ei ne mökit aina ole korvessa, eikä kaikki asu kaupungeissa.
Minulla on mökki 13 km päässä, asun pienen kaupungin keskustassa ja mökille menen viettämään usein aikaa. Mökkini on töysin varusteltu, keittiö jopa hienompi kuin kotona koska se on uusi, kaikki vermeet löytyy, vesi ja sähköt. Tykkään. Talvella käyn juhlapyhinä, muuten en.
En. Juuri tuon takia en hanki mökkiä. Paljon halvempaa on vuokrata joka vuosi vaikka kuukaudeksi kuin ostaa oma.
Mun serkku kerran kävi vanhempiensa luona 300km päässä ja hän pääsi sinne oman serkkunsa kyydissä. Sitten kun hän halusi kotiin, hänen miehensä tuli hakemaan häntä , siis ajoi 300km edestakaisin päivässä,vaikka serkkuni olisi päässyt kotiin junallakin. Mutta kun hän on kuulemma liian hieno kulkemaan junalla roskasakin seurassa.