Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatteko sellaista, että joku ajaa monta tuntia mökille, on siellä päivän ja ajaa takaisin?

Vierailija
13.05.2022 |

Minä en.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan, jos se antaa tekijälleen jotain. Minulla ei ole mökkiä, joten en aja. Jos olisi ja olisi tosi hyvä paikka olla, lyhytkin aika olisi hyväksi, voisin ajaa.

Jos kokisin sen raskaaksi ja hankalaski, en ajaisi. 

Kummassakaan tapauksessa en ymmärtäisi, miksi jonun ulkopuolisen pitäisi olla siitä yhtään mitään mieltä.

Vierailija
2/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, oma mökkimatka on 25min enkä välttämättä viitsisi vain päiväksi mennä. Kyllä se residenssi vaihtuu aina useammaksi päiväksi. Jotkut syyt tietysti erikseen, jos vaikka joku remontti on sellaisessa vaiheessa että yöpyminen ei ole mielekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Miehen sukumökki on kuuden tunnin ajomatkan päässä. Kerran kokeiltiin, miten sujuisi viikonloppu: lähtö perjantai ja paluu sunnuntai. Ei yhtään hyvä juttu.

Vierailija
4/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta appivanhemmat ovat tuollaisia, matka on tosin vain 45min mutta ajavat sinne pariksi tunniksi ihan säännöllisesti. Vaikea ymmärtää miksi näin, kaikki mukavuudet on

Vierailija
5/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu tarvitsee välillä virkistystä. Joillekin se on päivä mökillä, toiselle jotain muuta. Minulla, köyhällä, se on kävelylenkki metsässä. Ymmärrän siis näitä mökillä piipahtavia.

Vierailija
6/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin oli työkaveri joka kävi joka kesä perjantai ruokatunnilla alkossa, osti 2 kossu pulloa ja manasi loppupäivän että taas pitää lähteä mökille, kuullosti todella väkinäiseltä, mutta sama toistui joka ikinen perjantai. Matkaa oli 300 km yhteen suuntaan. Että semmoinen nautinto.

Vierailija
7/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit siellä vielä raadetaan kuin hullut, ja mitään mukavuuksia ei tietenkään kuulu olla. 

Vierailija
8/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sanot samaa näistä päivän-pari ulkomaanmatkavisiiteistä Euroopan kaupunkeihin? Monta tuntia matkustetaan kämäiseen hotelliin ja päivän päästä sama parin tunnin matka takaisin. Niin virkistävää!

Vierailija
9/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit siellä vielä raadetaan kuin hullut, ja mitään mukavuuksia ei tietenkään kuulu olla. 

Mun mielestä mökille kuuluu samat mukavuudet kuin kotiinkin. Ja meillä onkin.

Vierailija
10/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan. Lapsuudessani oli aivan tavallista, että ajettiin autolla muutamien satojen kilometrien päähän jollekin järvelle, oltiin siellä päivä pilkillä ja palattiin kotiin.

Vierailija
11/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolla ajaisin mökille Jos olisi ajokortti ,auto ja Mökki. Ihan joka päivä!Valitetavati ei ole niitä.Ei omistusasuntoa.Mutta vuokralla ihan tyytyväinen.Eikä liikuta päätäni yhtään, miten muut toimimivat tai minne ajavat autoilaan esim.päiväksi!

Vierailija
12/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sanot samaa näistä päivän-pari ulkomaanmatkavisiiteistä Euroopan kaupunkeihin? Monta tuntia matkustetaan kämäiseen hotelliin ja päivän päästä sama parin tunnin matka takaisin. Niin virkistävää!

No onhan tuo virkistävää. Kavereiden kanssa tehdää näitä shoppailuviikonloppuja, tosin ei nyt kahteen vuoteen, mutta kohta aletaan taas suunnitella reissuja.  Ei matka rasita mukavassa seurassa. Vuokrataan aina kiva huoneisto, jonne mahdutaan kaikki eikä mitään kämästä hotellihuonetta.  

Vierailija
13/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä bensan hinnoilla jättäisin mökkireissut vähemmälle. Ainakaan yhden tai kahden päivän takia ei ole taloudellisesti järkevää eikä ympäristöystävällistä huristella satoja kilometrejä. 

Vierailija
14/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisesti tuollainen muuataman tunnin matkustaminen päiväksi pariksi kohteeseen omalla autolla tai jopa lentokoneella on kestämätöntä. En ymmärrä.

Vierailija
15/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tuollaiset reissut ovat varmaan asioita, että pitää hoitaa tai tarkistaa joku asia mökillä? Tai halutaan käydä katsomassa esim. myrskyn jälkeen onko puita kaatunut tai onko laituri vielä paikallaan tms.

Itse olen ajanut yksin Sodankylään mökille niin että perjantaina aamulla lähdin Tampereelta, illalla siellä. Lauantaipäivän hääräsin tukka putkella ja sunnuntaiaamuna auto kohti kotia. Illalla olin takaisin kotona. Onneksi se oli kesäaikaa, hyvä keli ja valoisaa. Ja tykkään ajaa autoa.

Vierailija
16/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään autolla ajamisesta, se  jo itsessään on mulle omaa aikaa ja rentouttaa. Vielä jos ei ole mitään tiukkoja aikatauluja eli matkalla voi huoletta pysähtyä vaikka kahville tai syömään johonkin mukavannäköiseen, uuteen paikkaan. Voisin siis hyvin ajella mökillä aamulla esimerkiksi pari, kolme tuntia ja viettää päivän mökillä, illalla sitten takaisin. Tosin ei ole eikä tule mökkiä. 

Vierailija
17/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ajatuksena olla sekin, että se itse ajo on jonkun mielestä mukavaa. Tykkään itsekin ajella autolla ja katsella maisemia jne. 

Itsellä tosin mökkimatkaan ei mene kuin 5 min. autolla. 

Vierailija
18/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ajatuksena olla sekin, että se itse ajo on jonkun mielestä mukavaa. Tykkään itsekin ajella autolla ja katsella maisemia jne. 

Vierailija
19/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi minuuttia? Kerro lisää.

Vierailija
20/63 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella ja tämänhetkinen työpaikkani (vaihtuu silloin tällöin) on Jyväskylässä. Mökille on puolet tuosta matkasta joten ei tunnu missäään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän